passionforrelaxing Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Vurderer sterkt å reise til Chicago starten av 2018, og trenger litt info om, alt. Noen som har reist som har noen erfaringer? Har selv aldri vært i USA, og er ikke veldig kjent med verken hoteller, flyreiser eller generelt å reise utenlands. Er det noe man burde tenke spesielt på når man drar hit? Hva er best å ta av fremkomstmidler? Er jente, så er det noe man burde tenke ekstra på når man går rundt? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Det er kaldt og mye vind. Det er mange shady områder og langt mer kriminalitet enn du er vant til fra Norge. Å gå rundt alene etter mørkets frembrudd synes jeg du bør droppe med mindre det er et område som tydelig er trygt. Jeg kan anbefale en tur innom Union Sushi, de har herlig sushi og fersk wasabi (rives opp ved bordet) som er noe helt annet enn den pepperrotkremen vi stort sett får servert ellers. Du bør også prøve skikkelig deep dish pizza som er typisk for Chicago. Selv har jeg bare vært der i jobbsammenheng. Lenke til kommentar
passionforrelaxing Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 Hvordan kom du deg rundt når du var der? Når det gjelder det å gå rundt ute så blir det kun eventuelt å gå hjem til hotellet fra konsert som blir seint. Takk for tips om mat! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Ikke finn på å dra dit før etter påske. Surt og kaldt. Var der i mai og da var det fint. Hadde fått spesialpris på Hyatt Regency Chicago som er ganske sentralt og derifra gikk jeg til det jeg skulle i sentrum. Anbefaler å også ta kanaltur med båt. Bruk også litt tid i parken rundt "bønna". Vil anbefale å være litt forsiktig med deep pan pizza som noen steder er et 4-5 cm tykt lag med smeltet ost i bbq-saus. Jeg skjønte da jeg spiste at jeg ikke hadde nubbsjangs få i meg det som skulle være én prosjon, men stoppet for sent. Våknet den natten, kastet opp og var så dårlig at jeg nesten trodde jeg skulle dø. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 https://m.youtube.com/watch?v=yT-x77t89iY Lenke til kommentar
H80 Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Hvorfor vil du reise til Chicago av alle steder? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Vurderer sterkt å reise til Chicago starten av 2018, og trenger litt info om, alt. Noen som har reist som har noen erfaringer? Har selv aldri vært i USA, og er ikke veldig kjent med verken hoteller, flyreiser eller generelt å reise utenlands. Er det noe man burde tenke spesielt på når man drar hit? Hva er best å ta av fremkomstmidler? Er jente, så er det noe man burde tenke ekstra på når man går rundt? Det finnes mange festivaler rundt Chicago. Når skal du reise? Jeg bor ganske nær Chicago Lenke til kommentar
passionforrelaxing Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 Hvorfor vil du reise til Chicago av alle steder? Konsert, Led Zeppelin 2. Det finnes mange festivaler rundt Chicago. Når skal du reise? Jeg bor ganske nær Chicago Januar-februar en gang, men er usikkert. Vurderer å dra til et varmere og nærmere sted kanskje. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Hvordan kom du deg rundt når du var der? Når det gjelder det å gå rundt ute så blir det kun eventuelt å gå hjem til hotellet fra konsert som blir seint. Takk for tips om mat! Jeg deltok på et arrangement på McCormick place, dit gikk det egne shuttlebusser fra en haug av hoteller spesielt for arrangementet. Ellers tok jeg både tog, bane (en slag t-bane hevet over veien) og taxi. Det skal sies at jeg også gikk mye rundt, da mest før det ble mørkt men også noe i mørket. (Jeg er en mann på snaut to meter og over 100kg, føler meg ganske trygg) Jeg bodde på Kinzie hotel, helt ålreit standard og hyggelig betjening. Frokosten er trist som faen og spises på rommet. Vil anbefale å være litt forsiktig med deep pan pizza som noen steder er et 4-5 cm tykt lag med smeltet ost i bbq-saus. Jeg skjønte da jeg spiste at jeg ikke hadde nubbsjangs få i meg det som skulle være én prosjon, men stoppet for sent. Våknet den natten, kastet opp og var så dårlig at jeg nesten trodde jeg skulle dø. Som alltid er det lurt å være forsiktig med ting man ikke er vant til å spise. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Tror jeg må ta meg en tur dit om så bare for å trolle CM Punk , han trollet jo oss når han var i WWE Endret 12. november 2017 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Hvorfor vil du reise til Chicago av alle steder? Konsert, Led Zeppelin 2. Det er vanligvis mye billigere å fly til Tel Aviv og der vil du ikke fryse ihjel i januar. Lenke til kommentar
passionforrelaxing Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 Hvorfor vil du reise til Chicago av alle steder? Konsert, Led Zeppelin 2. Det er vanligvis mye billigere å fly til Tel Aviv og der vil du ikke fryse ihjel i januar. Ikke veldig gira på å dra til Israel, og det passer heller ikke tidsmessig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Konsert, Led Zeppelin 2. Det er vanligvis mye billigere å fly til Tel Aviv og der vil du ikke fryse ihjel i januar. Ikke veldig gira på å dra til Israel, og det passer heller ikke tidsmessig. Om det er sikkerhet du tenker på så er den farligste byen i USA langt farligere enn det som antagelig er den tryggeste byen i Midtøsten. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Den farligste byen i USA er vel ikke Chicago? Detroit er vel blant byene som er farligere i følge de fleste oversikter jeg har funnet.. Chicago er i de fleste oversikter ikke på topp 10 en gang. Men jada, det er en farlig by og det ble i 2016 begått 762 drap der, hele 27,3 pr 100000 innbyggere. Det er allikevel langt lavere enn andre byer som Detroit (44,7) og Baltimore (51,1) Tilsvarende i Israel er 2,4 Endret 12. november 2017 av Snylter Lenke til kommentar
G Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Hvorfor vil du reise til Chicago av alle steder? Konsert, Led Zeppelin 2. Det finnes mange festivaler rundt Chicago. Når skal du reise? Jeg bor ganske nær Chicago Januar-februar en gang, men er usikkert. Vurderer å dra til et varmere og nærmere sted kanskje. Har du satt av ekstra lang ferie, så kan du jo sikkert komme deg til sydlige USA-strøk med billigfly før/etter konserten. Florida, California med flere steder har vel litt varme. Har ingen erfaring med USA som reisemål å bidra med. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Den farligste byen i USA er vel ikke Chicago? Detroit er vel blant byene som er farligere i følge de fleste oversikter jeg har funnet.. Chicago er i de fleste oversikter ikke på topp 10 en gang. Men jada, det er en farlig by og det ble i 2016 begått 762 drap der, hele 27,3 pr 100000 innbyggere. Det er allikevel langt lavere enn andre byer som Detroit (44,7) og Baltimore (51,1) Tilsvarende i Israel er 2,4 Alle byer her i usa har farlige områder. Turiststedene i Chicago er like farlige som defleste steder i Oslo. Lenke til kommentar
krompraft Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Chicago anbefales, vi hadde det veldig fint der. Vi bodde i området Wicker Park, som er et "hipster"-område med mye vintage-butikker, kule restauranter og barer. Fra Wicker Park går t-banen (blue line) inn til sentrum relativt raskt. Jeg oppfattet det området som trygt. Vi ble derimot rådet til å holde oss unna sørlige deler av byen, og generelt å ikke være lenger bort fra sentrum sent på kvelden. Vi brukte stort sett t-banen til å reise rundt, men tok noen Uber-turer av og til hvis det ble kronglete og langt med banen. Chicago var i større grad en følelse av å oppleve en amerikansk hverdag enn i f.eks New York, som er langt mer turistpreget. Lenke til kommentar
passionforrelaxing Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 Har du satt av ekstra lang ferie, så kan du jo sikkert komme deg til sydlige USA-strøk med billigfly før/etter konserten. Florida, California med flere steder har vel litt varme. Har ingen erfaring med USA som reisemål å bidra med. Er student, så er begrenset hvor mye reising innad jeg kan gjøre, blir fort dyrere enn jeg har råd til Ser ut til at det kanskje blir et annet sted/land vi drar isteden, med tanke på været, og penger. Bedre å være et sted litt lenger, og utforske mer rundt, enn å være bundet til et sted i større grad. Men uansett veldig takknemlig for fine svar av folk! Lenke til kommentar
G Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Er mange gode søkemotorer for å finne gode billetter i dag. Tror det finnes sånne halveis reisebyrå-folk også som tråler internet for deg. Har ikke forsøkt det selv. En søkemotor jeg synes er informativ og relativt fleksibel å søke med er: https://www.momondo.no Lenke til kommentar
G Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 (endret) Noen ganger så kan det være verdt å sjekke om det finnes charterfly-billetter, og så sammenlikne på pris mot ordinære billetter solgt via tredjeparter. Er ikke noen rett fram sak å finne det rimeligste tross gode søkemotorer i dag. Ordinære billetter solgt via tredjeparter er ofte rimeligere enn hva flyselskapene selv legger ut billetter for, men ikke alltid, så man bør også sjekke om det finnes gode tilbud hos SAS, Norwegian eller andre du liker, sånn i tillegg. Regn med å bruke fort et par dager i forberedelse bare på å vri og vende på søkene, for å få det slik du vil ha det. Også så er flyselskapene temmelig konkurranseutsatte i dag. Så selv om det ser mørkt ut, at du først så en billett til en rimelig penge, som du angrer på at du ikke hoppet på og tok forrige uke. Så kan det åpne seg billetter senere. Men det kan se mørkt ut lenge også. Har opplevd sånn impulskjøpt billett til Canada, at ble plutselig i eller like før høysesong. Kjøpt i Juni en uke eller to før avreise. Da hadde billetter vært dyre i store deler av april-mai for å si det sånn forut .. Skal noen til Canada, så anbefaler jeg å sjekke Iceland Air. Billigere og raskere som oftest. Samt at man kan ha 7 dagers gratis stop-over. ER svindyrt med hotell og opphold på Island - selv midtvinters så er det en svært populær destinasjon. Reiseindustrien på Island er veldig varm, og det vil bare bli mer ekstremt turistfotavtrykk der framover sa en lokalkjenning vi pratet med. Sier dette for å dele erfaring med en verdensdel jeg har vært noen ganger i (Canada). Endret 13. november 2017 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå