Cutthroat Bill Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Skal ha ny TV som hovedsakelig skal brukes til spill. Den vil også bli brukt til streaming, bluray og dvd via PS4. Akkurat nå har jeg ingen 4K-kilder, så oppskalering skal helst se grei ut. Jeg merker fort om det er input delay ved spilling, så der må den være god. Jeg vet at de fleste TV-er har spillmodus som gjør den mer responsiv, men det er ikke alltid godt nok. Har måtte sende tilbake TV-er før pga dette. Er usikker på type panel jeg bør velge, men jeg regner med LED er å foretrekke? Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Skal ha ny TV som hovedsakelig skal brukes til spill. Den vil også bli brukt til streaming, bluray og dvd via PS4. Akkurat nå har jeg ingen 4K-kilder, så oppskalering skal helst se grei ut. Jeg merker fort om det er input delay ved spilling, så der må den være god. Jeg vet at de fleste TV-er har spillmodus som gjør den mer responsiv, men det er ikke alltid godt nok. Har måtte sende tilbake TV-er før pga dette. Er usikker på type panel jeg bør velge, men jeg regner med LED er å foretrekke? Ingen tvr som er led ... er lcd med led som lyser opp panelet. Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg lurer på det samme. Vil ha en ny tv til 4k gaming på xbox one x. Tenkte i prisklassen unden 15000. Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Vil helst ha en 65". Men om folk mener oled er verd det kan jeg gå ned til 55" Endret 15. november 2017 av MoLvII Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/63ogstorre/philips-65pus750212/243737.11454/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse Vs https://www.prisjakt.no/redirect.php?prisid=1264058956&api_client=1333&gatrack=0 Vs https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KD65XE8505BAE/sony-65-4k-uhd-smart-tv-kd-65xe8505?scid=Pricecomparison2989 Noen som har noen mening om hvilke som er best? Endret 15. november 2017 av MoLvII Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 https://www.prisjakt.no/redirect.php?prisid=1123789529&api_client=1333&gatrack=0 Eller er amoled verd å gå ned til 55"? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Det kommer litt an på hvor langt du sitter fra tv'en, men for meg var Oled definitivt verdt det. Lenke til kommentar
samco Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Oled en lcd har ikke samme kontrast forholdet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Hvor mye lys du har på i rommet du ser på TV avgjør om OLED er en kraftig oppgradering eller en oppgradering. Det er ingen tvil om at OLED har vesentlig bedre kontrast enn LED/LCD, men med mindre du skrur av alt lys i rommet og dekker til alle vinduer er ikke forskjellen enorm. Du kan gå for en 65" Sony LED https://www.prisjakt.no/product.php?p=4141743 og fortsatt få en rimelig bra TV, men den vil som sagt ikke ha samme "popp" i fargene om du ser på den om kvelden nå i mørketidene. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 16. november 2017 Forfatter Del Skrevet 16. november 2017 Har du denne selv, Noreng? Funker den greit til spill? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Har du denne selv, Noreng? Funker den greit til spill? Har ikke kjøpt TV på noen år, men følger fortsatt med littegrann. KD65XE85 har fått rimelig gode testresultater: rtings, flatpanelsHD. Du kan også se på UE65MU7005, som er en 65" Samsung med tilsvarende bildekvalitet: rtings, flatpanelsHD Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Takk for tilbakemelding. :-) Ikke lett å bli lur på dette Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Har du forresten peiling på om hakking i fotballkamper vil forsvinne om jeg går over til oled? Har irritert meg over hakking på ting som beveger seg sidelengs. Men aldri klart å finne ut om det er delvis altibox som er dårlig eller tven. Opplever det over alt jeg ser fotball. Lenke til kommentar
samco Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Har du forresten peiling på om hakking i fotballkamper vil forsvinne om jeg går over til oled? Har irritert meg over hakking på ting som beveger seg sidelengs. Men aldri klart å finne ut om det er delvis altibox som er dårlig eller tven. Opplever det over alt jeg ser fotball. Ikke med Lg sine Oled, Sony A1 er bedre på motion Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2017 (endret) Endte opp med Sony KD65XE85, som Noreng foreslo. Fikk prøvd den litt i går med Wolfenstein 2 på PS4. Jeg innbiller meg at det er bittelitt innput lag, men ikke noe mer enn jeg har på den gamle Bravia-TVen min. Det funker helt greit, og jeg legger bare merke til det hvis jeg aktivt ser etter det. Endret 1. desember 2017 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå