Quote Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Hei, Vurderer å kjøpe ny nybil eller bruktbil. Valget står mellom: 1) Brukt: Volvo V40 Cross Country D2 2014, Ocean Race Edition, * Automat, * Diesel 114 hk. * Nye dekk. * Alle servicer følgt, svært god stand. * 50 000 km * Ocean Race Edition betyr mye utstyr, og særegent interiør. "Alt" utstyr. Adaptiv CC og fjernlys, motorvarmer med fjernstyring via app (Volvo On Call), skinnseter, panoramatak for å nevne noe. * Svært god kjørekomfort. * Nybilgaranti i 2 år Pris: 250 000 2) Ny Mazda 3 Combi * 120 HK bensin * Automat. * Ca. like mye utstyr som Volvoen. Mangler motorvarmer og fjernstyring, panoramatak. Pris: 319 000. Kan trolig prute det ned litt. Den største fordelen er 5 års nybilgaranti. Har ikke prøvekjørt enda, men tror den skal være god å kjøre. Nybilgaranti føler jeg er viktig, da jeg har fått erfart hvor viktig det kan være med min tidligere bil. Hva hadde dere valgt av disse? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Panoramatak er en uting. Problemet er at det kodenserer på innsiden og det kan føre til ising. Jeg kommer ikke til å kjøpe meg bil med panoramatak, heller ikke soltak. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Det er nok best å få seg en bil uten vinduer. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 (endret) Hva med brukt Mazda? Masse Mazda3 med Optimum utstyrspakke (topputstyrt) fra 230.000 og oppover. Dette er 2016modeller, prisen synker sikkert gradvis jo eldre modell du finner. Vet ikke om eske ny Mazda veier mer enn nesten 100.000 i verditap på et år. Endret 11. november 2017 av Jokerjævel 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Panoramatak er en uting. Problemet er at det kodenserer på innsiden og det kan føre til ising. Jeg kommer ikke til å kjøpe meg bil med panoramatak, heller ikke soltak. Har du dette i dag på din bil? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Nei, jeg kjøpte bevisst bil uten dette pga av dårlig erfaring fra andre biler der det dannet seg store vanndråper på innsiden. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Det slipper du om du har ac i bilen din. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 (endret) Altså, kondensen ble et problem etter bilen var i bruk. Da hjelper ikke ac. Endret 11. november 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Okay? Ts: Kjøpt helt ny bil før? Førte jeg kjøpte var i 99 så 05 og 2012 og den jeg har nå. 2015. Ny i 2019. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Hvorfor diesel vs bensin? Hvordan er bruksmønsteret ditt? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Panaoramatak + Mer lys. - Mer støy Varmere om sommeren Kaldere om vinteren. Svekker kollisjonstyrken. Kjører du under 30 km pr tur kjøp bensin. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Kjører du under 30 km pr tur kjøp bensin. ABSOLUTT! Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Burde muligens inkludert el bil, på turer under 3 mil. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Synes det blir å sammenligne epler og pærer. Skal du sammenligne 3 år gammel bil med bruktbil, bør man sammenligne tilsvarende biler, altså den modellen du vil ha.Hvis det er en Mazda 3 kombi, 120hk bensin automat du vil ha, så finner jeg etter et kjapt finn-søk ut at utropspris er under 200 000 kroner for biler som har gått mindre enn 50 000 km.For eksempel https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106560938 Min personlige synsing er at det er best økonomi i å kjøpe 2-3 år gamle biler. Verditapet er rett og slett for stort på nye biler til at det er verdt å kjøpe nytt. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 Hvorfor diesel vs bensin? Hvordan er bruksmønsteret ditt?Dieselalternativet er noe dyrere enn bensinmotoren, uten at jeg helt har bestemt meg for motor. Ser at de har en 150 hk dieselmotor som alternativ. Dersom jeg kjøper ny bil bør jeg ha den i 5 år, og med diesel er jeg litt redd for hva Bergen gjør mtp. dieselforbud. Volvoen kan jeg selge om noen år uten det store nybilverditapet, uten at jeg helt vet hvor lenge jeg skal ha bilen heller. Jeg pendler omtrent hver helg, ca 400 km t/r. I ukene står bilen mye i ro, annet enn kjøring til butikken. Blir kanskje noen lengre bilferieturer. Føler egentlig at diesel passer meg bedre, ut fra drivstoffbruk og -pris. Jeg er kanskje også litt for nøye med garanti. Kjøpte ny bil i 2012, og reparasjoner som jeg har tatt på garanti, hadde sikkert kostet 70000. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 De reparasjonene er vel allerede tatt når bilen er to år gammel. Dessuten har du gjerne tre år igjen på garanti hvis du kjøper en to år gammel bil.Forskjellen i drivstoffkostnader mellom bensin og diesel blir liten i den store sammenhengen. Innkjøpspris og verditap er en mye større kostnadsdriver, så lenge du ikke kjøper en bensinsluker og kjører veldig mye. Drivstoff er relativt billig i Norge. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Når er det lurest økonomisk sett å kjøpe bil som enda har nybilgaranti? Etter et år, to år, tre år? Det største verdifallet er vel etter det første året har jeg forstått. Tenker da at man skal ha den til bilen er fem år. Planlegger å gjøre et slikt kjøp selv neste gang Endret 12. november 2017 av Jokerjævel Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Har Panorama på ene bilen jeg også, og velger det bort neste gang. Varmer ekstra godt på sommeren, kaldere på vinteren om man ikke drar for, dugger på vinteren veldig fort om man får med litt snø inni bilen, veier mer enn vanlig tak og ikke minst gir det dårligere takhøyde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå