Redaksjonen. Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Danmark er prøvekanin for det nye signalsystemet også Norge skal anskaffe. Signal-trøbbel i Danmark: Kan bli nødt til å ha lokomotivet i midten av togsettet Lenke til kommentar
Yommt Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Ingenting tilsier at det blir noe anderledes her. BaneNor presser kostnadene over på brukerne og dårlig kommunikasjon vil forværre det hele her og. 2 Lenke til kommentar
Tommy Hove Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Danmark er jo bygd for dresiner, hvorfor styre med disse tunge strømslukene i det hele tatt ? Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Ingenting tilsier at det blir noe anderledes her. BaneNor presser kostnadene over på brukerne og dårlig kommunikasjon vil forværre det hele her og. Ganske mye som tilsier at det blir annerledes her.. Blant annet er det billigere å bygge om de norske togene til ERTMS, samt at togene vi kjører er nyere. 4 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Her kunne de delvis vært hjulpet dersom det fortsatt hadde eksistert svingskiver på enkelte stasjoner, da kunne de fått snudd styrevognen der og flyttet den til andre enden av toget. Dessverre forsvant de aller fleste svingskivene da lokomotivene fikk førerkabin i begge ender. Må dog nevnes at siden styrevognene ikke har egen motorkraft ville de også vært avhengig av et skiftelok til å dytte.. Neppe praktisk å ha utplassert over alt. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 (endret) Det er nok arbeidstakerorganisasjonene som har presset gjennom en betre og sikrere arbeidsplass. HMS i praksis. For det er da langt tryggere å vere i 2'dre eller 3' je vogn slik eg ser det. Ved dobbeltspor vil det selvsagt stille seg annerledes. Blir som med direktører som sitter i baksetet, eller om dei er kapable kjøper SUV for å kunne kjøre opp og ned trappene.... Endret 13. november 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
missi Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Kanskje bare kaste gammelt materiell og få på plass noe moderne noe? Lenke til kommentar
Eivind Myhr Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Det er nok arbeidstakerorganisasjonene som har presset gjennom en betre og sikrere arbeidsplass. HMS i praksis. For det er da langt tryggere å vere i 2'dre eller 3' je vogn slik eg ser det. Ved dobbeltspor vil det selvsagt stille seg annerledes. Blir som med direktører som sitter i baksetet, eller om dei er kapable kjøper SUV for å kunne kjøre opp og ned trappene.... Hvis du leser artikkelen, skjønner du at den som fører toget skal sitte foran, og ikke i lokomotivet. 3 Lenke til kommentar
UI4Z8YWP Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Å ha lokket i midten er ikke så uvanlig, flytoget har f.eks. lokket i midten, dette for å få mindre belastning på skinnene. Men i flytogets tilfelle så er lokket en ordinært utseende vogn med motor, ikke et dedikert lokk som er tilfellet her. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Trodde den type tog har (så å si) alltid motorer i alle boggier? Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Å ha lokket i midten er ikke så uvanlig, flytoget har f.eks. lokket i midten, dette for å få mindre belastning på skinnene. Men i flytogets tilfelle så er lokket en ordinært utseende vogn med motor, ikke et dedikert lokk som er tilfellet her. Flytoget har ikke loket i midten. Flytoget (type 71) og NSB type 73 (Signatur) er elektriske multippelenheter, med andre ord har de en motorisert boggi flere steder på settet. For flytoget sin del er det 2 aksler per vogn som har motorer. FLIRT er samme opplegget, her er det 2 motorer fremst, to bakerst og to i midten. Litt eldre motorvognsett som de også kalles har som regel en dedikert vogn til motordrift og 1 til 3 vogner koblet på (Type 69 og 70 i trafikk i dag). Lenke til kommentar
Djn Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Kanskje bare kaste gammelt materiell og få på plass noe moderne noe? Noe av problemet er at de forsøkte å gjøre akkurat dette, men de nye IC4-togene har så mange problemer at de må lage nødløsninger med det gamle utstyret for å holde seg gående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå