mr.wolf Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Er ny på Instagram og lurer på om noen kan si litt om både skrevne og uskrevne regler der. Fikk først Facebook for 2 år siden og skjønner nå som jeg har blitt litt kjent med den verdenen at jeg gjorde mye rart i begynnelsen, som å gå inn på profilen til folk og like noe de la ut for 2 år siden? Vil prøve å ha litt "folkeskikk" denne gangen jeg blir medlem av en ny verden. Lurer særlig på: 1. Skal man bare legge ut bilder man har tatt selv? 2.Hva slags bilder er det greit å legge ut? Er glad i å ta naturbilder, er det Ok? 3. Hva slags bilder bør jeg ikke legge ut? 4. Er det ok å følge alle fra Facebook listen min? Vil jo dele bilder med flere enn mine nærmeste og regner med at jeg ofte blir fulgt tilbake av de jeg følger. Så spørsmålet er vel egentlig om jeg bare kan klikke på "følg alle" fra Facebook listen min uten at det blir rart? Man har jo som alle vet mange man har få relasjoner til som Facebookvenn. 5. Hvordan får man følgere generelt? Mye av gleden med å ta naturbilder er jo å dele dem med andre så vil jo ha flest mulig følgere. Takker for alle tips som gjør at jeg slipper å dumme meg ut og generelt om hvordan jeg bruker Instagram. Endret 12. november 2017 av mr.wolf Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 1. Spørs helt på kontoen din og hva du ønsker å "vise frem". Er mange som deler bilder som ikke er sine egne, men da kan det være greit å kreditere fotografen i så fall. 2. Naturbilder er veldig normalt på Instagram og veldig innafor vil jeg si 3. Igjen så kommer det an på hva du ønsker å vise frem. Mange følger et tema på kontoen sin. At de bare har enkelte temaer de legger ut. Jeg ville selv unngått politiske bilder/tekster og ting som er litt "mamma på 50 som bruker Facebook". 4. Ja, det er OK. Hvis du trykker på forstørrelsesglasset så kommer du inn på "Discover"-delen. Her finner Instagram brukere til deg som de mener kan passe bilder du legger ut eller ting du liker. 5. Følgere oppnås generelt så klart med interessant innhold, men det enkleste er å bruke de såkalte hastagsene. Så hvis du tar bilde av et flott fjell eller flott natur, så kan en naturlig hashtag være "#Norway" "#Nature" for eksempel. På denne måten kan brukere søke opp hashtags og da vil de se ditt bilde. 1 Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 13. november 2017 Forfatter Del Skrevet 13. november 2017 Takk for svar Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 (endret) Styr unna å del ting du ikke vil andre skal vite? Ikke bruk offentlig media og fremstå som dum\rar etc noen ungdommer gjør det, i verste kosikvens kan du miste jobber å være barnslig. Særlig kjendiser gjør mye rart. Ungå å ta bilde av andre personer særlig hvis de ikke vil bli tatt bilde av særlig kjendiser bør være ekstra forsiktig her. Særlig hvis du har stillinger som sjef eller høyere utdannelse bør du ikke dele for mye som kan sette deg i dårlig lys. Butikk jobb er kanskje ikke så krise. Styr unna å henge ut arbeidsplassen? Hvis du mener arbeidskolegiene dine er teite\dumme etc er det vel dårlig å bruke offentlig media å gjøre det på. Desverre noen som gjør det. Eller snakker stygt om arbeidsplassen sin. Nå kan du ha privat konto hvis du kun vil noen få skal vite alt. Noen tar det helt ut med nakenbilder eller man viser mye kropp, f.eks bar overkropp det kan nok fremstå som veldig useriøst. Så man bør vel tenke ekstra mye før man legger ut ting. Eneste negativ med instagram så vidt jeg vet er det kun er egnet mot mobil\netbrett særlig iphone ikke PC så det er veldig vanskelig å legge ut album på slik måte som facebook. Og twitter har vel også begrenset hvor mange tegn man kan skrive i meldinger. Du kan følge hvem du vil ja, men husk hvis du følger personer som er barnslige kan det telles negativ for deg,hvis du har venner som hater de personene eller ikke liker dem. Så dermed bør du vurdere selv hva du vil og ikke gjøre. Kanskje det beste rådet er kjenne de personene du gir kritikk til hvis du gjør det fordi ofte blir ting mere sårende i offentligheten en hvis du sa en ting direkte til en person. Alle er ikke like flinke å svare hva de syns om det. Hvis du har sett farmen så er det enkelte som kommer med veldig rasistiske kommentarer. Men for noen personer kan litt kritikk være ille. Følgere får du vel hvis du har mye informasjon om deg og deler interiessene dine? Så kanskje ha litt varierende bilder? Jeg bruker vel ofte instagram\facebook og twitter å dele litt interiesser og ferieturer for venner, men gidder ikke å være offentlig person. Du må gjøre som du vil men da er det viktigere du tenker litt mere før du gjør ting. Vertfall hvis du spøker med andre eller gjør narr av de. Instagram,facebook, twitter, snapchat blir vel omtrent som blogg bare du slipper å leie server\hjemmeside. Nå kan jo vennene dine spørre deg om ting så kan du fylle ut mere informasjon rundt det du tar bilde av. Hvis de er interisert å vite litt mere. På den måten så slipper du og måtte si hva du gjør kan bare be de sjekke ut sosiale mediene dine. linkedin blir vel mere for bedrifter som vil sjekke ut arbeids informasjon. Endret 13. november 2017 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå