Gå til innhold

Sagt opp jobben selv


Anbefalte innlegg

Jeg er i en situasjon der jeg har sagt opp jobben min selv. Har søkt om dagpenger, men har karantene på 12 uker siden jeg selv hadde skyld i min oppsigelse.

Grunnen til at jeg sa opp var at jeg hadde en sjef som var trakasserende og baksnakket flere kollegaer av meg.

Har jo husleie og regninger å ta ansvar for, og har ca 2 måneder å leve på sluttoppgjøret jeg fikk(feriepenger og lønn).

Bør jeg flytte hjem til familien eller ta sikte på at nav kan hjelpe med økonomisk sosialhjelp? Er redd for at jeg ikke kan få hjelp og ikke ha mulighet til å betale husleie fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk sosialstønad. Det er et helvete, så forbered deg på fulltidsjobb der også. Sett igang dagpengeprosessen hos NAV med én gang, selv om du skal søke arbeid andre steder. Samtidig går du til fastlege og ber om time hos psykolog så du får dokumentert at dårlig miljø og psykososialt disharmoni var årsaken. At dette gjorde situasjonen uholdbar for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Søk sosialstønad. Det er et helvete, så forbered deg på fulltidsjobb der også. Sett igang dagpengeprosessen hos NAV med én gang, selv om du skal søke arbeid andre steder. Samtidig går du til fastlege og ber om time hos psykolog så du får dokumentert at dårlig miljø og psykososialt disharmoni var årsaken. At dette gjorde situasjonen uholdbar for deg.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Finne en ny jobb er uaktuelt?

 

Ja. Jeg anbefaler ikke å begynne i ny jobb før dagpengeperioden er over, jo mindre du hadde en drittjobb fra før. Jeg var i dagpenger i 2 år, før jeg fikk meg en jobb igjen.

 

Fikk 360 000 kroner gratis, mens jeg var på ferie i Norge og andre land. Jeg har ikke lagt ut facebook bilder, slik at de ikke kan spore meg opp. Dette har jeg gjort flere ganger.

 

Om 3 år vil jeg be sjefen om oppsigelsen (slik at han sier meg opp), da kan jeg få dagpenger igjen i nye 1,5 år. Du må huske å variere på hvor ofte du tar i bruk dagpenger - dette får jeg hjelp av venner som arbeider på NAV og skatteetaten. Da slipper jeg å bli avslørt.

Endret av Fast Jobb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Finne en ny jobb er uaktuelt?

 

Ja. Jeg anbefaler ikke å begynne i ny jobb før dagpengeperioden er over, jo mindre du hadde en drittjobb fra før. Jeg var i dagpenger i 2 år, før jeg fikk meg en jobb igjen.

 

Fikk 360 000 kroner gratis, mens jeg var på ferie i Norge og andre land. Jeg la andre ut noen facebook bilder eller spor etter meg. Dette har jeg gjort flere ganger.

 

Om 3 år vil jeg be sjefen om oppsigelsen (slik at han sier meg opp), da kan jeg få dagpenger igjen i nye 1,5 år. Du må huske å variere på hvor ofte du tar i bruk dagpenger - dette får jeg hjelp av venner som arbeider på NAV og skatteetaten. Da slipper jeg å bli avslørt.

 

 

Vel heldigvis har politikerne også begynt å se nytten i feks. aktivitetstvang for å luke ut snylterne. Økning fra 29 år til 35 er bare begynnelsen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Finne en ny jobb er uaktuelt?

 

Ja. Jeg anbefaler ikke å begynne i ny jobb før dagpengeperioden er over, jo mindre du hadde en drittjobb fra før. Jeg var i dagpenger i 2 år, før jeg fikk meg en jobb igjen.

 

Fikk 360 000 kroner gratis, mens jeg var på ferie i Norge og andre land. Jeg la andre ut noen facebook bilder eller spor etter meg. Dette har jeg gjort flere ganger.

 

Om 3 år vil jeg be sjefen om oppsigelsen (slik at han sier meg opp), da kan jeg få dagpenger igjen i nye 1,5 år. Du må huske å variere på hvor ofte du tar i bruk dagpenger - dette får jeg hjelp av venner som arbeider på NAV og skatteetaten. Da slipper jeg å bli avslørt.

 

 

Vel heldigvis har politikerne også begynt å se nytten i feks. aktivitetstvang for å luke ut snylterne. Økning fra 29 år til 35 er bare begynnelsen.

 

Det gjelder ikke for dagpenger, bare for å få motta sosialstønad. Inntil videre kan dette være en måte, leve luksus.

Endret av Fast Jobb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Finne en ny jobb er uaktuelt?

 

Ja. Jeg anbefaler ikke å begynne i ny jobb før dagpengeperioden er over, jo mindre du hadde en drittjobb fra før. Jeg var i dagpenger i 2 år, før jeg fikk meg en jobb igjen.

 

Fikk 360 000 kroner gratis, mens jeg var på ferie i Norge og andre land. Jeg la andre ut noen facebook bilder eller spor etter meg. Dette har jeg gjort flere ganger.

 

Om 3 år vil jeg be sjefen om oppsigelsen (slik at han sier meg opp), da kan jeg få dagpenger igjen i nye 1,5 år. Du må huske å variere på hvor ofte du tar i bruk dagpenger - dette får jeg hjelp av venner som arbeider på NAV og skatteetaten. Da slipper jeg å bli avslørt.

 

 

Vel heldigvis har politikerne også begynt å se nytten i feks. aktivitetstvang for å luke ut snylterne. Økning fra 29 år til 35 er bare begynnelsen.

 

 

Det gjelder ikke for dagpenger, bare for å få motta sosialstønad. Inntil videre kan dette være en måte, leve luksus.

 

Det er mange måter å leve i "luksus" på om du er villig til å lyve, svindle og bryte loven for å gjøre det. Dagpengesatsen gir ikke akkurat grunnlag for å leve spesielt luksuriøst, og du risikerer jo å måtte betale alt tilbake om du blir tatt. Pluss litt fengselsopphold.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg ser det sånn at de som velger å "snylte" (jeg kaller det ikke snylting, for det har en psykologisk årsak), de lurer også seg selv. De lever på trass, og dette skader psyken og fører til skadelige vaner og holdninger. Tenk for en last det er for psyken å føle at man lever på kant med hele samfunnet.

Det er ingenting galt med å ta imot hjelp når man trenger det, så lenge man ikke gir opp seg selv og sin egen prosess.

Egentlig, så skal man ikke gå fra en jobb hvor man blir trakassert, mobbet, utfryst og lignende. Man skal bli der, og man skal lære seg å ta igjen. Hvis man går på grunn av slike grunner, så gir man opp seg selv. Man må bli en bedre leder enn de/den som jobber der, og aldri gi seg. Men det er jo naturlig at man blir sliten av å leve med urettmessig urettferdighet. Hvis lederskapet er solid, så forekommer det ikke sånne situasjoner.

Men det er ingenting å forvente når vi ikke lærer noe om slike ting i skolen. Akkurat som økonomi, så går psykologi i arv fra foreldre til barn - kunnskapen på disse to områdene er altså nær lik 0. Så går "spillet" sin gang.

Hvis stat og politikere absolutt vil ha det sånn, så må de jo bare finne seg i at folk må søke sosial/trygd når de havner på bar bakke. Folk kan jo ikke bo i en pappeske på gata heller.

Nå er det jo også sånn at joda, det finnes hundrevis/tusenvis av arbeidsplasser, og hvis man søker på/prøver seg i mange nok steder, så øker jo sannsynligheten for at man finner et sted hvor man passer inn. Men hvor mange ganger skal folk forventes å flytte landet rundt, kutte sosiale bånd, leve i ekstrem psykologisk usikkerhet, før man kan forventes å "gi opp"? Man skal vel ikke forventes å gå i graven som en fullstendig utbrent, utslitt, oppgitt og psykologisk nervevrak??

Som skrevet; Solid lederskap hindrer sånne tilstander. Og alt starter på toppen, altså -stat og regjering-! Det behøver ikke være så vanskelig. Men det virker som at de -vil- gjøre det vanskelig, for det er lettere å styre folk som slåss for smulene hele livet, enn å styre folk som er like, eller mer intelligente enn en selv. For meg er det her veldig uetisk.

Man kan godt gå i seg selv, tenke over sin holdning. Men for meg er det enkelt; Hvis man har et vanlig, stabilt godt humør og samarbeidsvilje, og gjør en vanlig, stabil solid jobb, så skal man ikke oppleve dritt. Hvis det blir baksnakking, mobbing og sånt, så er det ledelsen det er noe galt med. Man må innføre rutiner som hindrer slike uvaner. Det blir som ugress som vokser når man ikke steller i hagen.

Så TS: Gjør -alt- du må for å holde deg flytende og hodet hevet! Du har æren din i behold fremdeles. Du har ikke bøyd deg for tyranni, du har bare gått videre for å se etter grønnere enger. Du bør heller være stolt over at du ikke holdt ut med dritten lenger.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

 

Finne en ny jobb er uaktuelt?

 

Ja. Jeg anbefaler ikke å begynne i ny jobb før dagpengeperioden er over, jo mindre du hadde en drittjobb fra før. Jeg var i dagpenger i 2 år, før jeg fikk meg en jobb igjen.

 

Fikk 360 000 kroner gratis, mens jeg var på ferie i Norge og andre land. Jeg la andre ut noen facebook bilder eller spor etter meg. Dette har jeg gjort flere ganger.

 

Om 3 år vil jeg be sjefen om oppsigelsen (slik at han sier meg opp), da kan jeg få dagpenger igjen i nye 1,5 år. Du må huske å variere på hvor ofte du tar i bruk dagpenger - dette får jeg hjelp av venner som arbeider på NAV og skatteetaten. Da slipper jeg å bli avslørt.

 

 

Nå har det vel blitt lagt ut en tilståelse på diskusjon.no?

 

Da blir det vel å betale tilbake alle pengene og en liten tur i fengsel?

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Finne en ny jobb er uaktuelt?

 

Ja. Jeg anbefaler ikke å begynne i ny jobb før dagpengeperioden er over, jo mindre du hadde en drittjobb fra før. Jeg var i dagpenger i 2 år, før jeg fikk meg en jobb igjen.

 

Fikk 360 000 kroner gratis, mens jeg var på ferie i Norge og andre land. Jeg la andre ut noen facebook bilder eller spor etter meg. Dette har jeg gjort flere ganger.

 

Om 3 år vil jeg be sjefen om oppsigelsen (slik at han sier meg opp), da kan jeg få dagpenger igjen i nye 1,5 år. Du må huske å variere på hvor ofte du tar i bruk dagpenger - dette får jeg hjelp av venner som arbeider på NAV og skatteetaten. Da slipper jeg å bli avslørt.

 

 

Nå har det vel blitt lagt ut en tilståelse på diskusjon.no?

 

Da blir det vel å betale tilbake alle pengene og en liten tur i fengsel?

 

Nei, som du ser står det at han har Fast Jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er mange måter å leve i "luksus" på om du er villig til å lyve, svindle og bryte loven for å gjøre det. Dagpengesatsen gir ikke akkurat grunnlag for å leve spesielt luksuriøst, og du risikerer jo å måtte betale alt tilbake om du blir tatt. Pluss litt fengselsopphold.

 

 Jeg liker bare tanken at du betaler for at jeg skal leve i luksus. 360 000 veldig mye hvis drar til andre land. Stakkars renholdere, butikkmedarbeidere, barnehageassistenter, personlige assistenter etc.. som må arbeide hardt for at jeg skal leve luksus. Det er bare bra, slik skal det være. I tillegg gir de meg mer penger enn hva de tjener selv i løpet av ett år.

Lenke til kommentar

 

 

Det er mange måter å leve i "luksus" på om du er villig til å lyve, svindle og bryte loven for å gjøre det. Dagpengesatsen gir ikke akkurat grunnlag for å leve spesielt luksuriøst, og du risikerer jo å måtte betale alt tilbake om du blir tatt. Pluss litt fengselsopphold.

 

 Jeg liker bare tanken at du betaler for at jeg skal leve i luksus. 360 000 veldig mye hvis drar til andre land. Stakkars renholdere, butikkmedarbeidere, barnehageassistenter, personlige assistenter etc.. som må arbeide hardt for at jeg skal leve luksus. Det er bare bra, slik skal det være. I tillegg gir de meg mer penger enn hva de tjener selv i løpet av ett år.

 

Men de slipper å gå rundt med tanken av at de er sosialt avskum og må forlate landet for å slippe og bli påminnet det. Om snylting er din måte å leve på, kos deg. 

 

7c617da044d33c54478ee7268e3917d9--growin

Endret av .berZerk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Finne en ny jobb er uaktuelt?

 

Ja. Jeg anbefaler ikke å begynne i ny jobb før dagpengeperioden er over, jo mindre du hadde en drittjobb fra før. Jeg var i dagpenger i 2 år, før jeg fikk meg en jobb igjen.

 

Fikk 360 000 kroner gratis, mens jeg var på ferie i Norge og andre land. Jeg la andre ut noen facebook bilder eller spor etter meg. Dette har jeg gjort flere ganger.

 

Om 3 år vil jeg be sjefen om oppsigelsen (slik at han sier meg opp), da kan jeg få dagpenger igjen i nye 1,5 år. Du må huske å variere på hvor ofte du tar i bruk dagpenger - dette får jeg hjelp av venner som arbeider på NAV og skatteetaten. Da slipper jeg å bli avslørt.

 

 

Nå har det vel blitt lagt ut en tilståelse på diskusjon.no?

 

Da blir det vel å betale tilbake alle pengene og en liten tur i fengsel?

 

Nei, som du ser står det at han har Fast Jobb

 

 

Tilståelsen gjelder utenlandsopphold i dagpengetiden.

Lenke til kommentar

Tilståelsen gjelder utenlandsopphold i dagpengetiden.

 

Saken er at jeg har aldri motatt dagpenger og kommer ikke til motta dagpenger. Sagt på en annen måte - jeg hadde ikke skrevet her hvis jeg hadde svindlet skattbetalerne for ufortjenerte penger.

 

Og hvis jeg skulle skrive om det, da hadde jeg heller skjult hvor jeg befinner meg da tenker jeg på elektroniske spor, f.eks. IP-adressen min. Saken er at jeg har kom i kontakt med en annen på byen som har fortalt dette til meg og virket veldig troverdig, så jeg skulle prøve det ut her, om det i hele tatt er mulig å gjennomføre det. 

 

Slapp av jeg snylter ingen, som #11 sier er jeg i fast jobb - hvorfor skulle jeg plutselig tjene langt mindre. Det gir ikke mål og mening.

Endret av Fast Jobb
Lenke til kommentar

 

 

Det er mange måter å leve i "luksus" på om du er villig til å lyve, svindle og bryte loven for å gjøre det. Dagpengesatsen gir ikke akkurat grunnlag for å leve spesielt luksuriøst, og du risikerer jo å måtte betale alt tilbake om du blir tatt. Pluss litt fengselsopphold.

 

 Jeg liker bare tanken at du betaler for at jeg skal leve i luksus. 360 000 veldig mye hvis drar til andre land. Stakkars renholdere, butikkmedarbeidere, barnehageassistenter, personlige assistenter etc.. som må arbeide hardt for at jeg skal leve luksus. Det er bare bra, slik skal det være. I tillegg gir de meg mer penger enn hva de tjener selv i løpet av ett år.

 

Hva er det som skjer ^^ Hvorfor skriver du sånne ting???

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er mange måter å leve i "luksus" på om du er villig til å lyve, svindle og bryte loven for å gjøre det. Dagpengesatsen gir ikke akkurat grunnlag for å leve spesielt luksuriøst, og du risikerer jo å måtte betale alt tilbake om du blir tatt. Pluss litt fengselsopphold.

 

 Jeg liker bare tanken at du betaler for at jeg skal leve i luksus. 360 000 veldig mye hvis drar til andre land. Stakkars renholdere, butikkmedarbeidere, barnehageassistenter, personlige assistenter etc.. som må arbeide hardt for at jeg skal leve luksus. Det er bare bra, slik skal det være. I tillegg gir de meg mer penger enn hva de tjener selv i løpet av ett år.

 

Hva er det som skjer ^^ Hvorfor skriver du sånne ting???

 

Jeg får reelle svar hvis jeg skriver "jeg gjør ....." istedet for å si "Jeg møtte en på byen, og han sa ...". Dette er noe jeg har lagt merke til, og derfor tenkte jeg å bruke "jeg"-formen her.

Lenke til kommentar

Jo, men jeg mente holdningen ^^ Mener du alt du skriver, eller er det kun hypotetisk?

 

Dette er holdninger som jeg har møtt, så hypotetisk er det vel ikke. Disse holdningene utgir ikke meg, men andre personer jeg har møtt. Når jeg skriver innleggene prøver jeg å utgi meg for å være dem, slik at jeg får bedre svar.

Endret av Fast Jobb
Lenke til kommentar

 

Jo, men jeg mente holdningen ^^ Mener du alt du skriver, eller er det kun hypotetisk?

 

Dette er holdninger som jeg har møtt, så hypotetisk er det vel ikke. Disse holdningene utgir ikke meg, men andre personer jeg har møtt. Når jeg skriver innleggene prøver jeg å utgi meg for å være dem, slik at jeg får bedre svar.

 

Aha, skjønner! Husk at folk kan godt vise seg på en måte, men kjerneverdien kan være en annen. Folk kan leve i trass, fordi de har møtt overveldende motgang, og ikke fått nok støtte. Dermed kan de også dekke svært godt sine egentlige motiver. Dette kan være en del av dyp depresjon, man må være forsiktig med å være hard mot sånne mennesker.

 

Så skal man også huske på at hele verdenssamfunnet er et veldig stort bilde. Ett menneske som lever på trygd på den måten, og -tror- det er luksus, har omtrent ingenting å si eller gjøre i verdenssammenheng. Så det er ikke så mye å hisse seg opp over ^^ bare som en generell tanke. Pengene går i sirkler, brukes på mat og drikke, holder folk i jobb, så de gir litt mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...