Sight Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Hei. Tenkte å kjøpe deler til ny PC og trenger hjelp med å snekre sammen best mulig oppsett for maks 15k budsjett. Har 2x skjermer, tastatur og mus, så trenger bare selve pcen. PUBG, SW:Battlefront 2 og CSGO er hovedsaklig spillene jeg spiller. Takk på forhånd 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Har du sett i denne tråden her? Lenke til kommentar
Sight Skrevet 14. november 2017 Forfatter Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Har du sett i denne tråden her? Yes, sjekket den ut. Var 12k og 18k, skulle gjerne hatt en midt i mellom. En ting jeg også er skeptisk til er Ryzen, som jeg har null erfaring med. Har lest litt forskjellige meninger om den. Endret 14. november 2017 av Sight Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Har du sett i denne tråden her? Yes, sjekket den ut. Var 12k og 18k, skulle gjerne hatt en midt i mellom. En ting jeg også er skeptisk til er Ryzen, som jeg har null erfaring med. Har lest litt forskjellige meninger om den. Ta utgangspunkt i Capital Offense eller The Alchemist, men gå for GTX 1080 og Ryzen 1600, 1600X eller 1700 alt ettersom hvor langt budsjettet holder. Lenke til kommentar
Sight Skrevet 14. november 2017 Forfatter Del Skrevet 14. november 2017 Har du sett i denne tråden her? Yes, sjekket den ut. Var 12k og 18k, skulle gjerne hatt en midt i mellom. En ting jeg også er skeptisk til er Ryzen, som jeg har null erfaring med. Har lest litt forskjellige meninger om den. Ta utgangspunkt i Capital Offense eller The Alchemist, men gå for GTX 1080 og Ryzen 1600, 1600X eller 1700 alt ettersom hvor langt budsjettet holder. PC-en jeg har nå er en del år gammel og har i5-4690K og når jeg spiller på ene skjermen og har oppe chrome med stream/facebook/whatever på andre skjermen, så merker jeg at PC-en sliter litt og det går utover FPS. Hvordan er disse Ryzen prosessorene du nevner til den type bruk? Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Hvilke spill spiller du? Sjekk prosessor-bruk under spilling, jeg tipper prosessoren ligger på 100% på alle kjerner hvis du spiller nyere AAA-titler, noe som vil gå ut over multitasking og generell ytelse mens du spiller. Det er mulig du kan tjene litt på å overklokke dersom du ikke allerede har gjort det. Men flere tråder og kjerner som Ryzen 5/7 vil gi deg vil by på en merkbar oppgradering for bruken du nevner. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Intel 8700k er selvskreven gjest i en gamer til 15k. Inno3D GeForce GTX 1070 Ti X2 er nok også den beste gjesten i det selskapet. Resten finner dere nok ut av. Om budsjettet går på en liten smell med disse 2 komponentene, så spis havregrøt et par dager Etter å ha hatt ryzen 1700 og 1800, samt har nå 8700k nå, så er det å lure seg selv, ved å velge noe annet Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Intel 8700k er selvskreven gjest i en gamer til 15k. Inno3D GeForce GTX 1070 Ti X2 er nok også den beste gjesten i det selskapet. Resten finner dere nok ut av. Om budsjettet går på en liten smell med disse 2 komponentene, så spis havregrøt et par dager Etter å ha hatt ryzen 1700 og 1800, samt har nå 8700k nå, så er det å lure seg selv, ved å velge noe annet Til en gaming PC i denne prisklassen, så er det bedre å gå for 8600K, og de 11-1200 kronene man sparer mot en 8700K bruker man heller på et bedre skjermkort. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg har også litt vanskelig for å anbefale 8700K for en PC til denne prisklassen. Det er riktig nok en god del bedre 6c/12t prosessor enn R5 1600(x), men samtidig så er den dobbelt så dyr, og det vil nok gå ut over andre ting. 8600K er kanskje det beste kompromisset i denne prisklassen. Lenke til kommentar
Sight Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 Jeg har også litt vanskelig for å anbefale 8700K for en PC til denne prisklassen. Det er riktig nok en god del bedre 6c/12t prosessor enn R5 1600(x), men samtidig så er den dobbelt så dyr, og det vil nok gå ut over andre ting. 8600K er kanskje det beste kompromisset i denne prisklassen. Ser ut som 8600k og AMD Ryzen 7 1700 ligger ute til cirka samme prisen. Hvilken ville du anbefalt? Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 For ditt bruk ville jeg nok anbefalt en 8600K. Burde gi en grei ytelsesøkning i spill samtidig som at den har to ekstra kjerner og burde være bedre på lett multitasking ved siden av spilling. Men om du har planer om å streame eller drive med kreativt arbeid(bilde/videoredigering) og tung multitasking ville jeg gått for Ryzen 7 1700. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Ser ut som 8600k og AMD Ryzen 7 1700 ligger ute til cirka samme prisen. Hvilken ville du anbefalt? Siden dette er en gaming PC, gå for 8600K da den har best ytelse til dette per i dag. Kan sette opp en liste over forslag til de andre tinga etterpå om du ønsker. Du skal bygge selv? Lenke til kommentar
Sight Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Ser ut som 8600k og AMD Ryzen 7 1700 ligger ute til cirka samme prisen. Hvilken ville du anbefalt? Siden dette er en gaming PC, gå for 8600K da den har best ytelse til dette per i dag. Kan sette opp en liste over forslag til de andre tinga etterpå om du ønsker. Du skal bygge selv? Det hadde vært supert om du kunne gjøre ja. Er som sagt viktig for meg at den klarer (lett/medium) multitasking sammen med gaming. Edit: skal bygge selv ja Endret 15. november 2017 av Sight Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Sjekk ut denne lista her. Som du ser mangler skjermkortet. Kan se ut som det Nizzen anbefale her kan virke bra til prisen. Prisen på alt dette blir over 15K, men jeg valgte Komplett.no som ikke akkurat er billigst. Så du kan presse prisen litt ned om du handler andre steder, bare vær obs på at du betaler frakt også da, så pass på det. Derfor kan det lønne seg å begrense antall steder man bestiller fra. Jeg anbefaler også å sette inn et par ekstra kabinett vifter for bedre kjøling, men det lar jeg være opp til deg. Du kan sikkert bruke noen du har fra før også, eller bare kjøpe noen senere. Anbefaler Noctua og Corsair vifter. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Du nevner multitasking. En 8700K vil selvsagt være bedre her enn 8600K, men den koster også mer. Ryzen 1700 har flere kjerner enn 8700K igjen, men spill ytelsen er ikke like bra. 8600K er uansett raskere enn din i5-4690K, og du får 2 kjerner extra. Hadde du hatt 30K å bruke på PC, så kunne jeg også ha anbefalt deg annerledes. Da kunne du fått med 32GB RAM også, større SSD og mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå