AnonymDiskusjon Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Jeg er en jente som sliter veldig mye hjemme jeg har lest noen ting om fortiden før jeg ble født og etter. Det er ting jeg bare vil glemme, men nå er det sånn at alt jeg gjør irriterer moren min og det bare noen ting jeg bare ikke forstår meg på at hun i det første blikket eldker meg og i det neste hater og ignorerer meg. Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre jeg har så lyst til å taxkontakt med noen med redselen min er for stor. Det som jeg ser på som en løsning er bare å stikke av så noen forstår at jeg ikke har det bra. Men jeg vet ikke helt Anonymous poster hash: 955a5...b7b Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Dette høres nesten ut som noe min søster kunne ha skrevet for ca. 40 år siden, den gang hun var 15. Det var mange konflikter mellom henne og mor på den tiden og det tror jeg kanskje er ganske normalt mellom mor og datter også i dag.Av en eller annen grunn så ble det fra mors side alltid satt større krav til min søster enn til oss andre, og det ble også alltid forventet mer.Problemet ble ikke mindre av at min søster ligner alt for mye på sin mor, og de hadde/har begge bein i nesa og var ikke redde for en konflikt heller. Når moderen hadde bestemt at min søster skulle være inne til kl. 22:00 så låste hun døren kl. 22:00 uten at det hjalp så veldig. Min søster kom for sent nesten bare på trass og ble sittende på trappen til dagen etter uten å ringe på, noe som selvsagt førte til at moderen ble bekymret selv om hun ikke ville vise det, og hun innrømmet aldri at hun stod i vinduet til søs kom hjem, men prinsipper var prinsipper og døren forble låst!Normalt bunner sånt i at mor bekymrer seg for hva hennes datter driver med uten at hun kanskje ønsker å vise at hun er det.Men alt trenger ikke å være normalt, og det kan selvsagt være annerledes i ditt tilfelle. Men spør først og fremst deg selv om hva du gjør i dette forholdet? Kan din mor stole på deg? Er du ærlig om ting du foretar deg? Har hun grunn til å være bekymret og eventuelt sint/lei seg for noe?I dag har mor og søs fremdeles et elsk/hat forhold i mange tilfeller, men også gjensidig respekt og tillit. I dag er det søs som i større grad bestemmer hvor skapet skal stå og ting er på en måte snudd litt på hodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå