Gå til innhold

Har PC - ønsker meg nytt grafikkort


Aiphoenix

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er den fornøyde eieren av https://www.dustinhome.no/product/5010753155/pc-enthusiast-xi60-mini-w8-pro denne PCen, og har utvidet den med mer RAM og noen SSDer.

 

Saken er at jeg ønsker meg en ny GPU, og har lyst på et AMD Vega 56. Dette pga freesync og at AMD sine open source drivere er bedre til Linux, enn det Nvida sine greier gjør.

 

Tror dere dette kortet vil funke fint, eller er det noen alternativer jeg bør se etter? Har tenkt å kjøre meg opp på en av Samsung sine 34 tommere (curved).

 

På forhånd takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar formålet er spill ettersom Freesync nevnes. Ut ifra Tek.no sin test virker det som om kortet kan være et temmelig godt kjøp.

 

Ang. AMD vs. Nvidia til Linux-bruk har jeg dog alltid trodd sistnevnte var favoritt. Jeg har svært begrenset erfaring med bruk av AMD GPU i Linux, men den lille erfaringen jeg har var skikkelig begredelig. Dette er riktignok lenge siden, og på integrert AMD-grafikk. Nvidia og Linux har jeg aldri hatt nevneverdige problemer med (annet enn at det kan være litt tricky å få offisielle drivere på plass når man ikke er 100% på hva man gjør, men det gikk nå til slutt).

 

Og ikke minst: husk på å sjekke målene på kortet, og at det passer fysisk inn i kabinettet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...