NoisyPepper Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 (endret) Jeg sendte en pakke med verdi kr. 4490,- i retur med Norgespakken til CDON den 12.09.2017. I sporingen står det at pakken ble utlevert den 28.09.2017 til en person med navnet Amir Baig. Da jeg ikke hørte fra CDON etter flere dager, kontaktet jeg kundestøtte. De fortalte meg at pakken hadde ankommet en PostNord-terminal i Oslo og at den skulle sendes videre til CDONs lager. Jeg skulle da få et nytt sporingsnummer. Jeg ventet to uker før jeg kontaktet PostNord og jeg ble fortalt at de ikke hadde pakken og ikke visste hvem Amir Baig var. Jeg kontaktet CDON igjen og spurte hvor de hadde fått opplysningene sine fra og de fortalte meg at dette skjer med pakker som sendes med Posten i stedet for PostNord. De mener at pakken skal ha blitt mottatt av en person på terminalens adresse og at Amir Baig skal være en ansatt på stedet. Jeg kontaktet Posten for å finne ut hva de visste og jeg ble fortalt at deres transportoppdrag var å levere pakken til PostNord, som videre skulle ta transport til CDON. Jeg kontaktet PostNord igjen i dag og personen som svarte, visste ikke hvor pakken befant seg. Han spurte om det var Posten som hadde fortalt meg at pakken hadde blitt utlevert til PostNord. Han skulle da kontakte kontoret deres i Oslo og spørre etter pakken. Han spurte hvordan pakken så ut, hva den inneholdt og hvilket merkevare produktet var. Er det vanlig at de spør om innhold? Han spurte om e-postadressen min, men det virket ikke som om an noterte det ned slik som han gjorde når han spurte etter sendingsnummeret. Jeg stoler svært lite på dette. Jeg vet ikke hvor mange dager eller uker dette kan ta. Hvor lenge tror dere jeg bør vente eller hva annet tror dere jeg bør gjøre før jeg går frem med et erstatningskrav? Det står på PostNords hjemmeside at pakken anses som tapt hvis den blir levert innen 30 dager. Er det grunn til å ikke gjøre det via PostNords hjemmeside? Dette er ikke mulig for privatkunder. Endret 14. november 2017 av Tacanacy Lenke til kommentar
spetter Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 (endret) Det er posten sitt ansvar pakken blir borte. Dette er noe CDON må ta opp med transportør for å lete opp pakken / CDON få erstatning fra transportør. Skal tross alt være forsikret grunnet norgespakkesending. Jeg har selv sendt varer i retur til CDON. Posten har rotet bort. Jeg kontaktet CDON og dem kontaktet posten for å sende ut en etterlysning. Varen var blitt borte fikk jeg fortalt. OG mer hørte jeg ikke. Det var da tross alt en sak mellom CDON og posten. Endret 13. november 2017 av spetter Lenke til kommentar
NoisyPepper Skrevet 13. november 2017 Forfatter Del Skrevet 13. november 2017 Det er posten sitt ansvar pakken blir borte. Dette er noe CDON må ta opp med transportør for å lete opp pakken / CDON få erstatning fra transportør. Skal tross alt være forsikret grunnet norgespakkesending. Jeg har selv sendt varer i retur til CDON. Posten har rotet bort. Jeg kontaktet CDON og dem kontaktet posten for å sende ut en etterlysning. Varen var blitt borte fikk jeg fortalt. OG mer hørte jeg ikke. Det var da tross alt en sak mellom CDON og posten. Men Posten påstår at pakken er blitt utlevert til PostNord. Dette har jeg hvertfall på mail. Bør jeg be CDON ordne opp i dette? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 (endret) Det er posten sitt ansvar pakken blir borte. Dette er noe CDON må ta opp med transportør for å lete opp pakken / CDON få erstatning fra transportør. Skal tross alt være forsikret grunnet norgespakkesending. Jeg har selv sendt varer i retur til CDON. Posten har rotet bort. Jeg kontaktet CDON og dem kontaktet posten for å sende ut en etterlysning. Varen var blitt borte fikk jeg fortalt. OG mer hørte jeg ikke. Det var da tross alt en sak mellom CDON og posten. Men Posten påstår at pakken er blitt utlevert til PostNord. Dette har jeg hvertfall på mail. Bør jeg be CDON ordne opp i dette? Tror nok du bør be CDON ta det opp med dem ja. Er tross alt transportøren sitt ansvar at det blir utlevert til rett person/bedrift Endret 13. november 2017 av spetter Lenke til kommentar
NoisyPepper Skrevet 14. november 2017 Forfatter Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Det er posten sitt ansvar pakken blir borte. Dette er noe CDON må ta opp med transportør for å lete opp pakken / CDON få erstatning fra transportør. Skal tross alt være forsikret grunnet norgespakkesending. Jeg har selv sendt varer i retur til CDON. Posten har rotet bort. Jeg kontaktet CDON og dem kontaktet posten for å sende ut en etterlysning. Varen var blitt borte fikk jeg fortalt. OG mer hørte jeg ikke. Det var da tross alt en sak mellom CDON og posten. Men Posten påstår at pakken er blitt utlevert til PostNord. Dette har jeg hvertfall på mail. Bør jeg be CDON ordne opp i dette? Tror nok du bør be CDON ta det opp med dem ja. Er tross alt transportøren sitt ansvar at det blir utlevert til rett person/bedrift Jeg spurte, men de vil ikke. Hvordan var det du gikk frem med CDON? Endret 14. november 2017 av Tacanacy Lenke til kommentar
spetter Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Hadde ingen prob. selv. Returen var tross alt en sak mellom cdon og transporttør. Men, pakken hadde da ikke blitt utlevert. Er uansett transportør sitt ansvar. Dem bør bevise at dem har utlevert pakken til rett person. Er også transportør sitt ansvar selv om dem har gitt pakken til ei tredjepart (transporttør).. Ser også at det er registrert "et avik" i sporring. Om pakken blir borte. Du har også uansett et bevis for at du har sendt pakken. Norgespakken er, om jeg husker rett, forsikret opp mot en verdi på 10.000 kroner. (husker ikke om detter var med oppkrav eller ei) Om pakken blir levert til tredjepart transportfirma så bruker dem samme originale sporringsside og ikke sin egen sporringsside. ps: du skal kun forholde deg til posten og ikke postnord. Er tross alt via posten / norgespakke pakken gikk fra Ta kontakt med transportøren igjen og be dem sende ut en etterlysning for pakken. Om da ikke pakken kommer til rette kan du kreve erstatning via forsikringen for norgespakke. Endret 14. november 2017 av spetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå