AnonymDiskusjon Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Dersom en person vinner en temmelig stor sum i for eksempel Lotto, men h*n lar være å fortelle dette til ektefellen sin. Kort tid seinere tar de ut skilsmisse. Kan ektefellen kreve å få deler av fortjenesten fra Lotto-gevinsten, etersom de fremdeles var gift da h*n vant denne pengesummen? Anonymous poster hash: f7665...292 Anonymous poster hash: f7665...292 Lenke til kommentar
OPL Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Så vidt jeg vet så trenger man ikke dele selv om de var gift. Med mindre de hadde en felles avtale om å tippe sammen Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Så lenge gevinsten var innvunnet før samlivsbrudd/separasjonsbegjæring er den en del av felleseiet og må deles. 6 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Jeg forstår at du har vunnet i lotto. da må du dele halvparten med tidligere ektefelle Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Så lenge gevinsten var innvunnet før samlivsbrudd/separasjonsbegjæring er den en del av felleseiet og må deles. Jeg og samboer har en samboeravtale vi fikk satt opp med hjelp av advokat. Der har vi presisert at arv og gevinster ikke skal være del av vårt felleseie. Er dette noe vi ikke kunne avtalt om vi var gift? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Så lenge gevinsten var innvunnet før samlivsbrudd/separasjonsbegjæring er den en del av felleseiet og må deles. Jeg og samboer har en samboeravtale vi fikk satt opp med hjelp av advokat. Der har vi presisert at arv og gevinster ikke skal være del av vårt felleseie. Er dette noe vi ikke kunne avtalt om vi var gift? Det er fullt mulig å avtale at arv og gevinster skal være særeie i et ekteskap. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Identisk trår laget på KG, bare i "koneversjon". Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Så lenge gevinsten var innvunnet før samlivsbrudd/separasjonsbegjæring er den en del av felleseiet og må deles. Jeg og samboer har en samboeravtale vi fikk satt opp med hjelp av advokat. Der har vi presisert at arv og gevinster ikke skal være del av vårt felleseie. Er dette noe vi ikke kunne avtalt om vi var gift? Samboere har vel ikke felleseie i utgangspunktet? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Så lenge gevinsten var innvunnet før samlivsbrudd/separasjonsbegjæring er den en del av felleseiet og må deles.Jeg og samboer har en samboeravtale vi fikk satt opp med hjelp av advokat. Der har vi presisert at arv og gevinster ikke skal være del av vårt felleseie. Er dette noe vi ikke kunne avtalt om vi var gift? Som samboere har man ikke noe felleseie som sådan. Det er likevel fullt mulig å inngå ektepakt om at Lottogevinster skal være særeie. 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Dersom en person vinner en temmelig stor sum i for eksempel Lotto, men h*n lar være å fortelle dette til ektefellen sin. Kort tid seinere tar de ut skilsmisse. Kan ektefellen kreve å få deler av fortjenesten fra Lotto-gevinsten, etersom de fremdeles var gift da h*n vant denne pengesummen? Ja, det er klart det på alle måter føles feil, men så giftig er det å være gift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå