Beyma Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Heisann! Skal kjøpe 8600k når black friday kommer, men har ikke peiling på hvilket hovedkort jeg skal velge. kommer til å overklokke litt og bruke 4*4gb ddr4 ram med en 1070 (ti) Håper å holde meg rundt 1500kr Takk for tips Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Forskjellene på hovedkort er stort sett hvor mange ekstra USB-, og SATA-porter som produsenten har lagt til, samt lydkort, bedre strømforsyning (for overklokking), og lignende. Vil anbefale deg å sjekke litt opp på sidene til ASUS, MSI, og Gigabyte og gå inn på et low-end, high-end og mid-range hovedkort for å se forskjellene, ettersom det kommer til å være vanskelig å få god hjelp på Black Friday Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Heisann! Skal kjøpe 8600k når black friday kommer, men har ikke peiling på hvilket hovedkort jeg skal velge. kommer til å overklokke litt og bruke 4*4gb ddr4 ram med en 1070 (ti) Håper å holde meg rundt 1500kr Takk for tips ASUS TUF Z370-Plus Gaming, S1151 1579 Kroner. Trur ikke det er så veldig lurt og gå noe særlig lavere i pris en det. Jeg har etter flere "røverkjøp" funnet ut at det er greit og betale litt for et hovedkort da 3 av mine "billige" hovedkort har tatt kvelden, hovedkort til 800-1200 kroner. Etter det har jeg stort sett holdt meg til hovedkort som koster 1500+ Det er også greit og se hvor mange tilkoblinger du trenger, USB,SATA osv. Når du kommer i prisklassen 1500-2000 kroner så er det mye like hovedkort med tanke på spesifikasjoner som støttet RAM, Lyd, Bios type, medfølgende kabler. Så folk velger stort sett utifra design og antall innganger. Endret 14. november 2017 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 14. november 2017 Forfatter Del Skrevet 14. november 2017 Ok, så da er ikke valg av hovedkort så kritisk bare man finner et vanlig merke med det du trenger av tilkoblinger Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Ok, så da er ikke valg av hovedkort så kritisk bare man finner et vanlig merke med det du trenger av tilkoblinger Stort sett, men det finnes alltid modeller som har noen svakheter/problemer, kan være lurt å prøve å finne ut av det før du trykker kjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå