caluna Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Lurer kort og godt på hva som er vitsen med P900. Den vil koste over 6-7 tusen, og er på størrelse med en murstein. Men jeg har tenkt på enten en utroli liten bærbar PC, en PDA, eller en P900. Så hva kan man bruke P900 til? Er det verd å slanke lommeboken såpass betraktelig? Lenke til kommentar
palandw Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 i forhold til en PDA kan du med P900: - Ringe på en anstendig måte - Sende sms på en anstendig måte - Surfe wap/html uten ekstra mobiltelefon. - Ta bilder/videosnutter - Faktisk putte den i lomma, mye mindre enn de fleste PDA! - Batterilevetiden er vel også mye bedre enn en PDA(ikke drep meg hvis jeg tar feil her) Lenke til kommentar
bobie Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Med P900 kan mann også laste ned diverse Java-baserte programmer. Eksempelvis, om du er en aktiv trader i aksjer, kan du følge markedet og gjøre handel hvor som helst via Stocknets mTrader. Jeg har prøvd det på P800, utrolig kjapt! Ordren ligger på OSE innen 2-3 sek. Tror ikke at mann kan få det til med vanlig PDA. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 i forhold til en PDA kan du med P900: - Ringe på en anstendig måte - Sende sms på en anstendig måte - Surfe wap/html uten ekstra mobiltelefon. - Ta bilder/videosnutter - Faktisk putte den i lomma, mye mindre enn de fleste PDA! - Batterilevetiden er vel også mye bedre enn en PDA(ikke drep meg hvis jeg tar feil her) Ehm... det finnes faktisk PDA'er med innebygget mobiltelefon... Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Var det ikke P900 som fikk "beste PDA pris"? Lenke til kommentar
palandw Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Ehm... det finnes faktisk PDA'er med innebygget mobiltelefon... ehm....poenget mitt var at på disse PDA'ene er det ikke spesielt gode mobilfunkjsoner. Tungvint å bruke både til ringing og SMS, i forhold til P900. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 vinklingen fra mobil til pda er bedre en motsatt (fra pda- mobil) det du mangler på en mobil til pda er egentlig programvaren imens en pda mangler "mer" pda har også ofte større satsing på stor skjerm imens mobil har litt andre tanker .... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg er en heldig eier av en P800, den har jeg hatt snart et år nå. HAr den siste månden holdt på med en PocketPC (HP iPaq h5500), den var kul den første dagen. Eneste fordel med den mot P800 var at den hadde integrert WiFi og SDIO kort. Personlig mener jeg at P800/P900 har mye bedre PIM muligheter. Personlig mener jeg at å ha alt i en enhet fungerer bedre enn å ha to enheter, og jeg kommer til å bytte min P800 inn i en P900 så fort den kommer til Norge! Lenke til kommentar
Belgarath Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 I mange tilfeller kan det nok stemme at en PDA med innebygd mobilfunksjonalitet vil (i utgangspunktet) ha en dårligere mobilbit, på samme måte som at en mobil med innebygd PDA funksjonalitet ikke kan måle seg mot et ekte PDA. Men, den nye Qtek 2020'n ser faktisk til å være den første PDA'n med en fullt ut og bra (samt funksjonell) mobildel. Den er riktignok en murstein (faktisk større enn SE P900), men har en rå geek faktor... Se forøvring [ http://www.dinside.no/php/art.php?id=96946 ] for en omtale. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 I mange tilfeller kan det nok stemme at en PDA med innebygd mobilfunksjonalitet vil (i utgangspunktet) ha en dårligere mobilbit, på samme måte som at en mobil med innebygd PDA funksjonalitet ikke kan måle seg mot et ekte PDA. Men, den nye Qtek 2020'n ser faktisk til å være den første PDA'n med en fullt ut og bra (samt funksjonell) mobildel. Den er riktignok en murstein (faktisk større enn SE P900), men har en rå geek faktor... Se forøvring [ http://www.dinside.no/php/art.php?id=96946 ] for en omtale. Rå geek-pris og da! 9500 spenn elns Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 P800/P900 vant Årets Dataprodukt-pris hos PC World "PC World-redaksjonen, fastslo kort og greit at Sony Ericsson med P800 og P900 har laget den beste kombinasjonen av mobiltelefon og PDA på markedet." "Dette er to telefoner som, selv om P800 nærmer seg ett år, er markedets suverent beste i sin klasse. Det er faktisk ingen i samme liga engang, heter det i begrunnelsen. Her snakker vi om trebåndstelefoner fullstappet med all tilgjengelig teknologi: IrDA, HSCSD, GPRS, Bluetooth, GSM og alle de viktige PIM-funksjonene samt digitalkamera og mye mer." Lenke til kommentar
caluna Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Fungerer P900 greit med tanke på Word/ Exel osv? Kan man sitte og skrive referater på den komfortabelt? Lenke til kommentar
Belgarath Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 P800/P900 vant Årets Dataprodukt-pris hos PC World SE P900 vant riktignok den 'prisen' ja, men som du sikkert også la merke til, så var ikke Qtek 2020 med i denne testen, kun den over 1,5 år gamle forgjengeren, Qtek 2020. Jeg har lest utallige diskusjoner på nettet vedr. hva som er best av SE P900 og Qtek 2020 (XDA II/i-mate PPC), og jeg har pr. dags dato ennå ikke sett noen gode grunner til at den ene er markant bedre enn den andre. Begge enhetene har sine fordeler og ulemper. Selvfølgelig vil folk på Symbian forums uttale at P900 er klart best, men det samme sier folk på Microsoft forums vedr. Qtek 2020'n. Uansett, så er det ikke helt rettferdig å sammenligne disse 2 enhetene, da de i utgangspunktet er delvis rettet på forskjellige markedsgrupper, og man må nok først definere sine behov før man velger PDA/telefon. Min mening er: Har man behov for en kraftig (fullverdig) PDA og samtidig vil kvitte seg med mobilen, så er klart Qtek 2020'n det beste valget, mens har man ikke behov for en så kraftig PDA og heller vil ha en mere mobilorientert (og en del mindre) enhet som har avtalebok og de mest elmentære PDA funksjonene, så faller valget på SE P900. Lenke til kommentar
Sibbe Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Fungerer P900 greit med tanke på Word/ Exel osv? Kan man sitte og skrive referater på den komfortabelt? Hvor greit det fungere med og skrive hvet jeg ikke men skal du overhode kunne redigere eller skrive noe er du nødt til og laste ned et tilleggsprogram . Telefonen støtter bare visning i utgangspunktet . Programmet heter Quick office og finnes på denne linken : http://www.quickoffice.com/uiq/index.html Lenke til kommentar
Belgarath Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Fungerer P900 greit med tanke på Word/ Exel osv? Kan man sitte og skrive referater på den komfortabelt? P900'n har ikke innebygd støtte for å vise eller redigere Word/Excel dokumenter. Det har dog heldigvis nettopp kommet ut et program man kan installere som gjør dette mulig. Se [ http://quickoffice.com/uiq/ ] for mere informasjon. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Det er jo ikke tvil en gang om Qtec2020 gruser P900 på PDA delen. Tvilen er jo bare hvor godt den fungerer som mobiltelefon, og om størrelse/pris veier opp for funksjonaliteten. Lenke til kommentar
palandw Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) , og om størrelse/pris veier opp for funksjonaliteten. eller kanskje motsatt... Uansett, Det er ikke noe som kan veie opp for størrelse hvis man ønsker en sak man kan ta med seg i lomma overalt. Endret 11. desember 2003 av palandw Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Nå er også P900 helt fersk på markedet.. den vil nok synke med et par tusen i løpet av noen måneder. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 , og om størrelse/pris veier opp for funksjonaliteten. eller kanskje motsatt... God idé. Jeg synes egentlig det er like greit å ha PDAen i lommen, som 3650'en min. Faktisk bedre fordi, PDA'en har en flat form og ligger seg skikkelig i lommen, mens 3650'en er tjukk, men smal og kjennes godt. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 P800/P900 vant Årets Dataprodukt-pris hos PC World SE P900 vant riktignok den 'prisen' ja, men som du sikkert også la merke til, så var ikke Qtek 2020 med i denne testen, kun den over 1,5 år gamle forgjengeren, Qtek 2020. Jeg regner med at du mener Qtek 2020 og ikke Qtek 2020? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå