torest Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Erik Ianssen gir seg ikke i kampen om å få nye hurtigruteskip utslippsfrie. Han mener Venstre sitter med nøkkelen.Presset øker: Regjeringen nekter å endre kystruteanbudet Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) "Men Samferdselsdepartementet legger vekt på pris - og ikke høye, men oppnåelige miljøambisjoner – når nye kontrakter skal tildeles." Blir for dumt at staten alltid skal tenke på pris, spesiellt når man ser at de som slenger ut lavest pris aldri klarer å gjøre jobben for den prisen. Ingen forretningsmann med hodet i behold ville holdt på slik og strategien er jo akkurat den samme; Tjene penger. Å forstå at standard forretningsstrategi er å få det beste produktet til lavest pris er vitalt når man skal drive et land. Et godt eksempel på det er skoler. Med større budsjett så vil skolene kunne gi elevene mer og bedre og gode arbeidere vil på lang sikt tjene inn de ekstra kronene og mye mer. Edit; Ikke det at miljøvennlig nødvendigvis gir mer penger i kassa på lengre sikt, men miljøvennlig vil hjelpe jorden (og fjordene) på både kort og lang sikt. Jeg vil hvertfall beholde naturen der skipene farter i samme stand som de er nå eller bedre. Penger i kassa er ikke alltid det som er mest verdt. Endret 10. november 2017 av Soseks 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Kystskip og turistskip uten eksosrør/piper, og med mindre støy, burde være kravet nå siden teknologien og energien er tilgjengelig. Om ikke annet så for turist-reklameverdien overfor verden. Bare den alene forsvarer økte kostnader. 1 Lenke til kommentar
Torbjørn Johnsen Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Det som er i ferd med å skje er en katastrofe med tanke på økonomi og miljø og ikke minst, en personlig katastrofe/nederlag for de involverte politikere og fagpersoner som er involvert. Ut fra det jeg kan se er det ingen av dagens engasjerte parter som vet hva som er riktig de kommende år. Mitt forslag er å forlenge dagens avtale med Hurtigruten, med 1 år. Benytt det kommende år til oppdatering av kunnskap om morgendagens energi teknikker. Det vil blant annet ikke bli behov for bunkring av hydrogen og ladding av batterier fra land. Alle skip og andre transportmidler inklusive stasjonær forbruk av energi vil kunne drives uavkortet mins 1 år uten etter fylling/ladding av drivstoff. Driftskostnader blir mikroskopiske i forhold til dagens kostnader. Personlig har jeg benyttet minimum 2 dagsverk hver dag, siste 6 år til oppdatering og informasjon til publikum. Det er jobb utført uten 1 krone i fra noen annen part. Derfor er jeg 100% upåvirket av økonomiske interesser. Håper og tror Sigma 5 vil bli oppnås i DAG 11.11.17, for kald fusjon enheten E-Cat QX. Min web side blir daglig oppdatert og håper i dag å kunne offentliggjør denne sensasjonelle begivenhet i dag. Søk, fjordland.dinstudio.se, der som mer info. ønskes. Lenke til kommentar
Torbjørn Johnsen Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Siste melding mottatt fra Andrea Rossi angående E-Cat QX (Kald fusjon / LENR, energi generator) Andrea Rossi 11. november 2017 klokken 07:00 ( Miami California, tid ) Vi nådde Sigma 5. Nå forbereder vi demoen. Vennlig hilsen, AR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå