Gå til innhold

[Løst] iPhone 7 vil ikke avslutte/gjøre seg ferdig med oppdatering

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en iPhone 7 som ikke vil avslutte eller gjøre seg ferdig med oppdateringen. Den har vært kobla til strøm men den tar langt over maksgrensen på en time med å gjøre seg ferdig med oppdateringen. Jeg får resetta iPhonen med å holde inne sideknappen og lav-volumsknappen, men rett etter jeg har slått inn koden på iPhonen for å prøve å få den igang så går den rett tilbake til oppdateringen som aldri blir ferdig. Hver gang den oppdaterer så blir oppdateringsbaren bare akkurat nesten ferdig/fylt opp og der står den fast i evigheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik snakker ekte "trynet ned i telefonen 24 timer i døgnet" zombier.

Jeg har et liv, og min iphone 6 med iOS 8.3 brukes til sms, tale og 60GB mp3 på øret, ellers har jeg blikket høyt hevet og har aldri hatt noen problemer med telefonen. Mener å huske at der ikke var noen exploits på iOS 8.3. Senere releases hadde noen få her og der. Og uansett tviler jeg på særlig mange skriver malware for iOS 8.3 for tiden. De konsentrerer seg nok om det nyeste og kanskje nest siste.

Lenke til kommentar

Jeg har et liv, og min iphone 6 med iOS 8.3 brukes til sms, tale og 60GB mp3 på øret, ellers har jeg blikket høyt hevet og har aldri hatt noen problemer med telefonen. Mener å huske at der ikke var noen exploits på iOS 8.3. Senere releases hadde noen få her og der. Og uansett tviler jeg på særlig mange skriver malware for iOS 8.3 for tiden. De konsentrerer seg nok om det nyeste og kanskje nest siste.

Det var for halvannen måned siden mye snakk om Blueborne, og med iOS 8.3 er telefonen din sårbar for dette.

Om du har Vipps, kontakter, passord (for facebook, nettbank, Altinn), bank-app, og lignende personlig informasjon på mobilen din er det potensielt mulig å hente ut dette fra telefonen din.

Men, som jeg skrev over, det skjer helt sikkert ikke med deg  :wee: 

På samme måte som det er aldri deg som får kreft, kolliderer på motorveien, eller lignende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvorfor har du iPhone 6, når iPhone 3 funker greit. Du sa jo selv man ikke trengte å oppdatere, hvis tingene funket.

Brevduer fungerte jo også ganske greit...

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor har du iPhone 6, når iPhone 3 funker greit...

60 giga musikk, og så trenger jeg litt plass til bilder og video.

iPhone 6 var den første iphone med 128GB lagring, sammen med den gode medfølgende musikk-appen (i fra iOS 9 ble musikkspilleren ødelagt og bloated) revolusjonerte den min interesse for mobil og musikk på farten.

Jeg var utrolig lei av å slette låter og legge inn andre. Nå har jeg alt med meg på tur. Sammen med et skikkelig kamera og plass nok.

Jeg liker ikke streaming av flere grunner:

Spotify og Apple Music slutter og begynner med artister når det passer dem og artistene, låter blir grået ut eller forsvinner pga opphavsrettigheter osv, Sånt kan ikke jg leve med, så Glem det!

I tillegg er jeg ofte på tur på fjell og vidder uten dekning. I tillegg har jeg allerede all musikken jeg liker på mp3 320kbs. Er for gammel til å høre på pjattet de lager idag uansett. En idiot som snakker over en rytmeboks er visst alt som skal til nå for tiden.

Telefonen min er nesten aldri på nett heller, så faren for hacking er ikke til stede.

Lenke til kommentar

Prøv med en reinstallasjon fra iTunes på en PC/Mac.

Prøvde det men Finn iPhone må være slått av først. Trodde jeg først iallefall, men nå når jeg prøver å koble iPhone til iTunes så får jeg bare beskjed om at jeg må skrive inn passkoden på iPhonen, selvom jeg alt har skrevet inn passkoden og klikket prøv igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

iPhone 6 var den første iphone med 128GB lagring, sammen med den gode medfølgende musikk-appen (i fra iOS 9 ble musikkspilleren ødelagt og bloated) revolusjonerte den min interesse for mobil og musikk på farten.

Jeg var utrolig lei av å slette låter og legge inn andre. Nå har jeg alt med meg på tur. Sammen med et skikkelig kamera og plass nok.

Spotify og Apple Music slutter og begynner med artister når det passer dem og artistene, låter blir grået ut eller forsvinner pga opphavsrettigheter osv, Sånt kan ikke jg leve med, så Glem det!

I tillegg er jeg ofte på tur på fjell og vidder uten dekning. I tillegg har jeg allerede all musikken jeg liker på mp3 320kbs. Er for gammel til å høre på pjattet de lager idag uansett. En idiot som snakker over en rytmeboks er visst alt som skal til nå for tiden.

Telefonen min er nesten aldri på nett heller, så faren for hacking er ikke til stede.

Selv jeg på 48 synes du høres ut som en sur gammel gubbe. Men da har jeg jo forklaringen på hvorfor du mener man ikke skal oppdatere noe som virker. (selv om du selv ikke følger det rådet)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det fantes 64GB microSD-kort i 2011, hvorfor har du noe så nytt som en iPhone 6 da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

...du høres ut som en sur gammel gubbe. Men da har jeg jo forklaringen på hvorfor du mener man ikke skal oppdatere noe som virker. (selv om du selv ikke følger det rådet)

Jeg oppgraderte noe som ikke virket. Det funket ikke for meg å måtte slette låter for å få plass til nye låter.

Det fantes 64GB microSD-kort i 2011, hvorfor har du noe så nytt som en iPhone 6 da?

iPhone har aldri hatt mulighet for SD-kort, og som sagt 128 GB plass (som er det jeg trenger) kom først med iPhone 6 i 2014.

Jeg har aldri likt andre OS eller telefoner enn Apple sine. Uten på noen måte å nedvurdere Android, så passet det aldri meg.

Min iPhone 6 funket så smooth og perfekt når jeg kjøpte den, at jeg var veldig skeptisk til å "oppgradere" OS'et når den ville det.

Jeg sjekket med slekt og venner, og fant fort ut at mye ble til det verre. Musikkspilleren ble ødelagt, Apple Music nagget og reklamerte. Ballonger, fyrverkeri og annen skit i meldinger, samt at deres telefoner ble tregere og tregere.

Slik ble jeg den særingen dere ser nå, som aldri oppgraderer telefonen sin...

Men så lenge det funker for meg, og oppgradering funker for dere, så er vel alle happy?  :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

De som ikke oppgraderer, havner hos meg i samme kategori som vaksinemotstanderne gjør.
Ekskluder de fra samfunnet. Smittebærere har vi ikke bruk for.

Lenke til kommentar

De som ikke oppgraderer, havner hos meg i samme kategori som vaksinemotstanderne gjør.

Ekskluder de fra samfunnet. Smittebærere har vi ikke bruk for.

Hehe, på meg virker det motsatt: Hver eneste "oppgradering" medfører en varierende samling sykdommer som må fikses med en .0.0.1 "fiks".  Men kos deg med din upgrade-itis  :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...