Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva skjer med Amazon når Brexit blir realitet?

torbjornhb

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om dette er riktig sted å prate denne tråden, men gir det et forsøk.

Som mange andre så er det lett å bli litt oppgitt over hvor mye som Amazon.co.uk ikke sender til Norge fordi vi står utenfor EU. Plutselig slo det meg at det ikke er lenge til Storbritannia også trer ut av det gode selskap. Er det noen som vet hvilke konsekvenser dette får for handelen mellom landene våre? Det gjelder jo ikke bare Amazon, men mange butikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ingen som vet 100% da handelsforhandlingene mellom Storbritania og EU / Norge er knapt påbegynt.... Svaret får vi den dagen en handelsavtale er på plass.

For Amazon sin del vil jeg anta at de flytter eller oppretter enda et kontor i et land som fortsatt er inne i EU for å kunne selge til det indre marked.

Lenke til kommentar

Er vel ingen som vet 100% da handelsforhandlingene mellom Storbritania og EU / Norge er knapt påbegynt.... Svaret får vi den dagen en handelsavtale er på plass.

For Amazon sin del vil jeg anta at de flytter eller oppretter enda et kontor i et land som fortsatt er inne i EU for å kunne selge til det indre marked.

Men de vil jo ikke legge ned i Storbritannia selv om Storbritannia går ut av EU. Spørsmålet er om Amazon Storbritannia vil sende til Norge når Storbritannia ikke lenger er i EU.

Anonymous poster hash: 30a07...d95

Lenke til kommentar

Om Amazon fortsatt vil sende fra Storbritannia eller "nytt" lager i EU kommer helt ann på hvilke avtaler som blir fremforhandlet. Nye tollbarierer ol. kan fort endre på hva som blir billigs for Amazon og/eller kunde. Norge er jo allerede i dag lit i særstilling med EU. Vi er med, men ikke helt.....  :hm: Så hva vi ender med må man nesten spørre krystalkula.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...