Gå til innhold

P900

caluna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan fortelle deg hvilken gsm sender du i øyeblikket er tilknyttet og kan lagre/organisere disse gsm senderne. Deretter er det mulig å legge inn hendelser basert på hvilken gsm sender du er tilknyttet, som f.eks. profilbytte/alarmer osv.

Tenk deg at du tar toget til OSLO S hver morgen. Du vil da stort sett komme i kontakt med samme gsm sender hver gang du kjører inn på stasjonen. Da kan du jo legge inn en alarm som vekker deg slik at du kommer av toget før det kjører videre :)

Lenke til kommentar

"The application reads area and cell ID codes provided by GSM network and allows storing them in its database along with your own description. Furthermore, miniGPS allows configuring events for each cell ID - for either logging in or logging off. "

Som jeg sa, den holder orden på GSM senderne du er tilknyttet og gir mulighet for å knytte hendelser på mobilen til hvilken sender (cell) du er tilknyttet. Den har lite til felles med en ekte GPS, selv om dette finnes. Har selv en Bluetooth GPS som jeg bruker sammen med min p800 men programmet det her er tale om, altså miniGPS har ingen verdens ting med satelittnavigering å gjøre. I den grad man kan snakke om "navigering" med miniGPS er dette som sagt knyttet til lokasjonen til GSM senderen(cellen) du til enhver tid er tilknyttet for å gi deg GSM signal.

Lenke til kommentar
unnskyld for å spørre, men hvor langt når en celle ???

Cellene kan variere mellom 50 og 200m i andre såvidt jeg mener å ha lest her på forumet. Men han som da trengte hjelp til programmet eller noe svarte med at skolen hans og hjemmet hans dessverre hadde samme celle, enda de var kilometer vekke fra hverandre. Så det varierer *sterkt* :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...