Grensejegeren Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Tre ulike yrker som virker spennende på hver sin måte. Noen som har tips/ innspill eller en anbefaling? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Politi) Meningsfylt, men medium-dårlig lønn, og miljømessig ikke det mest optimale. Har lest min del av artikler hvor det kommer frem om maktmiljø fordi ledere holder økonomiske motiver skjult. Så har man jo risikoen det kommer med. Men ja, ett av de mest meningsfylte yrkene, hvis man har et ønske om å tjene verden. Men miljøet kan effektivt kneble denne trangen, hvis de sender deg på meningsløse oppdrag når du heller har lyst til å fange storifskene. Det dreier seg vel om strategi, ofte, så man skal ikke uttale seg for bastant. Kanskje privatdetektiv hadde vært mer interessant? Kanskje mer risikofylt, men man har friere tøyler, og kan også bistå politistyrken nøytralt/anonymt.Konkurransemessig er jeg usikker. Har vel lest en del artikler som sier at det er mange som vil inn, og det er mange som dropper ut, og ikke kommer inn. Lektor) Har jeg ikke mye assosiasjoner med. Sikkert veldig meningsfylt om man klarer å komme seg dit, få et solid rykte, jobb, respekt, og få lov til å utøve innflytelse innenfor sitt felt/sine fag. Lønn er jeg usikker på, men regner ikke med noen millionbeløp. Sikkert høy grad av konkurranse, men usikker. Dette må man jo spesifikt undersøke innenfor sine felt. Kartlegge hvem som jobber med hva hvor, kanskje sende dem en epost. Siviløkonom) Her har man jo en del makt og ansvar. Kan få til veldig mye, ansette andre, skape langsiktige og bærekraftige verdier, og ikke minst tjene veldig mye penger. Det kan sikkert være ekstrem konkurranse, men jeg tenker det avhenger av din lederstil. Man MÅ ikke havne i konkurranse med andre. Avhenger av hvilken retning du vil bevege deg i. Det er jo mange felt innen økonomi. Du kan velge å drive ditt eget selskap helt uavhengig av andre, la andre seile sin sjø, eller du kan velge å være veldig aggressiv og prøve å "bryte ned", og overta andre bedrifter, kjøpe dem opp. Ikke vet jeg hvordan det foregår, men skal ikke lese lenge i nyhetene før man ser noen slike artikler, så det er sikkert mye ulumskheter og skittent spill. Må ha lange følehorn og solid holdning. Og det har du sikkert! Lenke til kommentar
Grensejegeren Skrevet 13. november 2017 Forfatter Del Skrevet 13. november 2017 Takk for utfyllende svar med gode refleksjoner! Har heldigvis litt tid på å bestemme meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Undervisning er greit å holde på med, og det er nyttig. Lønna er på ca 600k med 10 års ansennietet. Startlønna er på noe sånt som 500k. Mer spesifikk info finner du på utdanning.no. Du kan velge å ta en spesifisert mastergrad i et fag som gir undervisningskompetanse, med påfølgende praktisk pedagogisk utdanning, eller du kan velge en integrert mastergrad på fem år. Ekstra undervisningsfag gir lønnstillegg og endring i stillingstittel: Med 360 studiepoeng blir du lektor med opprykk.Norsk lektorlag har konkret info å gi, og er kanskje mer presis en utdanning.no: http://www.norsklektorlag.no/ofte-stilte-sporsmal/category173.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå