Svolsten Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg har vel aldri ladet over natta, med rundt 50% igjen på morgenen, holder det med lading fra jeg står opp til jeg skal dra på jobb. Da er den på ca 90 - 95%, som vel er best for batteriet på sikt. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Noen måte få vekk i varsellinje hvilke apper som kjører i bakgrunnen? Du kan prøve med denne appen: https://play.google.com/store/apps/dev?id=7518575784939651133 Fungerer fint på min iallefall. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Hvorfor tar mobilen verdens dårligste bilder via Snapchat? Ser jo ikke ut. Lenke til kommentar
Geitetveiten Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Hvorfor tar mobilen verdens dårligste bilder via Snapchat? Ser jo ikke ut. Snapchat har enda ikke optimert appen skikkelig for M10pro enda tror jeg. Men frontkamera bildene på snapchat har blitt mye bedre siden lansering Lenke til kommentar
Espp Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Bildene fra frontkameraet ser til tider meget bra ut, men jeg kan ikke gå rundt å ta bilder med det! Ser jo like dårlig ut som på min 4 år gamle telefon. Sykt! Lenke til kommentar
CharlieKarl Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Slo av Wi-Fi på telefonen før jeg la meg i går, og da jeg våkna hadde jeg kun mistet 2% strøm. Natten før gikk den tom fra 33% før jeg la meg. Ser ut som Wi-Fi er problemet, var koblet til 4G, hadde på bluetooth osv. Dere andre som har problemet, kanskje dere også kan prøve å kun deaktivere Wi-Fi om natten for å sjekke? 1 Lenke til kommentar
FB.804925758 Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Så Wi-Fi er verre enn mobildata om natta? Trodde nesten det var omvendt. Kan forsåvidt kjenne meg igjen i snapchat kamera. Ender ofte at jeg tar bilde med "vanlig" kamera og sender til folk i messenger heller. Da får jeg faktisk skryt over hvor klare bildene er. Men i snapchat er det grøt på høylys dag! Lenke til kommentar
CharlieKarl Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 (endret) Så Wi-Fi er verre enn mobildata om natta? Trodde nesten det var omvendt. Her er det snakk om et unormalt "problem" et par av oss har, der telefonen drar 20-30% strøm om natten (burde dra 5% +/-). Normalt sett er nok mobildata bedre. Ble nettopp gjort oppmerksom på at firmware 129 har en fix som "optimerer" Wi-Fi batteribruken i visse scenarioer. Kan hende det er dette som er problemet for oss. Selv hadde jeg 127, som var nyeste tilgjengelig fra instillinger. Lasta ned Huawei Firmware Finder fra Google Play og installerte oppdateringen manuelt nettopp (orket ikke å vente til den kom automatisk), så nå skal jeg teste i natt om alt er normalt i natt (med alt på). Håper virkelig dette gjør susen! Endret 2. februar 2018 av CharlieKarl Lenke til kommentar
FB.804925758 Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Skjønner! Jeg personlig har ikke dette problemet med batteriet. Jeg lader litt hver kveld og kan da gå hele natta og en hel dags aktivt bruk. Bruker masse YouTube, og de fleste andre medier. Hver kveld i 20-22 tia har jeg ihvertfall 50-60% igjen. Og jeg elsker det! Som nevnt lader aldri om natten. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Ang snapchat. Så tar ikke snapchat bilde men skjermbilde av det som vises. Derfor blir det dårlig Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Så Wi-Fi er verre enn mobildata om natta? Trodde nesten det var omvendt.Her er det snakk om et unormalt "problem" et par av oss har, der telefonen drar 20-30% strøm om natten (burde dra 5% +/-). Normalt sett er nok mobildata bedre. Ble nettopp gjort oppmerksom på at firmware 129 har en fix som "optimerer" Wi-Fi batteribruken i visse scenarioer. Kan hende det er dette som er problemet for oss. Selv hadde jeg 127, som var nyeste tilgjengelig fra instillinger. Lasta ned Huawei Firmware Finder fra Google Play og installerte oppdateringen manuelt nettopp (orket ikke å vente til den kom automatisk), så nå skal jeg teste i natt om alt er normalt i natt (med alt på). Håper virkelig dette gjør susen! Hvordan virker dette? Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Hvorfor tar mobilen verdens dårligste bilder via Snapchat? Ser jo ikke ut. Det samme opplevde jeg da jeg hadde P9 Plus. Synd, da jeg var veldig fornøyd med kameraet ellers. .. Skal forøvrig sies at android generelt er dårligere på snapchat, så hvis du har gått fra iPhone vil du merke forskjell uansett hvilken android-telefon du har. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Dere er klar over at dere kan sjekke hva som tar strøm time for time under Batteri i innstillinger? Om dere er koblet til 5GHz WiFi så kan dere prøve å bytte til 2,4GHz. Hadde et forferdelig batteritap på P9 som skyldtes at jeg var tilkoblet 5GHz. Mistet vel rundt 4-5% i timen uten å bruke telefonen. Lenke til kommentar
bjønneovn Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Dere er klar over at dere kan sjekke hva som tar strøm time for time under Batteri i innstillinger? Om dere er koblet til 5GHz WiFi så kan dere prøve å bytte til 2,4GHz. Hadde et forferdelig batteritap på P9 som skyldtes at jeg var tilkoblet 5GHz. Mistet vel rundt 4-5% i timen uten å bruke telefonen. Så enkelt, byttet om i går og nå er alt på stell. Batteritap på 3% i natt med alt inne. Takk for tips Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Så Wi-Fi er verre enn mobildata om natta? Trodde nesten det var omvendt.Her er det snakk om et unormalt "problem" et par av oss har, der telefonen drar 20-30% strøm om natten (burde dra 5% +/-). Normalt sett er nok mobildata bedre. Ble nettopp gjort oppmerksom på at firmware 129 har en fix som "optimerer" Wi-Fi batteribruken i visse scenarioer. Kan hende det er dette som er problemet for oss. Selv hadde jeg 127, som var nyeste tilgjengelig fra instillinger. Lasta ned Huawei Firmware Finder fra Google Play og installerte oppdateringen manuelt nettopp (orket ikke å vente til den kom automatisk), så nå skal jeg teste i natt om alt er normalt i natt (med alt på). Håper virkelig dette gjør susen! Hvordan virker dette? Her får du noen tips: Oppdaterte fra 127 til 129 full ota uten problemer. (Y) Lenke til kommentar
CharlieKarl Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Dere er klar over at dere kan sjekke hva som tar strøm time for time under Batteri i innstillinger? Om dere er koblet til 5GHz WiFi så kan dere prøve å bytte til 2,4GHz. Hadde et forferdelig batteritap på P9 som skyldtes at jeg var tilkoblet 5GHz. Mistet vel rundt 4-5% i timen uten å bruke telefonen. Ja, men det står ikke noen apper som tar strøm. Kan nok stemme at det er 5GHz som har skylden da, har vært koblet til 5GHz selv. Kan derimot også melde at etter jeg oppdaterte til firmware 129 i går så trakk den bare 5% i natt mens jeg sov, selv om jeg var koblet til 5GHz. Virker som det gjorde susen. 2 Lenke til kommentar
jaczdani Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Fant nettopp ut av at Mate 10 Pro og har Always on Display muligheter litt gjemt i menyene. For de som er interessert og ikke funnet det ut så finner du det på følgende måte: Velg Innstillinger -> Sikkerthet og personvern -> Skjermlås og passord -> Vis Alltid Informasjon -> Her velger du etter ønske Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Jepp, men synd at den ikkje støtter notifications fra eks fb messenger, gmail, snapchat og andre 3. parts apper. Har iallefall ikkje fått dette til å vise på min mobil. Lenke til kommentar
jaczdani Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Ja merket dette, får ihvertfall beskjed om vanlig ulest sms Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Bare jeg som ikke får opp bilder på Facebook lenger? Ingen bilder laster inn. Reinstallert osv uten nytte. Kun omstart på tlf hjelper noen timer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå