ITSPM Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Hei! I år har jeg meldt meg opp som privatist i IKT-servicefaget. Dermed skal jeg avlegge skriftlig eksamen i alle programfagene: - Drift og vedlikehold (ISF2001) - Bruker og Driftsstøtte (ISF2002) - Virksomhetsstøtte (ISF2003) Til slutt skal jeg også opp i tverrfaglig eksamen i IKT-servicefag (ISF2004). De skriftlige eksamenene føler jeg meg greit forberedt på, i og med at jeg har fått tak i tidligere eksamensoppgaver på vigoiks.no som jeg har fått øve meg på. Derimot klarer jeg å finne lite om tverrfaglig eksamen. Jeg lurer derfor på om det er noen som har gått dette løpet før, som kan dele sine erfaringer med tverrfaglig eksamen? Hvilken oppgave ble gitt? Hvordan løste du den? Har du noen innsikter i forhold til hva jeg bør gjøre meg forberedt på? Takker på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
aloc-acoc Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) Hei! I år har jeg meldt meg opp som privatist i IKT-servicefaget. Dermed skal jeg avlegge skriftlig eksamen i alle programfagene: - Drift og vedlikehold (ISF2001) - Bruker og Driftsstøtte (ISF2002) - Virksomhetsstøtte (ISF2003) Til slutt skal jeg også opp i tverrfaglig eksamen i IKT-servicefag (ISF2004). De skriftlige eksamenene føler jeg meg greit forberedt på, i og med at jeg har fått tak i tidligere eksamensoppgaver på vigoiks.no som jeg har fått øve meg på. Derimot klarer jeg å finne lite om tverrfaglig eksamen. Jeg lurer derfor på om det er noen som har gått dette løpet før, som kan dele sine erfaringer med tverrfaglig eksamen? Hvilken oppgave ble gitt? Hvordan løste du den? Har du noen innsikter i forhold til hva jeg bør gjøre meg forberedt på? Takker på forhånd for alle svar! Hei, Jeg tok privstisteksamen ISF3102 forrige sommer. Dette grunnet jeg gikk data og elektronikk og heller ønsker å ta fagbrev i IKT-servicefaget. Vi fikk en lenger situasjonsbeskrivelse med de tekniske detaljene, og deretter tre oppgaver vi skulle løse skriftlig. Vi skulle beskrive hvordan bedriftens IKT-seksjon var organisert, sentrale oppgaver som ble utført og hvordan IKT bidro i bedriften sin produksjon. Den andre oppgaven gikk ut på å beskrive hvordan en kunne forenkle og effektivisere driften. Den siste oppgaven omhandlet datasikkerhet i bedriften. Hvis en leser en del om faget IKT på NDLA og blir kjent med læreplanmålene, så vil en lære seg det mest basice og nok for å få en OK karakter. Dette var ikke helt det du spurte om, vil dog anta at det allikevel er av relevans. ☺ Endret 18. november 2017 av aloc-acoc Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Ett relativt dårlig innspill, men husker at en del av min tverfagligeeksamen innehold en oppgave med forklaring av bedriftens eksisterende hardware/software løsning, og man skulle utarbeide en plan for oppgradering og argumentere for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå