Anders Leipsland Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 For tida er dollarkursen på rundt 6.65. Det vil si at prisene på hardware her til lands synker om en liten stund når butikkene får inn nye varer. Men det vil også si at tiden er perfekt for å gi deg en billig julepresang! For å ta noen eksempler fra dangerden.com Dangerden RBX koster $52.95 dvs ca 350 kroner! Et komplett sett bestående av RBX CPU blokk, Z-chip chipset blokk, Maze GPU blokk, Black Ice Extreme 2 radiator, Eheim1084 pumpe, 7 fot tygon slange og 5.25" bay vanntank havner på $307. Så kommer $24 i frakt. Det vil si at du tilsammen må ut med ca 2200 kroner Skal du kjøpe noe tilsvarende i Norge så må du ut med ca en tusenlapp ekstra. Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Så var det den tingen som het toll da Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Så var det den tingen som het toll da En forbanna liten dritordning det der ja. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hehe, men hvis det går som departamentet foreslo og som vi håper på, så skal jo all hardware som innbefatter data bli momsfritt, og da kan man jo håpe på andre tollregler som gir oss fri import av utstyr. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det tilkommer vel ikke toll om prisen på varene ikke kommer over 5000 kroner? eller gjelder det kun om du har vært utenlands selv? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 alt over 200,- i verdi som kommer med post skal egentlig fortolles Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Da har jeg hatt flaks mange ganger Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hehe, men hvis det går som departamentet foreslo og som vi håper på, så skal jo all hardware som innbefatter data bli momsfritt, og da kan man jo håpe på andre tollregler som gir oss fri import av utstyr. Er ikke dette bare tøv? Kom med linker som bekrefter påstanden. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hehe, men hvis det går som departamentet foreslo og som vi håper på, så skal jo all hardware som innbefatter data bli momsfritt, og da kan man jo håpe på andre tollregler som gir oss fri import av utstyr. Er ikke dette bare tøv? Kom med linker som bekrefter påstanden. Du såpa ta og les innlegget ordentlig først da! Jeg skriver "hvis de får det gjennom" Og at "vi kan håpe på"... jeg påstår ikke noe, men hvis du har fulgt med nyhetene de siste 3mnd og ikke har alzheimer, så husker du det at det var faktisk oppslått på hardware.no forumet, og ble annonsert på tv. Her kommer jeg med en liten fjær som kan øyne ett lite håp om prisreduksjon, og du blåser det opp like hardt som Orderud-saken nesten. Nei, ring heller Rodney King og saksøk meg for falske påstander, for jeg gidder ikke leite etter det nå klokka 09.00 på morran Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Så var det den tingen som het toll da Er to ting du skal bemerke deg her. Det ene er at selv om tollerne slår kloa i pakka så vil det med dagens kurs ofte lønne seg uansett! Med den pakka jeg satt opp som eksempel vil det selv etter at momsen er betalt være ca 500 kroner å spare framfor å handle i en norsk butikk Så har vi det med at vannblokker osv er ekstremt vanskelig for tollerne å fastslå hvor mye er verd. Derfor vil du ofte kunne snike den gjennom. Bare å sende en mail og be butikken merke pakka med for lav verdi, som gave etc. Du må jo selvsagt regne på det, men jo mer du skal bestille (bestille sammen med noen kompiser?) så vil det være endel penger å spare nå Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hehe, men hvis det går som departamentet foreslo og som vi håper på, så skal jo all hardware som innbefatter data bli momsfritt, og da kan man jo håpe på andre tollregler som gir oss fri import av utstyr. Er ikke dette bare tøv? Kom med linker som bekrefter påstanden. Du såpa ta og les innlegget ordentlig først da! Jeg skriver "hvis de får det gjennom" Og at "vi kan håpe på"... jeg påstår ikke noe, men hvis du har fulgt med nyhetene de siste 3mnd og ikke har alzheimer, så husker du det at det var faktisk oppslått på hardware.no forumet, og ble annonsert på tv. Her kommer jeg med en liten fjær som kan øyne ett lite håp om prisreduksjon, og du blåser det opp like hardt som Orderud-saken nesten. Nei, ring heller Rodney King og saksøk meg for falske påstander, for jeg gidder ikke leite etter det nå klokka 09.00 på morran Noen som sto opp på feil side av sengen idag... Jeg, såpa, har lest innlegget ditt. Jo du slenger ut en påstand. Den består i at det er et eller annet departement som foreslår å fjerne moms på datautstyr. Har kun funnet en tråd her på forumet som omhandler momsfritak på datautstyr. Den er basert på et rykte der en butikkansatt påstår at det er under utredning. I tillegg finnes denne hos itpro der kilden er en komuneansatt har fått beskjed om å vente med å bestille datautstyr til kommunen, fordi det skal vissnok komme en endring i mva satser. Noe som er korrekt, men omhandler kun mva kompensasjon for kommunal og statlig forvaltning. Dette er omtalt her. Ifølge en pressemelding fra Finansdepartementet er det ingen ting som tyder på at det er foreslått mva fritak på datautstyr. Hvis det er noen som kan bekrefte eller avkrefte dette så si gjerne ifra. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 jeg så på dette i gå kveld, og så enda senere denne tåden. nå skal tilogmed lillejeg ha det "råeste"!! får bare håpe, tatt i tollen og økonomien min blir igjen kastet ned i dypet Lenke til kommentar
nessin Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Stemmer dette regnestykket her? Amd DD-rbx, gf maze4, BlackIce extremeII, 2xsunon120mm, hydorL30, 7feet tygon, plexi tank, og amd shim = 274.68$ (305.20$ - 10% rabatt) + 24$ frakt = 298,68$ Så kommer 24% mva og i verste fall toll (la oss si 7%??) 298,68*1,31 = 391,2708$ Som igjen blir i følge dnb's valutakalkulator: 2.558,05 NOK Hva har jeg glemt? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 slange klemmer, north bridge blokk=? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Toll er vel 24%, og og det er det du trenger å betale, ikke mva mener jeg. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Tollen er MVA mener lille jeg da... husker å måtte betale 24 ekstra på en pumpe jeg bestillte en gang... Endret 10. desember 2003 av Pritorian Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Her var det mye tull. Det kommer BÅDE tollavgift og MVA. MVA er 24%, tollavgiftene varierer litt. Det lønner seg SJELDENT å kjøpe noe fra utlandet om leverandøren da ikke er så snill og merker pakken med "gift"... edit: Hmm, merkelige greier. Så vidt jeg kan se vil datautstyr komme under varenummer 84.73.3000 i følge tollvesenet. Dette er utstyr som er tollfritt. Da vil det bare komme MVA avgift. Dette kunne forsåvidt stemme med Pritorians utsagn om at han betalte bare 24%.... Endret 10. desember 2003 av erikindre Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Så var det den tingen som het toll da Sjekk ut denna! http://www.hevtollgrensa.no/ Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Så var det den tingen som het toll da Sjekk ut denna! http://www.hevtollgrensa.no/ Been there, done that Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Så var det den tingen som het toll da Sjekk ut denna! http://www.hevtollgrensa.no/ Been there, done that Jeg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå