Cthulhu Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Har også støtte for Microsoft Mixed Reality.Intels nye grafikkdriver åpner for HDR-innhold fra Netflix og YouTube Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 "For å sende HDR-signalet over en vanlig HDMI-kabel kreves HDMI 2.0a" Bare så dumt at det ofte ikke spesifiseres hvilken HDMI versjon som er på PCene.... Lenke til kommentar
Super-Stian Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 HDR fungerer ikke uansett hvis man har HDMI-inngangen på tvn sin "stilt inn" til/som PC, å da med tanke på at "PC Mode" har så mye å si for bildekvalitet, input-lag, osv. så synes jeg det blir meningsløst med HDR på PC :-( Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 (endret) Hva med Intel NUC7 i3 da? Den har riktig generasjon, men ikke i5. Jeg får opp HDR-logoen i Netflix-appen, men jeg har en Samsung-tv som ikke viser om den kjører i HDR-modus eller ikke (JS8005, første serien til Samsung med HDR). Den funksjonen som aktivt informerer om HDR-modus kom på modellen året etter.... Endret 13. november 2017 av newman221 Lenke til kommentar
Super-Stian Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Hva med Intel NUC7 i3 da? Den har riktig generasjon, men ikke i5. Jeg får opp HDR-logoen i Netflix-appen, men jeg har en Samsung-tv som ikke viser om den kjører i HDR-modus eller ikke (JS8005, første serien til Samsung med HDR). Den funksjonen som aktivt informerer om HDR-modus kom på modellen året etter.... Hvis du trykker "Control+Alt+Shift+D" mens du spiller av noe i Netflix på PC så får du Audio og Video stats overlegg, usikker på om du finner ut der om du streamer i HDR. Man ser ihvertfall oppløsning, bitrate, etc. Man trykker forøvrig samme kombo for at overlegget skal forsvinne :-) 1 Lenke til kommentar
strufab Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Hva med Intel NUC7 i3 da? Den har riktig generasjon, men ikke i5. Jeg får opp HDR-logoen i Netflix-appen, men jeg har en Samsung-tv som ikke viser om den kjører i HDR-modus eller ikke (JS8005, første serien til Samsung med HDR). Den funksjonen som aktivt informerer om HDR-modus kom på modellen året etter.... Hvis du trykker "Control+Alt+Shift+D" mens du spiller av noe i Netflix på PC så får du Audio og Video stats overlegg, usikker på om du finner ut der om du streamer i HDR. Man ser ihvertfall oppløsning, bitrate, etc. Man trykker forøvrig samme kombo for at overlegget skal forsvinne :-) Takk for tipset Super-Stian. Nå ser jeg virkelig kvalitetsforskjellen på Netflix i FireFox kontra Edge. 1280x720 i FireFox vs 1920x1080 i Edge + en dobling av video bitrate. Jeg vet Tek har skrevet om dette før, men greit å få se tallenes tale så tydelig. Lenke til kommentar
entername Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Irriterande at Nvidia og AMD ikkje kan få fingen ut på dette området. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Om jeg ikke tar helt feil. Microsoft og Intel samarbeider for å erobre verdensmarkedet; Les kapitalistprofitt (på det ekstreme værste.) Når Intel begynner å blande inn ‘AI’ i sine produkter, er livet kjørt. Simpelt sagt, Du Er Føkked! Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 "For å sende HDR-signalet over en vanlig HDMI-kabel kreves HDMI 2.0a" Bare så dumt at det ofte ikke spesifiseres hvilken HDMI versjon som er på PCene.... Like dumt som å forsøke forklare dumme mennesker hva er forskjellen mellom IDE, EIDE, og Firewire vs Usb 1, 2, 3, 3-1og 3,2 Du kjenner sikkert detaljene, sp det er dumt jeg oppfører meg spydig... Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 "For å sende HDR-signalet over en vanlig HDMI-kabel kreves HDMI 2.0a" Bare så dumt at det ofte ikke spesifiseres hvilken HDMI versjon som er på PCene.... Like dumt som å forsøke forklare dumme mennesker hva er forskjellen mellom IDE, EIDE, og Firewire vs Usb 1, 2, 3, 3-1og 3,2Du kjenner sikkert detaljene, sp det er dumt jeg oppfører meg spydig... Jojo, men selv om at 95% ikke har peiling på hva forskjellen mellom 2.0a og 2.0b er, så vil jeg fortsatt at det blir spesifisert av produsentene. Unødvendig å droppe informasjon fra spekken, da mister de ihvertfall meg som kunde, når jeg ikke kan ta en riktig avgjørelse om dette er et produkt for meg. Når jeg kjøper PC så kjøper jeg for å ha den til den streiker (laptop 5-10 år) og da er det praktisk at den har den nyeste teknologien og er fremtidsrettet. Irriterende når man finner ut 2 år etterpå at USB Type-C pluggen i PCen ikke var USB 3.0 gen 2, men gen 1... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Noen som har fått disse driverne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå