MrEspen Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Har en Volvo V70 2.4l S 2004, bensin. Først begynte det å lyse gul motorlampe og "motorsystem, serv erfordras" vistes i dashboard. Merket ingenting på bilen, drar som normalt, fusker ikke eller annet merkbar endring. Etter 5-10 turer, kanskje rundt 20 mil gikk denne meldingen bort, men det tok ikke lang tid før den ble erstattet med "abs og antiskli system, serv erfordras" og tilhørende varsellampe (abs). Denne har siden blitt værende på, ca en uke nå, rundt 40 mil. Den kommer på etter noen minutters kjøring. Tilsynelatende ingenting galt med ABS hvertfall. Så, er det en eller annen styringsboks som er i ferd med å takke for seg? Er det noen som har noen formening om pris på dette, og om det eventuelt går an å plukke opp billig brukt? Er det noe som kan byttes selv? Er det noen som har noen formening om jeg bare kan kjøre med feilen eller om det plutselig sier stopp? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 (endret) Du må få lest av feilkoder. (Send meg PM hvis du bor sør i Xxxx.) Styringsbokser på din bil kan sannsynligvis ikke byttes fra en annen bil. Endret 12. november 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Jeg har en odb-leser, men antar jeg ikke uten videre får ut detaljerte feilkoder fra den? Holder til i Oslo-området. Endret 12. november 2017 av MrEspen Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Du mener sikkert obd2. En billig feilkodeleser kan sannsynligvis ikke lese og slette feilkoder i bla. abs/esp-systemet. Endret 12. november 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå