CFD Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Når vi snakker om firmaer som ser på forumet så er det ganske mange.. Husker engang en ifra Netconnection leste en tråd hvor det var en person som klagde over at han måtte betale dyre dommer i porto og alt for og få en tube AS3 (AS3 var det nyeste og hotteste på markedet da) og da oppga han i Netconnection et kontonummer og sa hva han skulle merke bestillingen.. Så fikk han en Tube AS3 til 80kr inkl frakt.. (Frakt var vell 5kr elns) Dette synes jeg det står litt respekt av.. Og det er positiv reklame mener nå jeg Lenke til kommentar
Mira Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Er enig i det meste som står her. Reklame hører ikke på noen måte hjemme på forumet. Og slik reklame som jonas-- drev med mener jeg at bør (og det ble det jo også) slås hardt ned på. Her er det en jente som tydeligvis ikke er helt "geek" når det gjelder det hun spør om. Så derfor kommer hun og spør her på forumet, for å få god og saklig hjelp. Denne personen er da selvfølgelig gaske "sårbar" for propaganda. Hun møter en (kanskje to? ) hyggelige typer, hvor den ene prøver å hjelpe og den andre bare henviser til sitt eget firma. Dette mener jeg ikke bør skje. En annen ting er det at jeg mener det altid burde brukes skjønn i noen saker. Det hadde jo selvfølgelig ikke vært farlig, som en annen bruker også nevnte, om en eller annen fra f.eks komplett.no kom og sa at det programmet har vi på lager. Dette innlegget ble kanskje lit for "sånn vil jeg ha det og dermed batsa!!" Men jeg sitter på radiosending og har ikke alt for god tid til å vurdere formuleringene mine. God Jul foresten Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Teoretisk er eg ikkje einig med deg Anders Leipstad. At jobber ein i bedriftstype A så skal den holde seg unna diskusjonar om det. Dette kutter ut ganske mykje informativ hjelp frå fagpersonar til brukar. Etter dette prinsippet skulle eg då holdt meg unna alle diskusjonar ang: -Mobiltlf -operatører -Mobilbutikker -Mobiltelefonar Hadde ikkje vore mange poster frå meg då. Men eg er einig at sjølvreklame om butikk/nettbutikk er ikkje noko som me bør ha her då det er reklame og det er ikkje det me ønskjer. Det andre punktet eg er litt uenig med er det med å tone fullstedig flagg. De t eg ikkje så hypp på, fordi då framstår ein som den bedriftens representant på forumet, noko ikkje alle som vil, rett og slett grunna den belastninga det kan medføre. mvh JanEirik Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg er enig i at det ikke passer seg meg snikreklame i et forum... Men, dette er nok noe vi vil se mer av i fremtiden. På et seminar i Oslo nå ganske nylig ble det uttalt av verdens markedsføringsguru nr 1; Phillip Kotler (forøvirg så kostet billettene til foredraget flere tusen kroner for etpar timer) at ukeovensjonelle markedsføringsmetoder som geriljamarkedsføring er veien å gå for å lykkes med nye produkter og tjenester i dagens informasjonsteknologiske verden.... Dette innebærer at bedrifter markedsfører seg gjennom ukonvensjonelle kanaler, som bla. dette forumet. Det er flere eksempler på dette i den senere tid. (ihvertfall peker det sterkt i retning av dette). Det at ansatte i bedrifter også kommer inn å kommenterer innlegg og på denne måten fremhever bedrifter er også varianter av dette. Ta for eksempel Firstmile... Tråden om dem begynner vel å nærme seg 200.00 visninger med totalt innpå 2000 svar på tråden. Det kan være at denne tråden er resultat av tilfeldigheter, men jeg tror ikke det! Hvis et firma skulle ha kjøpt bannerannonser med 200 000 visninger ville ikke dette ha vært veldig kostbart. Men, setter vi 200 000 visninger inn i konteksten her, blir all seriøsiteten og kredabiliteten til HW.no tilegnet enhver positiv (bedrifts)omtale som forekommer i dette forumet.. Hardwarebutikken fremstår som en annen kandidat. nesten samme agenda som firstmile, hvor ansatte i bedrften kommer inn å kommenterer innlegg. Dette er gratis reklame med høy kredibilitet!!!! Det er selvsagt meget vanskelig for moderatorer å avlsøre dette, men etter min mening skulle enhver tråd av disse typene som er nevnt her vært stengt. I følge markedsføringslovens §4 (mener at det var 4) skal alle markedsføringstiltak fremstå som markedsføringstiltak og ikke som noe annet. Det at ansatte i en bedrift utgir seg for å være kunder, eller at det forsåvidt oppgir at de jobber i en bedrift, for så å fremheve bedriftens fordeler er ulovlig, og er misvisende for forbrukeren! Enhver tråd av nevt her og lignende bør stenges omgående, da det er mange som henvender seg til dette forumet med alle tenkelige spørsmål om alt fra webshopper til maskinvareproblemer og erfaringer. På dette grunnlag sier det seg selv at kommersielle interesser ikke har noe her å gjøre, da forbrukerne har tillit til forumet og dets brukere. på sikt vil denne typen markedsføring forringe tilliten til fourmet og gjennom dette hw.no. Noe å tenke på? Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Nå har ikke jeg lest firstmile tråden og ikke orker jeg gå igjenom 2000 poster heller :-) Men at noen fra hardwarebutikken stikker innom en tråd som handler om dem og levering av produkter som allerede er bestillt ser jeg som positivt,blir mer en utstrakt kundebehandling og god kundebehandling liker vi vel alle? Men jeg ser problemer i tråder med omtale av de forskjellige produkter som blir levert av forskjellige webshoper,typen våres produkt er bedre/billigere,det gir tråden lite kredibillitet. I forsterkende positiv retning angående PSdata og Hardwarebutikken (bruker de to siden de har vært aktiv på forumet angående julekalenderen) så er de registrert på forumet med navn på butikk og blir i så måte ikke snik reklame,i verste fall er det snakk om gratis reklame EDIT: Kanskje butikker,ISP'er etc. kunne fått en egen avdeling på forumet der de kunne kommet med forskjellig informasjon? Da unngår du "innblanding" i vanlige tråder og vi som forbrukere ser hvilken bedrift som setter kunden i fokus....bare en tanke Endret 11. desember 2003 av HamiltonII Lenke til kommentar
gixer Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Vi som har vært på forumet en god stund husker no historiene om Net"diss"connection.. De ble fersket med at det var ansatte som skrev gode ting om butikken på forumet. De fant det vell ut med og sjekke IPèn til de postene. LOL, ja det husker jeg! Men i ettertid så syns jeg Netconnection har vært flinke til å vinne tilbake respekten fra meg. Har faktisk handlet der ett par ganger (selv om jeg lovte meg selv at jeg aldri skulle gjøre det pga reklamehendelsen) og det gikk faktisk veldig greit. Syns det er bra at folk som Anders Leipsland legger litt tid i å lage et innlegg som for folk til å være litt obs før de skryter av netsjapper de har tilknyttning til. Me skal se på Simpsons nå Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Rart at folk må ty til tilbakemedlinger i stede for Rapporter til moderator... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Rart at folk må ty til tilbakemedlinger i stede for Rapporter til moderator... I den tråden som gjorde at jeg skrev innlegget ble det ført en diskusjon mellom to personer som tilsynelatende så ut til å være fra HWN nettverket. Poenget mitt var jo slettes ikke å få noen brukere utestengt eller liknende. Siden en HWN arbeider (dvs jeg trodde han var) drev på med det så antok jeg jo at dette var "akseptert" og da ønska jeg at flere personer skulle skrive en tilbakemelding om emnet. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg ser ikke problemet med at folk kan skille arbeidsliv fra privatliv. Det er jo klart at et forum om hardware vil være en meget bra markedsføringskanal for webshopper og ISP'er og andre data (teknologi) relaterte virksomheter. Så alle burde definetivt ha en representant her dersom de skal bedrive interaktiv kundebehandling. Dette krever derimot litt mer en som så, det burde holde med 1 representant fra hver virksomhet. Muligens den ikke trenger å være en personlig konto? Det burde komme klart fram i navnet; en representant fra Kvalito burde etter min mening ikke hete jonas, men Kvalito. Enkelt og greit. Videre burde de konsentrere seg om å svare på spørsmål rundt de produktene/tjenestene de leverer. Å komme med uttalelser som "vi er mye bedre en dem på dette området" er lite gjennomtenkt dersom du vil skal fremstå som et ansikt ut mot forbrukere. Spesielt på et forum for data interesserte folk som faktisk har meget god felles innsikt og erfaring fra de fleste data relaterte virksomheter i Norge. Ellers kunne jeg heller tenke meg en egen kategori under webshoper der de ulike virksomhetene kunne være behjelpelige om øsnkelig. Dersom du jobber i en bedrift burde du skaffe deg en privat konto og holde deg langt unna alt som er direkte relatert til din virksomhet. Dersom du skal utale deg som representant bør dette komme meget klart fram. Dette skal som meget godt forklart være et forum for forbrukere der våre erfaringer skal komme frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå