Gå til innhold

Ti200 eller Ti500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs hvor mye han skal bruke på grafikkortet. Jeg har selv GF3 ti200 og kjører alle spill glatt uten å overklokke det. Men jeg kan kjøre det stabilt på ti500 uten problemer. Så jeg hadde ikke brukt mere penger enn måtte. For å kjøre alt glatt. et ordentlig GF4 er alt for dyrt enda. Så hvis han vil ha det, hadde jeg ventet, hvis han absolutt skal ha det beste.

Lenke til kommentar

Jeg vet at du skrev i første spalte at du skulle ha GeForce, men jeg ber deg revurdere. Ati Radeon er et MEGET bra kort. Jeg har det selv, og er svært imponert over det. Jeg kjører de nyeste beta-driverene, og har ennå ikke opplevd noen form for problemer med disse. Kortet jeg har kostet ca. 2900, som er godt under dagens pris for GF3 Ti500, og jeg tviler på om jeg hadde fått samme score med et GF3 Ti500(8504 poeng) i 3dMark 2001SE default. R8500 ligger forresten på toppen av Hall of Fame på MadOnion. Radeon har også meget god 2d kvalitet, som langt overgår alt nVidia har å tilby. Dessuten har du masse tilkoblingsmuligheter med Radeon, bla.a DV-I (flatskjerm). Hvis du ikke har skjønt det ennå, anbefaler jeg Radeon på det varmeste. Løp og kjøp!

Lenke til kommentar

ikke kjøp radeon8500 det suger i cs,ihvertfall på min maskin den hakker selv på laveste oppløsning,har prøvd opengl og direct3d ingenting hjelper,min gamle gf2mx klarte jo 69 fps i høyeste res.

****s dritt ati kort,har lyst å kaste det,jeg får ikke spilt cs lenger :sad:

Lenke til kommentar

Gå for GF3 Ti 200, da har du et kort som er ganske rimelig (under 2000 kroner nå) samtidig at det takler det aller meste.

Som et lite tips kan nevnes Gainward og Leadtek evt. Visiontek. De skal alle være ganske gode til overklokking.

Når en da ser på resultatet etter overklokking er det ganske klart at her får du mye for pengene.

Ville holdt meg unna GF4 Mx kortene da disse faktisk er et skritt tilbake for mange.

Det er faktisk ikke uten grunn at de koster under 1500 kroner.

Lenke til kommentar

Det har faktisk vært en del folk som har klaget på Radeon8500's ytelse i cs.

Jeg er på tampen til å kjøpe nytt skjermkort. Har faktisk utsatt det i flere måneder nå, for å slå til når prisene er på sitt mest gunstige. Men nå er jeg utrolig utålmodig og forvirret. Jeg trodde at GeF4 ville presse GeF3Ti ned i pris. Og kanskje også Radeon. Kanskje det lar vente på seg til Ti4200 kommer ut. Ikke vet jeg. Men jeg går kanskje for Hercules FDX 8500 LE. Men må jo prøve å finne noen tester og slikt først.

Kanskje dette skulle vært et nytt emne. Håper jeg ikke ødelegger tråden din fullstendig :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...