Gå til innhold

Over drive 9800XT


Sapphire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan fortelle meg om denne funksjonen er med i cat3.9, og hvordan aktiveres den?

 

Det er fatktisk liten hensikt med denne funksjonen, så hardwares test, og forskjellen var så liten. at det nesten ikke kunne kalles forskjell!

med andre ord, altså helt unødvendig! :roll:

 

Jepp, mener det var snakk om en 3-5 % ytelsesøkning...Og de ekstreme ekstra 5 prosentene oppnår du bare hvis kortet er god kjølt...

Bare et salgstriks spør du meg :thumbdown:

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Er det noen som kan fortelle meg om denne funksjonen er med i cat3.9, og hvordan aktiveres den?

 

Det er fatktisk liten hensikt med denne funksjonen, så hardwares test, og forskjellen var så liten. at det nesten ikke kunne kalles forskjell!

med andre ord, altså helt unødvendig! :roll:

 

Jepp, mener det var snakk om en 3-5 % ytelsesøkning...Og de ekstreme ekstra 5 prosentene oppnår du bare hvis kortet er god kjølt...

Bare et salgstriks spør du meg :thumbdown:

Det var faktisk ikke 3-5% økning engang! tror det var 0.5% opptil 1% økning!

Det er lite!

Lenke til kommentar
Bare et salgstriks spør du meg :thumbdown:

Er det salgstriks å gi oversikt over temperaturen på skjermkortet, og at kortet i flere tilfeller kjører på høyere hastighet, uten å miste garantien?

Nei, synes ikke det. Å kalle det for triks blir for dumt. Ny teknologi koster, og i dette tilfellet alt for mye, men dog...

Lenke til kommentar
Bare et salgstriks spør du meg :thumbdown:

Er det salgstriks å gi oversikt over temperaturen på skjermkortet, og at kortet i flere tilfeller kjører på høyere hastighet, uten å miste garantien?

Nei, synes ikke det. Å kalle det for triks blir for dumt. Ny teknologi koster, og i dette tilfellet alt for mye, men dog...

At man kan overvåke temperaturen på kortet er veldig greit, men poenget er at de reklamerer jo så mye for det - og ytelsesforskjellen kan nesten ikke merkes. Forresten var det på 9600XT jeg så at forskjellen var 3-5 %, ikke på 9800 - sorry :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...