Gå til innhold

Bra systemkamera/speilrefleks med videofunksjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er nybegynner når det kommer til foto. Er derfor ute etter råd fra noen med litt erfaring innenfor feltet.

Jeg er ute etter et speilreflekskamera/systemkamera, som tar bra bilder og som det også går ann å ta brukbare videoopptak med. Tenker først og fremst å kjøpe brukt.

Noen tips til hva jeg bør velge? Viktig at det også er relativt enkelt å bruke for en nybegynner.

Takknemlig for alle svar ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon 100D burde da være innenfor budsjettet, med hybridfokus-sytemet fungerer det fint til video og touchskjermen gjør det enkelt og forandre fokuspunktet. Du burde klare og få kjøpt det for rundt 2500.-  brukt med 18-55mm kitobjektivet.

Bare sjekk at du får med en 18-55 IS STM siden det er mer rettet for filming og ikke et av de eldre objektivene som ikke har STM.

Og lær deg og bruke kameraet riktig siden det da vil gi deg enorm mye mer utbytte en og bare bruke det på auto.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ville kjøpt Panasonic GH-2 som var (er) et veldig bra videokamera. Litt utdatert, men mye for pengene.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=97903912 

Man kan filme fullstendig manuelt og man kan endre på foreksempel  antall Mbit. Kameraet filmer og i AVCHD.

Hvis video er viktigst for deg kjøp GH-2, men hvis foto er viktigst kjøp: 100D, 550D, Olympus OM-D EM 10, Fujifilm X-Pro1 eller lignende...

Endret av KanonEOS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...