Gå til innhold

ANMELDELSE: Need for Speed: Payback

Anbefalte innlegg

Sett bort ifra gamblingaspektet er det fint mulig å gjøre loot boxes og mikrotransaksjoner "riktig", eller i det minste ikke så ille. Mange spill gjør det allerede, som f.eks HOTS, Overwatch og PUBG. Så lenge det kun er kosmetiske ting man kan låse opp ved bruk av penger er det ikke så ille.

Men så var det dette med gambling da, som jeg har full forståelse for at mange reagerer på. Heldigvis finnes det så enormt mange spill å velge i, så det er relativt lett å velge bort de som er verst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...spill ofte blir designet rundt disse mikrotransaksjonene. Hvis du ikke betaler noenting og prøver å komme igjennom spillet til topps da, så merker du fort at det blir en vanvittig grinding og ting tar alt for lang tid.

Og nettopp det er kjernen i problemet. Disse spillene hadde hatt en helt annen balanse og takt om det ikke hadde inneholdt micro transactions.

Lenke til kommentar

Heldigvis finnes det indei utvilkere som har forstått at det er penger og gost rykte (som gir ennå mer penger) på å lage gode spill uten mikrotransaksjoner.

Anbefaler alle som like bilspill å ta en nærmere titt på BeamNG Drive: https://www.beamng.com/

Dette er det bilspillet som har gitt meg desidert mest glede de siste årene sammen med Spinntires (som nettopp ble relasnert på steam med ny utgiver). Søk på Spinntires Mud Runner: http://www.mudrunner-spintires.com/

BeamNG Drive er fortsatt under utvilkling, men har både den desidert beste skademodellen av noe bilspill jeg hart vært bori og en god kjøremodell med relativt realistisk fysikk. Spille er som en lekegrinn, som stadig får flere tradisjonelle bilspillmoduler, men har ennå et stykke til det er i mål. Det har imidlertid gitt meg mange gode stunder, og har vært en favoritt sammen med barna mine.

Spinntires støttet jeg også under utviklingen, av den enkle grunn at utvikler slapp en spillbar demo som virkerlig fenget. Også en klar favoritt blandt barna, og en veldig anerledes bilspillopplevelse. Det har en helt unik fysikkmodell, med reell simulering av sand, gjørame, trær, osv.

Felles for begge disse spillene er at de er svært mod venlig, som gjør både utvalg av biler og kjøreopplevelser tilnærmet ubegenset.

For de som ikke vil ha spill med mikrotransaksjoner og ikke vil støtte EA anbefaler jeg å ta en nærmere kikk. Å støtte indieutviklere er kanskje den beste måten å gi EA & Co fingeren!

PS: Støtter for øvrig oppfordringen om å kjøpe brukt om du absolutt vil spille titler fra de "slemme" selskapene.

-ED- 

Så enig så enig. Har hatt mye morro med BeamNG og spinteres og nå mudrunners. Og for ikke og nevne next car game wreckfest. Så har man jo My summer car. :) My summer car er ikke mye for barn da. Men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...