Gå til innhold

Mister jeg oppspart data om jeg bytter til et annet abonnement i samme selskap?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mister all oppspart data ved endring av abonnement (opp- eller ned) hos:

Telenor, Komplett Mobil, Chess, Telipol

 

Du mister all oppstart data ved nedgradering av abonnement hos:

Telia, Talkmore, Fjordkraft Mobil, Onecall, MyCall

 

Jeg fant ikke noe om endring abonnement påvirker oppspart data på nettsidene til Ice, Chili Mobil, Telio eller NextGenTel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mister all oppspart data ved endring av abonnement (opp- eller ned) hos:

Telenor, Komplett Mobil, Chess, Telipol

 

Du mister all oppstart data ved nedgradering av abonnement hos:

Telia, Talkmore, Fjordkraft Mobil, Onecall, MyCall

 

Jeg fant ikke noe om endring abonnement påvirker oppspart data på nettsidene til Ice, Chili Mobil, Telio eller NextGenTel.

 

 

Jeg tror det kan være forskjell på hvordan det gjøres i praksis.  Jeg har et mobilt bredbåndsabonnement hos Telia på hytta.  Det har data-rollover.  Normalt har jeg 7 GB på dette (minste pakken) og så oppgraderer jeg dersom jeg har behov for det.  I sommer hadde jeg 200 GB i juli. Når ferien var over i slutten av juli så nedgraderte jeg fra 200 GB til 7 GB igjen.  Jeg hadde ca 50 GB ubrukt som jeg ikke regnet med å få med meg.  Men etter skifte hadde jeg faktisk 57 GB tilgjengelig.  Brukte ca 30 GB av dem i august men når september kom hadde jeg bare 14 GB.  

 

Så Telia sine systemer har i alle fall et vist etterslep.  Var i alle fall slik med meg.

Lenke til kommentar

Takk for infoen Hedo! 24 GB tilsvarer jo to åre med data for et 1 GB abonnement, så om man vil bytte vil man jo nesten føle seg pliktig i å bruke opp dataen først  :wee:

 

Du kan vel maks dra med deg én måned over til neste måned. Så i praksis har du bare 1 måned på å bruke opp de 24GB data uansett...?

Lenke til kommentar

 

Du mister all oppspart data ved endring av abonnement (opp- eller ned) hos:

Telenor, Komplett Mobil, Chess, Telipol

 

Du mister all oppstart data ved nedgradering av abonnement hos:

Telia, Talkmore, Fjordkraft Mobil, Onecall, MyCall

 

Jeg fant ikke noe om endring abonnement påvirker oppspart data på nettsidene til Ice, Chili Mobil, Telio eller NextGenTel.

 

 

Jeg tror det kan være forskjell på hvordan det gjøres i praksis.  Jeg har et mobilt bredbåndsabonnement hos Telia på hytta.  Det har data-rollover.  Normalt har jeg 7 GB på dette (minste pakken) og så oppgraderer jeg dersom jeg har behov for det.  I sommer hadde jeg 200 GB i juli. Når ferien var over i slutten av juli så nedgraderte jeg fra 200 GB til 7 GB igjen.  Jeg hadde ca 50 GB ubrukt som jeg ikke regnet med å få med meg.  Men etter skifte hadde jeg faktisk 57 GB tilgjengelig.  Brukte ca 30 GB av dem i august men når september kom hadde jeg bare 14 GB.  

 

Så Telia sine systemer har i alle fall et vist etterslep.  Var i alle fall slik med meg.

 

 

Det er jo bare positivt om det fungerte slik for deg, jeg bare gikk igjennom hva Telia og de andre operatørene selv oppgir på nettsidene sine om praksis med rollover:

 

https://telia.no/data-rollover

 

Om du bytter til et abonnement med mindre datapakke vil ikke oppspart data følge med, og oppsparing starter på nytt.

Lenke til kommentar

 

Takk for infoen Hedo! 24 GB tilsvarer jo to åre med data for et 1 GB abonnement, så om man vil bytte vil man jo nesten føle seg pliktig i å bruke opp dataen først  :wee:

 

Du kan vel maks dra med deg én måned over til neste måned. Så i praksis har du bare 1 måned på å bruke opp de 24GB data uansett...?

 

 

Mobildata spart opp via rollover forsvinner ikke om du ikke bruker alt opp på en måned vel?

Lenke til kommentar

Jeg mener det er et kriterie for Rollover, at man kan spare opp maks én måneds mengde til neste måned.

 

Fra Telia:

 

 

Spar opp data så lenge du vil - den eneste grensen er at du maksimalt kan spare så mye som du har inkludert i mobilabonnementet. Har du for eksempel 6 GB inkludert i mobilabonnementet, kan du maksimalt spare 6 GB i tillegg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...