arne22 Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Tilståelsen gjelder utenlandsopphold i dagpengetiden. Saken er at jeg har aldri motatt dagpenger og kommer ikke til motta dagpenger. Sagt på en annen måte - jeg hadde ikke skrevet her hvis jeg hadde svindlet skattbetalerne for ufortjenerte penger. Og hvis jeg skulle skrive om det, da hadde jeg heller skjult hvor jeg befinner meg da tenker jeg på elektroniske spor, f.eks. IP-adressen min. Saken er at jeg har kom i kontakt med en annen på byen som har fortalt dette til meg og virket veldig troverdig, så jeg skulle prøve det ut her, om det i hele tatt er mulig å gjennomføre det. Slapp av jeg snylter ingen, som #11 sier er jeg i fast jobb - hvorfor skulle jeg plutselig tjene langt mindre. Det gir ikke mål og mening. Vel, for å si det slik. Ingen ting er vel så galt at det ikke også kan være litt morsomt. Ser ellers klokken er 08:20. Man får vel pelle seg på jobb før det blir trukket noen konklusjoner .. Lenke til kommentar
Ferskenrosa Skrevet 13. november 2017 Forfatter Del Skrevet 13. november 2017 Takk for svar, mest nyttig var det å få hjelp av @Taurean . Jeg er absolutt ingen snylter, men så meg nødt til å si opp da dette ikke var bra for helsen min. Planen er så klart å få en fast og trygg jobb som jeg trives i. Men ikke lett når man ikke har noen utdannelse utover videregående. I dag er det mange om beinet og konkurranse på alt og papirer må være i orden for å få ordentlig jobb. Dessverre :/ 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Takk for svar, mest nyttig var det å få hjelp av @Taurean . Jeg er absolutt ingen snylter, men så meg nødt til å si opp da dette ikke var bra for helsen min. Planen er så klart å få en fast og trygg jobb som jeg trives i. Men ikke lett når man ikke har noen utdannelse utover videregående. I dag er det mange om beinet og konkurranse på alt og papirer må være i orden for å få ordentlig jobb. Dessverre :/ Det kan jeg forstå, når selv folk med mastergrad og doktorgrad sliter. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Jeg er i en situasjon der jeg har sagt opp jobben min selv. Har søkt om dagpenger, men har karantene på 12 uker siden jeg selv hadde skyld i min oppsigelse. Grunnen til at jeg sa opp var at jeg hadde en sjef som var trakasserende og baksnakket flere kollegaer av meg. Har jo husleie og regninger å ta ansvar for, og har ca 2 måneder å leve på sluttoppgjøret jeg fikk(feriepenger og lønn). Bør jeg flytte hjem til familien eller ta sikte på at nav kan hjelpe med økonomisk sosialhjelp? Er redd for at jeg ikke kan få hjelp og ikke ha mulighet til å betale husleie fremover. Min samboer opplevde det samme, og hun fikk faktisk sykemelding etter å ha forklart fastlegen sin om denne situasjonen. Lenke til kommentar
Ferskenrosa Skrevet 14. november 2017 Forfatter Del Skrevet 14. november 2017 Jeg er i en situasjon der jeg har sagt opp jobben min selv. Har søkt om dagpenger, men har karantene på 12 uker siden jeg selv hadde skyld i min oppsigelse. Grunnen til at jeg sa opp var at jeg hadde en sjef som var trakasserende og baksnakket flere kollegaer av meg. Har jo husleie og regninger å ta ansvar for, og har ca 2 måneder å leve på sluttoppgjøret jeg fikk(feriepenger og lønn). Bør jeg flytte hjem til familien eller ta sikte på at nav kan hjelpe med økonomisk sosialhjelp? Er redd for at jeg ikke kan få hjelp og ikke ha mulighet til å betale husleie fremover. Min samboer opplevde det samme, og hun fikk faktisk sykemelding etter å ha forklart fastlegen sin om denne situasjonen. Jeg har jo allerede sluttet der. Men jeg vet om flere som var mye sykmeldt pga forholdene der , og de fikk bare kjeft for at de var syke, så jeg var aldri borte fra jobb. Rett og slett umenneskelige forhold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå