Tommel Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Hei. Jeg knakk en hjulbolt under dekkskifte. Det er en VW Golf som har original dimensjon M14x1.5x27MM. Biltema har som er M14x1.5x28MM, vil dette passe? Takk for svar på forhånd. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Ja, den er bare en mm lengre. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Den fra Biltema er 1mm lengre, noe som gjør at den teoretisk kan gå i bunn før den strammer skikkelig på hjulet, eller at den kommer i konflikt med noe bak der. Jeg vil tro at det er konstruert såpass slingringsmonn og det går bra, men ville tatt en kjapp sjekk på hvordan det ser ut inni der. Generelt ville jeg kanskje stolt på at Biltema-bolten ruster mere og setter seg fast lettere og valgt original(ish), men en vet jo aldri før en har prøvd. :-) Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Har positive erfaringer med Biltema-hjulbolter. De har ikke rustet i det hele tatt hos meg. Og jeg kappet til og med av ca 6-7 mm fordi de var for lange 1 Lenke til kommentar
Tommel Skrevet 10. november 2017 Forfatter Del Skrevet 10. november 2017 Takk for svar. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Den fra Biltema er 1mm lengre, noe som gjør at den teoretisk kan gå i bunn før den strammer skikkelig på hjulet, eller at den kommer i konflikt med noe bak der. Jeg vil tro at det er konstruert såpass slingringsmonn og det går bra, men ville tatt en kjapp sjekk på hvordan det ser ut inni der. Generelt ville jeg kanskje stolt på at Biltema-bolten ruster mere og setter seg fast lettere og valgt original(ish), men en vet jo aldri før en har prøvd. :-) På den forrige bilen min, en C-klasse, kjøpte jeg noen nye bolter. Disse var tydeligvis bittelitt grann for lange, så de subbet inntil noe når jeg monterte de på bakakselen. Ved å slipe de et par mm forsvant problemet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå