Ullsokk Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg spør for en kompis som har tenkt å kjøpe seg nytt skjermkort til konfen. Han sier det blir enten GF3 eller GF4. Burde han kjøpe Ti500 eller kjøpe et Ti200 og klokke til Ti500?? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Figge645 Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Det spørs hvor mye han skal bruke på grafikkortet. Jeg har selv GF3 ti200 og kjører alle spill glatt uten å overklokke det. Men jeg kan kjøre det stabilt på ti500 uten problemer. Så jeg hadde ikke brukt mere penger enn måtte. For å kjøre alt glatt. et ordentlig GF4 er alt for dyrt enda. Så hvis han vil ha det, hadde jeg ventet, hvis han absolutt skal ha det beste. Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Han spiller CS hver dag, altså han kommer til å bruke det aktivt. Han har Voodoo 5 nå! Lenke til kommentar
Toset Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg vet at du skrev i første spalte at du skulle ha GeForce, men jeg ber deg revurdere. Ati Radeon er et MEGET bra kort. Jeg har det selv, og er svært imponert over det. Jeg kjører de nyeste beta-driverene, og har ennå ikke opplevd noen form for problemer med disse. Kortet jeg har kostet ca. 2900, som er godt under dagens pris for GF3 Ti500, og jeg tviler på om jeg hadde fått samme score med et GF3 Ti500(8504 poeng) i 3dMark 2001SE default. R8500 ligger forresten på toppen av Hall of Fame på MadOnion. Radeon har også meget god 2d kvalitet, som langt overgår alt nVidia har å tilby. Dessuten har du masse tilkoblingsmuligheter med Radeon, bla.a DV-I (flatskjerm). Hvis du ikke har skjønt det ennå, anbefaler jeg Radeon på det varmeste. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Skreiv jeg feil??hmmm merkelig... Vi får se på det forslaget om ATI men nå spurte jeg om GF. Skal prate med han om det! Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Det med CS var bare et eksempel da.. Han spiller alle slags andre skytespill også! Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Hold deg unna Gforce4 MX-korta...de skal knapt være bedre enn Gforce 2 Pro..kødder ikke!!!!! Kanskje en grunn til at de koster så lite? Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Ja enig i det ja, at et helt nytt GeForce 4 koster mindre enn et GeForce 2 GTS! Men har du noe svar på spørsmålet?? Du mangler noe på signaturen din tja||anal!! Pain is temporary, Glory is for eternal Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 ehem! R8500 er ikke på toppen av hall of fame som en gnom sa tidligere i denne tråden. Gf4 ti4600 ligger nok noe over! Lenke til kommentar
Danny Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 ikke kjøp radeon8500 det suger i cs,ihvertfall på min maskin den hakker selv på laveste oppløsning,har prøvd opengl og direct3d ingenting hjelper,min gamle gf2mx klarte jo 69 fps i høyeste res. ****s dritt ati kort,har lyst å kaste det,jeg får ikke spilt cs lenger :sad: Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg tviler på at ati 8500 hakker i CS. Da er det bare i tilfelle på din maskin. Ellers hadde nok mange andre og klagt. Jeg vil annbefale geforce 3 ti 200. Har kyro 2 og det funker jo også flott :razz: Lenke til kommentar
jason Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Gå for GF3 Ti 200, da har du et kort som er ganske rimelig (under 2000 kroner nå) samtidig at det takler det aller meste. Som et lite tips kan nevnes Gainward og Leadtek evt. Visiontek. De skal alle være ganske gode til overklokking. Når en da ser på resultatet etter overklokking er det ganske klart at her får du mye for pengene. Ville holdt meg unna GF4 Mx kortene da disse faktisk er et skritt tilbake for mange. Det er faktisk ikke uten grunn at de koster under 1500 kroner. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-02 15:27, gthaman skrev:ehem! R8500 er ikke på toppen av hall of fame som en gnom sa tidligere i denne tråden. Gf4 ti4600 ligger nok noe over! Sjekk denne linken du... http://gamershq.madonion.com/ . Selvfølgelig vet jeg at GF4 Ti4600 er raskere, men foreløpig ligger nok Radeon på toppen av listen. Py det, gnom! Lenke til kommentar
labri Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Det har faktisk vært en del folk som har klaget på Radeon8500's ytelse i cs. Jeg er på tampen til å kjøpe nytt skjermkort. Har faktisk utsatt det i flere måneder nå, for å slå til når prisene er på sitt mest gunstige. Men nå er jeg utrolig utålmodig og forvirret. Jeg trodde at GeF4 ville presse GeF3Ti ned i pris. Og kanskje også Radeon. Kanskje det lar vente på seg til Ti4200 kommer ut. Ikke vet jeg. Men jeg går kanskje for Hercules FDX 8500 LE. Men må jo prøve å finne noen tester og slikt først. Kanskje dette skulle vært et nytt emne. Håper jeg ikke ødelegger tråden din fullstendig :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå