HønePøne Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Hei, lurer på om noen kan gi meg et godt råd eller to. Har nettopp kjøpt en bruktbil hos en firma utenfor Fredrikstad. De var overmåte imøtekommende. Det vil si, helt til kjøpeavtalen var undertegnet. Der står det blant annet at bilen leveres ferdig registrert. ( De tok min gamle i innbytte) Jeg overtok bilen og skrev salgsmelding den 7. denne mnd. og eieren av bilfirma, sier at da skal det gå bare noen få dager, så har jeg vognkortet i posten. Men det som kom i posten var innbetalingsgiroen på omregistreringen. Nå har jeg forsøkt å kontakte de pr. mail og via Fb, i to dager uten å få svar. Jeg er litt stresset nå, fordi trafikkstasjoenen opplyste meg om at jeg hadde egentlig ikke lov å kjøre bilen ennå, og uansett må giroen betales innen en uke. Så hva kan jeg gjøre? Jeg har dessverre ikke mulighet til å betale dette selv på en god stund. Jeg opplever alt dette som meget ubehagelig, men håper noen har gode råd å komme med. På forhånd takk. Anne Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 At de var overmåte imøtekommende, og ikke besvarer henvendelser etter at salget er utført - høres veldig kjent hvis det er samme forhandler vi har vært hos. Uansett ville møtt opp direkte i lokalene til forhandler og fått avklaring hva som skjer og hva de tenker å gjøre for å løse problemet umiddelbart. Regner med dette er definert i kontrakten din og at de skal betale omregistreringen? Lenke til kommentar
HønePøne Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 At de var overmåte imøtekommende, og ikke besvarer henvendelser etter at salget er utført - høres veldig kjent hvis det er samme forhandler vi har vært hos. Uansett ville møtt opp direkte i lokalene til forhandler og fått avklaring hva som skjer og hva de tenker å gjøre for å løse problemet umiddelbart. Regner med dette er definert i kontrakten din og at de skal betale omregistreringen? Aha, mulig det er samme da ja, forholdsvis ungt firma. Ja, det er definert i kontrakten, problemet er at å møte opp, er vanskelig pga av avstand. Jeg bor langt derfra. Lenke til kommentar
Khazaa Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Var ikke tilfeldigvis gutta oppe på Råbekken ? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 For all del ikke betal giroen. Kostnadene som blir løpende på den står de ansvarlig for, dersom kontrakten mellom dere tydelig sier at de betaler omregistreringen. Det største problemet her er at du effektivt blir uten bil frem til dette er løst: ta vare på alle kvitteringer for reiseutgifter du får grunnet ulempen, og når svartiden begynner å bli urimelig lang (jeg mener den allerede er det), så reiser du sak mot de. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Du kan vel prøve å ringe dem, trådstarter? EDIT: Jeg hadde faktisk samme problemet selv i høst, og da var det bare en forglemmelse. Endret 15. november 2017 av nightowl Lenke til kommentar
HønePøne Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 Var ikke tilfeldigvis gutta oppe på Råbekken ? Gressvik Lenke til kommentar
HønePøne Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 For all del ikke betal giroen. Kostnadene som blir løpende på den står de ansvarlig for, dersom kontrakten mellom dere tydelig sier at de betaler omregistreringen. Det største problemet her er at du effektivt blir uten bil frem til dette er løst: ta vare på alle kvitteringer for reiseutgifter du får grunnet ulempen, og når svartiden begynner å bli urimelig lang (jeg mener den allerede er det), så reiser du sak mot de. Takk for svar. Jeg føler også at det kan bli vanskelig om jeg betaler, noe jeg heller ikke har anledning til, selv om det er hva trafikkstasjonen anbefalte. Å bli uten bil er en utenkelig situasjon, siden jeg bor langt utefor allfarvei . Jeg har nå vært inne på forbrukerrådets sider, og fyllt ut et klagebrev og mailet dem. Kanskje det hjelper......... Lenke til kommentar
HønePøne Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 Du kan vel prøve å ringe dem, trådstarter? EDIT: Jeg hadde faktisk samme problemet selv i høst, og da var det bare en forglemmelse. Ja, men når ting blir problematiske, liker jeg å få alt skriftlig. Det kan ikke være snakk om forglemmelse i dette tilfellet. Jeg har sendt mange påminnelser. Mail har hele tiden vært middelet, til tider brukt nærmest som SMS (før kjøpeavtalen var inngått) Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg ville likevel ringt (og sendt SMS). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå