Gå til innhold

EA senker prisene i Star Wars: Battlefront II etter massiv kritikk fra brukerne


Anbefalte innlegg

En ganske upopulær mening. Men jeg liker faktisk hva de har gjort med spillet, etter senkingen av prisene. I motsetning til Seasonpasset fra BF1.

Har nå spilt under halvparten av den gratis Origin access prøveperioden på 10 timer. Altså ca 5 timer, og har allerede låst opp Luke. Han ligger på den dyreste prisen i spillet.

Grunnen til at jeg synes det er mer greit er at om de ikke hadde hatt mictrotransactions er jeg 100% sikker på at de hadde hatt ett seasonpass til over 400kr. Heller dette enn splittelse i samfunnet og ett spill til nermere tusenlappen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil i denne sammenheng minne on Titanfall 2 laget av Respawn, utgitt av EA for ett år siden. Dette inkluderer flere gratis DLC oppdateringer og har mikrotransaksjoner som kun inneholder endringer i utseende. Jeg har kjøpt flere kamuflasjer, kun for å støtte Respawn for at de ikke laget en P2W. Tror ikke mange gjorde det samme.

Lenke til kommentar

Vil i denne sammenheng minne on Titanfall 2 laget av Respawn, utgitt av EA for ett år siden. Dette inkluderer flere gratis DLC oppdateringer og har mikrotransaksjoner som kun inneholder endringer i utseende. Jeg har kjøpt flere kamuflasjer, kun for å støtte Respawn for at de ikke laget en P2W. Tror ikke mange gjorde det samme.

det som er synd er at det blei lansert rett etter bf1...  jeg kjøpte begge men det ble altfor lite Titanfall 2 dessverre... stort sett alltid slitt med å finne games, hvertfall om du søker noe annet enn deathmatch

Lenke til kommentar

 

Vil heller påstå at EA veit hva de driver med, dette med å melke penger ut av folk er de veteraner på (Sims+expensions)

 

De er frekke some faen. Seneste "spreadsheet" ang. tid det vil ta å låse opp alt er 4500timer. 4500 forbanna timer! Alt er random, så lykke til med å oppgradere den trooper/hero man liker å spille. Blir ikke kjøpt dette før det blir fikset.

 

https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7cimsb/i_calculated_the_estimated_time_required_to/

4500 timer, ja det er 3 år det om du har et liv alså spille SW-BF 2.8 timer hver dag, si mer siden du vil ha dager du ikke spiller. Hvor lang tid tar det å nå max level i wow om du spiller verldig causual?

4-6 måndeder?

Er det noen som tror at EA vil holde serverene oppe i 3 år :)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at dette er en uting blant produsenter når det kommer til å bruke mer penger på et spill, etter man har brukt en del penger på det. En ting som er verdt å nevne er at dette har EA-spillere erfart i flere år før dette kommer som en "nyhet". I fifa 14,15,16,17 og 18 er det blitt nødvendig å bruke ekte penger for å få de beste spillerne i det mest spilte moduset Ultimate Team. Antall timer eller nivå på en spiller burde slå ut i belønning og ranking, ikke hvor mye man er villig til å bruke på å bli "god". Godt at denne artikkelen belyser et voksende problem innen gaming.

Lenke til kommentar

EA har jeg ikke kjøpt spill fra de siste 10 årene. Ikke kommer jeg til å gjøre det heller.

 

Jeg kjøper ytterst sjelden spill, men når jeg gjør det forventer jeg å få hele spillet.

 

Det gjør du også, forventer du å bare få alt uten å gjøre noe, da ville det ikke vært en utfordring

Lenke til kommentar

Så, du må spille hele spillet 6 ganger for å få f.eks. Luke Skywalker og Darth Vader? Bullshit. Det er jo forsåvidt gode nyheter at de har senket prisen for credits da, for EA games. Nå vil langt flere bruke penger på driten, og de vil antagelig tjene en god del mer penger enn de gjorde med den gamle prisen.

Lenke til kommentar

 

EA har jeg ikke kjøpt spill fra de siste 10 årene. Ikke kommer jeg til å gjøre det heller.

 

Jeg kjøper ytterst sjelden spill, men når jeg gjør det forventer jeg å få hele spillet.

 

Det gjør du også, forventer du å bare få alt uten å gjøre noe, da ville det ikke vært en utfordring
En typisk *laste ned savegame til Fallout 4 og witcher 3* person. Vil ha alt med en gang ?
Lenke til kommentar

Har nok ikke noe med at han vil ha alt på en gang, problematikken er rundt det at man kan kjøpe seg sterkere med pay2win lootcrates, få mer HP, få bedre aim assist, 40 % større eksplosjonsradius på granater etc. Battlefront i seg selv var kjempegøy i betaen...

 

Tenk deg krisen det ville blitt dersom csgo hadde kommet med noe slikt  :rofl:Spawn med 1 gratis granat hver runde, mindre recoil på ak, 50 % mer movement speed med kniv++?

 

kjipt å se et spill som battlefront 2 som i utgangspunktet er veldig bra ødelagt med slik pay2win...Hadde de vært foruten det ville nok gjengen og jeg kjøpt spillet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvorfor dette ender opp som en ikke kjøp spill fra EA diskusjon. Dette er ikke et EA problem, men et bransjeproblem, og det gjelder ikke bare microtransaksjoner, men også DLC og prisen på disse og sesongkort.

 

Antallet brett som leveres med nye MP spill blir stadig lavere, og dette skyldes ikke at de er så ekstremt mye bedre designet. I stede må man i dag kjøpe pakker for brett som før DLC var gratis med spillet, eller som ble sluppet gratis i ettertid.

 

OG, de kan ikke skylde på pengene heller. CoD har satt flere salgsrekorder, MW3 eller en av de rundt omkring der var det mest solgte produktet uansett medium om jeg ikke husker helt feil. Og det var før alle kjøpte DLC'er.

 

Så sitter vi her som gamere og hoier og roper. Sutrer og bærerer oss. Downvoter på reddit med magert resultat, før vi tar frem plastkortet og kjøper DLC etter DLC.

 

Ikke pek på EA. Se dere/oss selv i speilet i stede, for der er det virkelige problemet.

 

Jeg hadde heller ikke gått inn for å tjene 500mill når jeg kunne ha tjent en milliard på tullinger som kaster penger etter meg.

 

(You have reached edgelord level 9000)

 

Det er helt legitimt at dette ender opp som en EA-diskusjon, ikke bare fordi det er en EA-tittel, men fordi EA virkelig er et av selskapene som gikk i bresjen for ubetydelige ekspansjoner og DLC (The Sims franchisen er kanskje det verste eksemplet). De har også hatt andre veldig stygge eksempler på DLC, for eksempel Mass Effect 3 som hadde DLC-innhold på dag 1 gjemt i spillet.

 

Selvfølgelig er det mange som velger å styre unna EA, men det i seg selv er ikke nok, når mange ser coveret på et spill eller en trailer og bestemmer seg for å kjøpe det (enten til seg selv, eller som gaver). Mange, om ikke flertallet som sitter på dette og andre nettfora er klart og tydelig enig om at dette. Når det er sagt er de tydeligvis ikke representative for markedet som helhet. Så å slenge ut til dette forumets brukere at de bør se seg i speilet, kan du nok droppe.

 

Jeg forsvarer på ingen måte EA, DLC og mikrotransaksjoner, men som jeg skriver er dette er bransjeproblem, ikke et EA-problem. Det betyr ikke at alle gjør det, men det er ikke å legge under en stol at et relativt høyt antall nye spill inneholder en eller flere av disse. På mobil er mange spill knapt nok ikke spillbare med mindre man betaler eller grinder i ukevis.

 

At vi som spillere også må se oss selv i speilet er legitimt nok. Det hjelper ikke å sitte å klage samtidig som man slenger penger etter spillselskapene som holder på med dette. For du tror vel ikke at de gjør dette fordi det er noe alle hater og ikke bruker penger på?

 

Som jeg skrev, hvis jeg kunne tatt meg dobbelt betalt for noe, hvorfor skulle jeg kun ta meg betalt en gang? Enten sier man i fra med lommeboka, eller så gjør man det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...