fredrikG199 Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Hei. skulle fylle bensin idag og kjørte inn på stasjonen. Det som skjedde var at jeg brukte håndbrekket for å svinge rundt til pumpen. området var kameraovervåket. Det var ingen stor eller liten sladd men er redd for at jeg skal bli tatt for dette. Var den eneste gangen jeg gjorde dette og kjøre rolig fra stedet etterpå. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Kameraovervåkningen skal være godkjent for et gitt formål, sannsynligvis å forhindre og oppklare pumpestikk og lignende tyverier. Da kan de ikke bruke den på sladding. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 ... med mindre du forteller bare halve historien og traff noe feks Lenke til kommentar
fredrikG199 Skrevet 14. november 2017 Forfatter Del Skrevet 14. november 2017 ... med mindre du forteller bare halve historien og traff noe feks traff ingenting:) Lenke til kommentar
fredrikG199 Skrevet 14. november 2017 Forfatter Del Skrevet 14. november 2017 Kameraovervåkningen skal være godkjent for et gitt formål, sannsynligvis å forhindre og oppklare pumpestikk og lignende tyverier. Da kan de ikke bruke den på sladding. ok takk:) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Slutt å oppføre deg som en idiot så slipper du å være redd for lovens lange arm. Vi hadde en sånn "supersladder" i bygda som liksom var verdens beste sjåfør og alt mulig. Helt til han sladda rett inn i pumpene og ødela to bensinpumper og hele bilen i samme farta. Samme fyren var også involvert i en stygg ulykke fordi han kjørte alt for fort inne i en tunnel med to passasjerer (kule fjortisjenter) og greide å havne på oversiden av autovernet og knakk en lyktestolpe. Endret 14. november 2017 av Bytex 6 Lenke til kommentar
camxer Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Er vel fortsatt en mulighet at politiet blir tipset om din uforsvarlig kjøring om eieren/de ansatte var vitne til sladdingen. Alt er jo på kamera. Sladding på en bensinstasjon er teite greier forresten - finn deg en bane eller en annen hobby 1 Lenke til kommentar
fredrikG199 Skrevet 14. november 2017 Forfatter Del Skrevet 14. november 2017 Slutt å oppføre deg som en idiot så slipper du å være redd for lovens lange arm. Vi hadde en sånn "supersladder" i bygda som liksom var verdens beste sjåfør og alt mulig. Helt til han sladda rett inn i pumpene og ødela to bensinpumper og hele bilen i samme farta. Samme fyren var også involvert i en stygg ulykke fordi han kjørte alt for fort inne i en tunnel med to passasjerer (kule fjortisjenter) og greide å havne på oversiden av autovernet og knakk en lyktestolpe. Gjorde dette bare en gang. Aldri gjort det før Lenke til kommentar
fredrikG199 Skrevet 14. november 2017 Forfatter Del Skrevet 14. november 2017 Er vel fortsatt en mulighet at politiet blir tipset om din uforsvarlig kjøring om eieren/de ansatte var vitne til sladdingen. Alt er jo på kamera Sladding på en bensinstasjon er teite greier forresten - finn deg en bane eller en annen hobby [/ Sladding er jo teit uansett. Gjorde det bare en gang. Aldri mer for å si d sånn Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Eg har aldri trengt å bruke håndbrekk for å komme rundt drivstoffpumpene, merkelig nok. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Han sladde-helten i bygda vår dro på håndbrekket 200 meter før stasjonen og kom sidelengs forbi huset vårt og stoppa alltid akkurat tidsnok. På vinteren vel å merke. På sommeren lagde han bare støvskyer. Men det var jo ikke så fett den ene gangen han kræsja og dro med seg to pumper. Endret 14. november 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Håndbrekk kan faktisk være litt praktisk på glatta. Skal man f.eks snu en FWD bil på en trang plass kan man bruke brekket og spinne seg rundt på flekken. Gjør jeg nesten daglig når jeg skal snu bilen før jeg drar på jobb. Slipper å jukke att å frem. Men ikke driv å ta brelksladder på offentlige plasser. Lappen kan fort ryke da. Men ville ikke vært bekymret. Har vært borti heftige burnouts på asfalt utenfor bensinpumper uten at det gav noe straff. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Litt lekesladding på vinterens første glatte er noe de fleste gjør, TS trenger ikke bekymre seg, dette høres helt uskyldig ut. 3 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Sladding er ulovlig, så nei det er ikke uskyldig. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Sjansen er lik null. Selv når polisen ser unge voksen gjøre det her direkte, så ender det stort sett bare med tilsnakk. En bot blir eventuell ikke dyr, og ingenting å bekymre seg for. Men det er bra du er obs da! Litt uforsiktig å leike seg med biler på sånne trange steder med folk, farlig utstyr, bensin og drit som kan ta fyr. Ta det heller på en tom parkeringsplass. Vi har alle gjort feil. Endret 14. november 2017 av Taurean 1 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Sjansen er lik 0? En god bekjent av meg kjørte inn på bensinstasjon og ga med vilje gass inn for å sladde litt mens politiet så på. Det var 6mnd uten førerkort og 3 prikker med en gang. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Holy moly. Vel vel, av alle de titalls artikler jeg har lest, og også folk jeg har snakket med, så gjenspeiler ikke det gjennomsnittet etter mine erfaringer. Crazy. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Kan bli tatt som "uaktsom kjøring" vel? Men dette er når polititet står der å ser på, har også hørt om folk som har mistet lappen for dette.Uansett, TS har ikke noe å bekymre seg over, dette blir nok ikke rapportert.Og til alle de, "sladding er teit" - det er bare fordi dere ikke kan sladde det. Ta dere en vaffel a Endret 14. november 2017 av bshagen 2 Lenke til kommentar
camxer Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Hvem sa at jeg f.eks kan ikke sladde? Har gjort det ved et par anledninger på bane og da med egnet bil Er dog enig at diskusjonen var egentlig ferdi etter de par første postene... Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Forskrift om tap av retten til å føre motorvogn mv. "10. Skrensing, burnout eller annen hensynsløs kjøring Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel «burnout» på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder." Er bare å holde seg i nakkeskinnet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå