Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Måle temperatur under armen: ulike svar.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg er syk med forkjølesesviruset fra helvete.

Jeg pleier måle tempen under armen og legge til en halv grad. Men jeg får så ulike resultater. Etter jeg dusjet: 37,7. Etter jeg la meg på et kaldt rom fordi jeg er så varm etter dusjen: 37, 0. En siste gang på trass for å sjekke om jeg fikk enda et tall: 37,2. Er det vits å måle under armen når det blir nesten en grad i feilmargin?

Syk er jeg uansett, men jeg skulle gjerne vist om det er feber som gjør at jeg er helt nede for telling uten å få bakterier på termometeret..

Anonymous poster hash: 2d0fd...57d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har uansett så lav temp at det ikke er farlig og da trenger du ikke måle bedre!! :)

Men god bedring uansett :)

*

Ok sånn ja, du vil vite om det er feber som er årsaken. Det er bare å vaske staven på termometeret med klorin etterpå, det dreper bakterier. Altså klorinvann

Endret av Vannglass
Lenke til kommentar

Du har uansett så lav temp at det ikke er farlig og da trenger du ikke måle bedre!! :)

Men god bedring uansett :)

*

Ok sånn ja, du vil vite om det er feber som er årsaken. Det er bare å vaske staven på termometeret med klorin etterpå, det dreper bakterier. Altså klorinvann

Takk! Ja, det kunne vært greit å vite fordi jeg er tett i bihuler og irritert i lunger og er litt bekymret for at det setter seg bakterielt. I dag er første dagen jeg har følt meg varm i tillegg, men har vært syk i 3 dager allerede. Jeg vil bare ikke gå til lege uten feber siden det fort bare er virus som må få herje meg ferdig. 

Jeg vil ikke ta feber i endetarmen. Kunne tatt den i munnen men jeg vet ærligtalt ikke hvor i munnen man legger det eller hvor mye en må legge til der? Alltid tatt under armen men ikke skjønt hvor unøyaktig det er før nå..

Anonymous poster hash: 2d0fd...57d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...