CroX_Er Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hmm... sitter her og lurer på om jeg skal gå for 2x 120gb eller 1x 200 gb!!! Noen som har formeninger? Og; hvilket merke bør jeg velge!? Det jeg har hørt mest om er WD og Seagate.... Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 WD (Western Digital) er noe raskere enn Seagate, men støyer mer og blir varmere under bruk. Er kanskje ikke fullt så driftsikre som Seagate. Seagate's nye Barracuda disker har fått mye av egenskapene til Seagate's suverene SCSI disker, noe som gjør dem veldig driftsikre. De er ikke så raske som WD, men støyer lite og blir ikke så varme under bruk. Kvalitets- og prismessig er vel forskjellene små. Velg WD dersom du vil ha det absolutt raskeste. Velg Seagate dersom du vil ha nesten like rask disk, men med mindre støy og lavere temperatur. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Eg har ein wd 120 gb 8 mb ...... som er 1 år gamald den funker fett. + Ein 3 år gamald bråkebøtte (20gb) som og funker fint hadde det ikkje vært for at en er så treig.... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg ville heller valgt en på 200GB enn to stk 120GB, da blir det vel billigere pluss at du har en plass ledig til en neste harddisk. mvh BalleMann Lenke til kommentar
CroX_Er Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 takk for tips, etter det jeg fant ut var det billigere med 2 x 120gb, da har man også 40 gb mer! Men sant som du sier at man har plass til en mere harddisk Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Har en Seagate Barracuda som nylig gikk i dass. Var ikke brukt i ett år engang. Har både WD og IBM disker som er mye eldre men har aldri hatt noe problem med dem. Skal hvertfall holde meg langt unna Seagate på en stund. Lenke til kommentar
CroX_Er Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 ok, takker for alt av tips! Lenke til kommentar
CroX_Er Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Maxtor IDE ATA/133 200GB 7200RPM Tilkobling: IDE Størrelse: 200GB Buffer: 8MB Gjennomsnittlig søketid: 9,3ms Rotasjonshastighet: 7200 RPM Overføringshastighet: Max 133MB/Sec Passer denne disken til mitt MSI kt4 hk? ble litt i tvil her! Endret 19. desember 2003 av CroX_Er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå