girfaen Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 (endret) Er på en gammel drittbil. skal uansett kaste bilen om 9 mnd Blir det problemer å kjøre den i 9 mnd til ? problemet er bare høy lyd når jeg kjører men bilen starter som vanlig.. går det an å kjøre den 9 mnd til? kjører bare 15 km hver dag 5 dager i ukA så er ikke mye kjøring har noen erfaring med å kjøre med eksospatta knekt av ??? Endret 13. november 2017 av girfaen Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Du blir nok stoppet av politiet med pålegg om å møte opp på veistasjonen for sjekk av bilen... Ellers er det ikke noe "problem" sånn sett. Men du kan skjøte med en tom colaboks eller lignende. Sett på en rør-/slangeklemme i hver ende. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Hvis du girfaen i bot så går det helt fint å kjøre uten potte. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Eneste problemet er et lydnivå værre enn verst når du drar på. Er nok en politimagnet om du skulle møte en bil derifra. Beste unnskyldning da er at du er på vei til verksted, men fungerer best første gangen. 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Det du må passe på er eksos i kupeen hvis du lar bilen stå og varme seg om morgenen. Nå kan det jo hende at eksosen bare kommer halvveis under bilen før den slippes ut, og siger da inn i kupeen, noe som ikke er bra for helsa di. Videre så går det sikkert helt fint. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Pass også på at ikke eksosen går rett i noe som kan smelte, feks bensintank av plast. Spørs litt hvor det er av, men koster ikke stort for 1m rett rør og ei eksosklemme på Biltema heller. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Hvor er potta knekt av? På en tur fra oslo til Tromsø med en gammel passat knakk eksosen helt fremme før katalysatoren. Sikker på jeg vekte alle vi passerte i finnland og norge på natten når man suste forbi. Blir mye eksos i kupeen og når man kjører sakte. Men er det baki er det ikke noe stress. Blir bare litt ekstra lyd. Men fjern det som er løst i det minste så det ikke gjør fysisk skade på noe annet. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Du blir nok stoppet av politiet med pålegg om å møte opp på veistasjonen for sjekk av bilen... Ellers er det ikke noe "problem" sånn sett. Men du kan skjøte med en tom colaboks eller lignende. Sett på en rør-/slangeklemme i hver ende. Kan aldri tenke meg at han blir stoppet av politiet. Jeg har kjørt biler med defekt eksosanlegg mange ganger over mange måneder uten problemer. Ja, har til og med blitt stoppet i politikontroller med defekt eksosanlegg, og det har ikke blitt nevnt engang. Har også kjørt forbi en vegvesen-kontroll to ganger på 15 minutter med en bil med et eksosanlegg som var knekt på tre forskjellige steder med tilhørende bråk, uten at de i det hele tatt gadd å stoppe meg. Tror ikke det er belegg for å verken stoppe eller gi bot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå