ikon_ Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Hei, Er det noen som har tatt privatisteksamen i fysikk, eller har kommet opp i fysikk før som kan fortelle meg hvordan eksamen foregår. Jeg forstår at eksamen utføres forskjellig fra sted til sted, men tenker at det må jo være noe som går igjen. Læreren min sa at muntlig eksamen var teoretisk og at jeg for det meste måtte forklare hvordan og hvorfor ting skjedde, men at jeg godt kunne bli spurt om å regne ut en oppgave. I det tilfellet hadde regnestykket sammenheng med forsøket jeg må utføre. · Hva er et eksempel på et tema jeg kan få? · Får jeg et helt kapittel som tema, eller blir jeg spurt i hele pensum? · Er det sånn å forstå at temaet og forsøket som skal gjennomføres blir listet under forberedelsedelen, eller må jeg bare utføre et forsøk på sparket under eksamineringen? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 2FY eller 3FY? Mulig det heter noe annet nå? Uansett, jeg hadde muntlig 3FY for 10 år siden. Så vidt jeg husker fikk man et tema en halvtime-time før selve eksamen til å forberede seg på. Typisk eksempel er de termodynamiske lovene. Jeg husker ikke helt hvilket tema jeg fikk, men snakket blant annet om sentripetalkraften. Jeg måtte ikke utføre noen forsøk, men fikk noen oppgaver. For det meste så måtte man man forklare hvordan ting fungerte, trekke frem et eksempler etc. Tror også det var noen enkle utregninger. Lenke til kommentar
ikon_ Skrevet 13. november 2017 Forfatter Del Skrevet 13. november 2017 2FY eller 3FY? Mulig det heter noe annet nå? Uansett, jeg hadde muntlig 3FY for 10 år siden. Så vidt jeg husker fikk man et tema en halvtime-time før selve eksamen til å forberede seg på. Typisk eksempel er de termodynamiske lovene. Jeg husker ikke helt hvilket tema jeg fikk, men snakket blant annet om sentripetalkraften. Jeg måtte ikke utføre noen forsøk, men fikk noen oppgaver. For det meste så måtte man man forklare hvordan ting fungerte, trekke frem et eksempler etc. Tror også det var noen enkle utregninger. Tror det fortsatt heter 2FY og 3FY, men jeg tar opp 2FY. Tusen takk, for svar! Blir mindre stresset, når du sier det var enkle utregninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå