Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mange Giga trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det an å være flere steder her på forumet samtidig? Jeg blir helt surrete av å gå fram og tilbake hele tiden for å sjekke om noen har skrevet noe :)

Du kan jo ha oppe flere vinduer, f.eks denne posten oppe i eget vindu, og så titter du gjennom andre forumsdeler i et annet vindu. Så kan du bare trykke F5 / klikke på refresh for å se om noen har skrevet noe :yes:

Lenke til kommentar
Oh man...

 

Øystein:

 

Vel, gratulerer så mye hvertfall :):w00t:

Tenke seg til, her sitter en annen som nærmer seg 30 og aldri hatt ring på fingeren...

Hehe, takk skal du ha :)

 

Du må se å få ut finger'n ;)

Dette er min første ring da, hehe... men det er da iallefall en som betyr noe i det minste ;)

 

Mange klager på at vi er unge (hu er 20), men vi er begge lykkelige :)

Lenke til kommentar
Oh man...

 

Øystein:

 

Vel, gratulerer så mye hvertfall :)  :w00t:

Tenke seg til, her sitter en annen som nærmer seg 30 og aldri hatt ring på fingeren...

Hehe, takk skal du ha :)

 

Du må se å få ut finger'n ;)

Dette er min første ring da, hehe... men det er da iallefall en som betyr noe i det minste ;)

 

Mange klager på at vi er unge (hu er 20), men vi er begge lykkelige :)

Vel, dere er myndige og ergo burde dere være voksne nok til å binde dere...

 

Synes ikke det er for ille alder 19 og 20. Min fetter var ikke eldre.

 

Jeg tror at om man har "flydd fra seg" litt og er glad i noen er det ikke noe i veien for å binde seg....

Lenke til kommentar
jeg maser og maser :) bare lurte på en ting til......hvis jeg sier mailadressen min til noen på nettet eller chatter med dem på msn messenger....kan de finne ut hvor jeg bor og sånn da??

du på 30 må snart forlove deg, synes jeg! hehe

Nei, de kan ikke det, med mindre de orker å gidde å prøve å finne ut av det...

Du er ett for lite viktig mål vil jeg anta, så det er ingen stor fare for det...

 

Det du kan gjøre, er å opprette en hotmail-adresse hvor du forblir anonym, slik at de ikke kan bryte seg inn på din profil og lese.

 

Du må ikke klage på de som ikke er forlovet, det er ikke pent;)

Lenke til kommentar
Oh man...

 

Øystein:

 

Vel, gratulerer så mye hvertfall :)  :w00t:

Tenke seg til, her sitter en annen som nærmer seg 30 og aldri hatt ring på fingeren...

Hehe, takk skal du ha :)

 

Du må se å få ut finger'n ;)

Dette er min første ring da, hehe... men det er da iallefall en som betyr noe i det minste ;)

 

Mange klager på at vi er unge (hu er 20), men vi er begge lykkelige :)

Vel, dere er myndige og ergo burde dere være voksne nok til å binde dere...

 

Synes ikke det er for ille alder 19 og 20. Min fetter var ikke eldre.

 

Jeg tror at om man har "flydd fra seg" litt og er glad i noen er det ikke noe i veien for å binde seg....

Jeg er enig i det du sier, vi har begge festet fra oss og gjort det alle andre unge skal gjøre i løpet av ungdomstida si, så vi står begge likt i denne saken. Så jeg angrer ikke ett sekund, det gjør heller ikke hun.

 

Takk for tilliten :)

Lenke til kommentar
jeg maser og maser :) bare lurte på en ting til......hvis jeg sier mailadressen min til noen på nettet eller chatter med dem på msn messenger....kan de finne ut hvor jeg bor og sånn da??

du på 30 må snart forlove deg, synes jeg! hehe

Tror du ikke jeg har fått høre den før ? Jeg er 27 år og burde vel være gift for lenge siden... Så har du noen til meg får du maile de over... hehe

 

Det er litt opp og ned vel om noen kan finne deg ut i fra mail adressen din. Bruker du en vanlig hotmail adresse er jo ikke den relatert til hvor du bor. Har du derimot f.eks [email protected] kan vel noen med litt tilgang i telenor sine systemer finne deg. Og de store gutta kan vel søke deg opp via ip adressen din...

 

Jeg tror at om man er bittelitt forsiktig, så er det vel ikke noe farlig å gi ut mail adressen din for å sende epost eller snakke sammen på MSN. De fleste bruker jo dette bare for gøy :)

Lenke til kommentar

Hmmmm så mye kunnskap og ingen "konkrete" svar... :)

 

1. Tror det er gratis å oppgradere telenor abonement når du går til et abonement med begrensning på nedlasting (Telenor ringer ihvertfall rundt å plager de som fremdeles har fri nedlasting for å få de over på begrensning)

 

2.Nå ser jeg at det å spille på nett med en ps2 blir oppfattet som å laste ned ps2 spill (noe som er fy,fy!)

 

3.Med det bruket som stine_ her sier hun har skal det godt gjøres å bryte 10GBgrensen,og hvis så går det fremdeles ann å både surfe,spille og chatte med 64Kb hastighet :)

 

Med å ha ca 300MB nedlasting tilgjengelig for dagen tilsvarer det ca. 75 sanger i mp3 format....

 

Edit:hepp

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

Du kan jo ha oppe flere vinduer, f.eks denne posten oppe i eget vindu, og så titter du gjennom andre forumsdeler i et annet vindu. Så kan du bare trykke F5 / klikke på refresh for å se om noen har skrevet noe

 

 

ehh...jeg vet ikke hvordan dere klarer å få med det som er skrevet tidligere....jeg bare kopierte det jeg skulle svare på....

 

jeg skjønner hva du mente med F5 og sånn, men når jeg skal inn på en annen side her, så forsvinner jo denne *føler meg veldig dum*

 

:dribble:

Lenke til kommentar
Du kan jo ha oppe flere vinduer, f.eks denne posten oppe i eget vindu, og så titter du gjennom andre forumsdeler i et annet vindu. Så kan du bare trykke F5 / klikke på refresh for å se om noen har skrevet noe 

 

 

ehh...jeg vet ikke hvordan dere klarer å få med  det som er skrevet tidligere....jeg bare kopierte det jeg skulle svare på....

 

jeg skjønner hva du mente med F5 og sånn, men når jeg skal inn på en annen side her, så forsvinner jo denne *føler meg veldig dum*

 

  :dribble:

Om du klikker på knappen "QUOTE" oppe til venstre på det noen andre har skrevet, kommer denne teksten med sammen med hvem som skrev dette :yes:

 

Om du åpner en internet utforsker til, slik at du har to stykker oppe, så kan du surfe på den andre mens du beholder denne siden på den første. Er du med da ? :)

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
Du kan jo ha oppe flere vinduer, f.eks denne posten oppe i eget vindu, og så titter du gjennom andre forumsdeler i et annet vindu. Så kan du bare trykke F5 / klikke på refresh for å se om noen har skrevet noe 

 

 

ehh...jeg vet ikke hvordan dere klarer å få med  det som er skrevet tidligere....jeg bare kopierte det jeg skulle svare på....

 

jeg skjønner hva du mente med F5 og sånn, men når jeg skal inn på en annen side her, så forsvinner jo denne *føler meg veldig dum*

 

  :dribble:

Om du klikker på knappen "QUOTE" oppe til venstre på det noen andre har skrevet, kommer denne teksten med sammen med hvem som skrev dette :yes:

 

Om du åpner en internet utforsker til, slik at du har to stykker oppe, så kan du surfe på den andre mens du beholder denne siden på den første. Er du med da ? :)

ehh..test :wallbash:

Lenke til kommentar
Jonas; Du har bare med å ti stille angående den linja di!

 

Hehe.. Liker den jeg..

 

Hun nevnte nedlastning av ps2 spill, og når hun får raskere linje. Så blir det mer morro og laste ned, ergo laste ned MER! :) Sånn var det iallefall for meg. Gikk fra 720/128Kbit/s til 1000/1000Mbit/s :) blæ blæ..

 

 

Hun har ADSL fra før, og må krangle lenge for å få en montør til å komme da.. :)

*Jeg har prøvd for mine kunder.*

Hun sa at han spillte ps2 over nettet ikke at han lastet ned :xmas:

Lenke til kommentar

heisann stine

nettet kan vaere skikkelig farlig om du ikke passer deg, hehe, neida...

Vi er saa snille saa, bare ikke gaa steder hvor du vet du kan oppsoke trobbel, og begynne aa gi ut hjemmeadresse og tlf nummer til en du ikke stoler paa...

 

Du aapner som sagt et nytt vindu for aa "besoke" sidene samtidig. den enkleste losningen er aa trykke (og holde nede) ctrl samtidig som du trykker n (ctrl n)

det aapner en browser paa den siden du er paa, og vips saa har du to vinduer, gjenta prossessen om du onsker!

 

Hm, jeg sliter med 56kps modem, det gaar ikke bredbaandslinje ut her i el paso (texas) saa jeg sliter for aa si det slikt, har riktignok t3 paa skolen, stappet med proxy'er, saa det er umulig aa laste ned noe fra ftp. og baandbredden er katastrofal daarlig.

 

Saa please slutt aa skryt over adsl, det er enoe jeg savner mest fra norge!

Men det varer bare 7 mnd til saa er jg tilbake...

 

God natt, legger meg snart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...