Lulu89 Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 D er pr dags dato 2 personer som jobber med kvalitetssikring i et selskap. Jeg er en av to. Den andre personen slutter om noen måneder og i den forbindelse lurer jeg på om jeg har rett på høyere lønn mtp at det ikke skal ansettes en ny til samme stilling. Planen er at jeg blir sittende alene med de samme oppgavene + dobbelt så mye etter at personen slutter. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Du kan kreve 300 millioner i lønn hvis du vil. Spørsmålet er hva som er realistisk. Du har ikke automatisk rett på høyere lønn fordi arbeidsmengden øker. Du kan ta en prat med den som bestemmer lønnsnivå og argumentere for at du fortjener høyere lønn på grunn av økt arbeidsmengde, men med mindre du står veldig sterkt ( økonomisk trygghet, lett å finne ny jobb osv ) kan det være skummelt å true med å slutte eller lignende. Hvis jeg var i din situasjon ville jeg snakket med sjefen først. Hvis du er fornøyd med resulatet av den praten og ikke blir kvelt av arbeidsmengden er alt bra. Hvis ikke ville jeg uten å nevne det for noen begynt å oppdatere CV og sende søknader. Hvis du får tilbud om arbeid et annet sted kan du da ta en ny prat med sjefen og kreve bedre lønn eller slutte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå