Kikert Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Hvorfor må man velge mellom løsningene? Det er ikke enten det ene eller det andre. Mange steder så er det en liste og et søkefelt, noe som for meg hvertfall er det beste. Mulig jeg ser på et annen side enn dere, men av det jeg ser på forsiden på altinn.no så er det et søkefelt PLUSS en strukturert meny. Jeg påpekte bare at "ja takk, begge" er bra. Liker forresten ikke det nye grensesnittet på siden. Den strukturerte menyen er en aning rotete. Men vanesak er jo en ting Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Okay. Synes nå ikke den strukturerte menyen var så rotete. F.eks. var valget for å finne informasjon om hvordan starte bedrift (som er nevnt noen ganger i denne tråden) veldig fint plassert under «starte, endre, avvikle». Men jeg har ikke brukt dette praktisk. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) (hva er poenget (utover "declutter") med å gjemme menyvalg i en hamburgermeny på en svær PC-monitor? http://flytoget.no/ https://www.nsb.no/ , ekstra klikk og unødvendig animasjon i mine øyne) Menyene i hamburgermenyen til høyre gir deg ingen mer informasjon enn det som finnes på siden. F.eks. finner du lenke til kundeservice helt nederst på siden, og lenke til kjøp av billetter er veldig godt synlig. Skal du peke på noe var det at man kunne fjerne hele hamburgermenyen. Det stemmer ikke. På NSB siden er flere ting kun tilgjengelige gjennom hamburgermenyen, mens hos flytoget må du scrolle for å finne flere ting fra menyen, noen av elementene fra menyen finnes bare som brødtekst i footeren. Jeg er av den oppfatning at å gjemme top level valg i en hamburgermeny på desktop er dårlig design, hvis man først skal gjemme noe, så kan man bruke hover eller noe, ikke click > sideforskyvning / nedtoning av bakgrunnen. Når det gjelder søk, så er jeg i "både og leieren", å hovedsaklig basere seg på søk for navigering er søkt. Søk og struktur utfyller hverandre. Jeg ser nesten daglig dårlige søkeløsninger hvor irrelevant informasjon som inneholder elementer fra søket dukker opp foran eller i stedet for sider jeg ønsker å finne. Dinside.no er et eksempel på notorisk elendig søkefunksjon. Endret 15. november 2017 av mandela 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Okay. Synes nå ikke den strukturerte menyen var så rotete. F.eks. var valget for å finne informasjon om hvordan starte bedrift (som er nevnt noen ganger i denne tråden) veldig fint plassert under «starte, endre, avvikle». Men jeg har ikke brukt dette praktisk. Strukturen var kanskje litt feil ord(?). Alt var så stort og "klumpet seg opp og blandet seg" på skjermen min så det ble merkelig å se på. Uansett så synes jeg menyene de hadde før var mer oversiktlige og like enkle. Man reparerer ikke noe som fungerer og det virker som om de har forandret siden bare for forandringens skyld. Smak og behag selvfølgelig 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå