Gå til innhold

Spill-TV, 65", 4K, 10-15K

Anbefalte innlegg

Skal ha ny TV som hovedsakelig skal brukes til spill. Den vil også bli brukt til streaming, bluray og dvd via PS4.

Akkurat nå har jeg ingen 4K-kilder, så oppskalering skal helst se grei ut.

Jeg merker fort om det er input delay ved spilling, så der må den være god. Jeg vet at de fleste TV-er har spillmodus som gjør den mer responsiv, men det er ikke alltid godt nok. Har måtte sende tilbake TV-er før pga dette.

Er usikker på type panel jeg bør velge, men jeg regner med LED er å foretrekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ha ny TV som hovedsakelig skal brukes til spill. Den vil også bli brukt til streaming, bluray og dvd via PS4.

Akkurat nå har jeg ingen 4K-kilder, så oppskalering skal helst se grei ut.

Jeg merker fort om det er input delay ved spilling, så der må den være god. Jeg vet at de fleste TV-er har spillmodus som gjør den mer responsiv, men det er ikke alltid godt nok. Har måtte sende tilbake TV-er før pga dette.

Er usikker på type panel jeg bør velge, men jeg regner med LED er å foretrekke?

Ingen tvr som er led ... er lcd med led som lyser opp panelet.

Lenke til kommentar

Hvor mye lys du har på i rommet du ser på TV avgjør om OLED er en kraftig oppgradering eller en oppgradering.

Det er ingen tvil om at OLED har vesentlig bedre kontrast enn LED/LCD, men med mindre du skrur av alt lys i rommet og dekker til alle vinduer er ikke forskjellen enorm.

Du kan gå for en 65" Sony LED https://www.prisjakt.no/product.php?p=4141743 og fortsatt få en rimelig bra TV, men den vil som sagt ikke ha samme "popp" i fargene om du ser på den om kvelden nå i mørketidene.

Lenke til kommentar

Har du forresten peiling på om hakking i fotballkamper vil forsvinne om jeg går over til oled? Har irritert meg over hakking på ting som beveger seg sidelengs. Men aldri klart å finne ut om det er delvis altibox som er dårlig eller tven. Opplever det over alt jeg ser fotball.

Lenke til kommentar

Har du forresten peiling på om hakking i fotballkamper vil forsvinne om jeg går over til oled? Har irritert meg over hakking på ting som beveger seg sidelengs. Men aldri klart å finne ut om det er delvis altibox som er dårlig eller tven. Opplever det over alt jeg ser fotball.

Ikke med Lg sine Oled, Sony A1 er bedre på motion

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endte opp med Sony KD65XE85, som Noreng foreslo. Fikk prøvd den litt i går med Wolfenstein 2 på PS4. Jeg innbiller meg at det er bittelitt innput lag, men ikke noe mer enn jeg har på den gamle Bravia-TVen min. Det funker helt greit, og jeg legger bare merke til det hvis jeg aktivt ser etter det.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...