Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) https://www.nrk.no/kultur/norsk-operasanger_-_-han-ba-oss-om-a-fjerne-plagg-etter-plagg-1.13777542 Nok en historie om et overgrep som jeg tar sterk avstand fra. Men så var det valg av bilder, da. Hvorfor er det sånn at mange jenter som har blitt urettferdig behandlet, ofte bruker svært - eh, tiltalende - bilder av seg selv? Endret 14. november 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Ja utrolig merkelig at det er de peneste jentene som sliter mest med dette. Jeg som trodde det var de stygge jentene menn først og fremst vil ha. Det er jo derfor de fleste kvinnelige skuespillere er stygge, og de er vanligvis svært opptatt av å sørge for at media publiserer de minst flatterende bildene av seg selv. Lenke til kommentar
Hymenoptera Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Fordi mange av dem faktisk er pene? Vakre kvinner er mer utsatt fordi de er vakker selvsagt. De får oppmerksomhet fra flere menn, noe som naturlig nok øker risikoen for at de roter seg borti de dårlige av dem. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Nok en historie om et overgrep som jeg tar sterk avstand fra. Hvilket overgrep? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Nå spurte vell ikke trådstarter om hvorvidt disse kvinnene var pene, men hvorfor en bruker denne typen bilder i denne typen sammenhenger, som i vedlagt artikkel der en åpenbart bruker veldig pene bilder av seg selv der en tilsynelatende "flørter med kameraet". Jeg tror det handler mye om at man gjerne fremstiller seg selv best mulig, nærmest uansett sammenheng, og derav også velger slike bilder i disse sammenhengene. I noen tilfeller er det sikkert journalisten som plukker ut bildet også. Ellers har nok også jeg stusset på, og ledd mye av, de ofte tilsynelatende mallplasserte bildene til diverse artikler og blogger, som virker å særlig gjelde unge jenter. Alltid noe absurd over noen som snakker om et alvorlig tema med sugemunn og puleblikk Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 slike bilder er vel "normalt" i dag. bare se på profilbildene av de kvinnelige journalistene hos db/vg eller av helt vanlige jenter på facebook. flørting med kamera er normalt i dag, selv synes jeg det er litt snodig Lenke til kommentar
Hymenoptera Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Nå spurte vell ikke trådstarter om hvorvidt disse kvinnene var pene, men hvorfor en bruker denne typen bilder i denne typen sammenhenger, som i vedlagt artikkel der en åpenbart bruker veldig pene bilder av seg selv der en tilsynelatende "flørter med kameraet". Jeg tror det handler mye om at man gjerne fremstiller seg selv best mulig, nærmest uansett sammenheng, og derav også velger slike bilder i disse sammenhengene. I noen tilfeller er det sikkert journalisten som plukker ut bildet også. Ellers har nok også jeg stusset på, og ledd mye av, de ofte tilsynelatende mallplasserte bildene til diverse artikler og blogger, som virker å særlig gjelde unge jenter. Alltid noe absurd over noen som snakker om et alvorlig tema med sugemunn og puleblikk De er operasangere. De fleste profesjonelle i den type bransjer har portretter som taes av fotografer som brukes i alle mulige ulike sammenhenger. Begge disse bildene ser ut som bilder tatt av fotograf. Hvis de har "puleblikk" i dine øyne er nok det fotografens skyld og ikke deres. Jeg ser ikke noe annet en et 20-30 talls inspirert bilde av hun ene og et diskret sminket og pent bilde av hun andre. Der begge typisk egner seg nettsider/flyer over stykker/besetning, egne nettsider osv, osv. Tviler litt på at noen av dem har sagt til NRK: "Jeg vil ha akkurat dette bildet i artikkelen deres for jeg ser smashing ut på det"..bildene ser ut som arkivbilder. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Men bildene fremstiller dem ikke akkurat som offer. Og det er veldig gjennomgående for reportasjer om jenter som har blitt urettferdig behandlet. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Nå spurte vell ikke trådstarter om hvorvidt disse kvinnene var pene, men hvorfor en bruker denne typen bilder i denne typen sammenhenger, som i vedlagt artikkel der en åpenbart bruker veldig pene bilder av seg selv der en tilsynelatende "flørter med kameraet". Jeg tror det handler mye om at man gjerne fremstiller seg selv best mulig, nærmest uansett sammenheng, og derav også velger slike bilder i disse sammenhengene. I noen tilfeller er det sikkert journalisten som plukker ut bildet også. Ellers har nok også jeg stusset på, og ledd mye av, de ofte tilsynelatende mallplasserte bildene til diverse artikler og blogger, som virker å særlig gjelde unge jenter. Alltid noe absurd over noen som snakker om et alvorlig tema med sugemunn og puleblikk De er operasangere. De fleste profesjonelle i den type bransjer har portretter som taes av fotografer som brukes i alle mulige ulike sammenhenger. Begge disse bildene ser ut som bilder tatt av fotograf. Hvis de har "puleblikk" i dine øyne er nok det fotografens skyld og ikke deres. Jeg ser ikke noe annet en et 20-30 talls inspirert bilde av hun ene og et diskret sminket og pent bilde av hun andre. Der begge typisk egner seg nettsider/flyer over stykker/besetning, egne nettsider osv, osv. Tviler litt på at noen av dem har sagt til NRK: "Jeg vil ha akkurat dette bildet i artikkelen deres for jeg ser smashing ut på det"..bildene ser ut som arkivbilder. Du må nesten lese det jeg skriver. Jeg skriver ikke at disse bildene er eksempel på "puleblikk", men at det er noe en ser i en del andre artikler og blogger, og med tanke på arkivbilder nevner jeg jo nettopp dette så det er vanskelig å si hva ved innlegget mitt du egentlig er uenig i. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Men bildene fremstiller dem ikke akkurat som offer. Og det er veldig gjennomgående for reportasjer om jenter som har blitt urettferdig behandlet. Er det ikke litt kunstig å ta et bilde der man stiller seg opp som et offer bare for å ha med til en sånn artikkel? AtW 1 Lenke til kommentar
Hymenoptera Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Du må nesten lese det jeg skriver. Jeg skriver ikke at disse bildene er eksempel på "puleblikk", men at det er noe en ser i en del andre artikler og blogger, og med tanke på arkivbilder nevner jeg jo nettopp dette så det er vanskelig å si hva ved innlegget mitt du egentlig er uenig i. Jeg trodde du påstod at disse to liksom fremsto som utfordrende på noen måte bare fordi bildene er profesjonelle bilder som er ment til å få dem til å se så bra ut som mulig. Men da er vi enig da, utover at ingen vet helt hvilke magiske ting TB egentlig ser i disse to bildene utover at disse kvinnene er over snittet pene. 1 Lenke til kommentar
passionforrelaxing Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Men bildene fremstiller dem ikke akkurat som offer. Og det er veldig gjennomgående for reportasjer om jenter som har blitt urettferdig behandlet. Hvorfor skal hun fremstilles som et offer på bildet? Og hvordan mener du bildet egentlig burde vært? Jeg ser heller ikke noe ''problem'' med bildene som er brukt, og det spørs helt og holdent om hvordan man selv ser på bildene. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Hvorfor er det sånn at mange jenter som har blitt urettferdig behandlet, ofte bruker svært - eh, tiltalende - bilder av seg selv? Mener du at det er jentene som velger hvilke bilder mediene skal bruke? 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 https://www.nrk.no/kultur/norsk-operasanger_-_-han-ba-oss-om-a-fjerne-plagg-etter-plagg-1.13777542 Nok en historie om et overgrep som jeg tar sterk avstand fra. Men så var det valg av bilder, da. Hvorfor er det sånn at mange jenter som har blitt urettferdig behandlet, ofte bruker svært - eh, tiltalende - bilder av seg selv? Du mistenker at de bare søker seg til media for å få komplimenter i kommentarfeltet? Ikke utenkelig at det er litt av motivasjonen, nei. Hvis de bare ville presentere et budskap så kunne de sendt inn et nøytralt bilde. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Ja utrolig merkelig at det er de peneste jentene som sliter mest med dette. Jeg som trodde det var de stygge jentene menn først og fremst vil ha. Det er jo derfor de fleste kvinnelige skuespillere er stygge, og de er vanligvis svært opptatt av å sørge for at media publiserer de minst flatterende bildene av seg selv. Altså, det går an å se pen ut uten å gjøre seg til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå