Gå til innhold

Nå er det igjen mulig å få 1 GB-abonnement til 99,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sønnen min (9 år) har ICE 500MB for 99,- i mnd. Han bruker "aldri" mobilen i utlandet. Det beste med dette abo. er at ICE ikke tar betalt for overforbruk. Jeg har ingen mulighet (praktisk) til å følge med når han har brukt opp sine 500MB.

Er det det beste abo. for han?

Det høres ut som et godt valg i alle fall. Stor fordel å ikke risikere en stor regning på grunn av overforbruk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komplettmobil 1 GB til 125,- med U13 aktivert. Da blir det aldri fakturering over det abonnementet koster, nemlig 125,-/mnd. Ingen sms/mms/tale kostnader uansett hva som skjer. Minuset er dog at abonnementet da ikke virker i utlandet på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Bruk i EU er vel nå obligatorisk å tilby etter hva jeg har forstått så blir ikke dette da lovstridig??

Lurte på det selv.

Er det mulig å unngå loven, som slik jeg forstod det var at det ikke var lov å ta ekstra for EU, hvis de ikke støtter noe aktivitet i utlandet. Da koster det jo ikke ekstra, siden det ikke fungerer...?

Lenke til kommentar

Bruk i EU er vel nå obligatorisk å tilby etter hva jeg har forstått så blir ikke dette da lovstridig?

Nei, men dei kan ikkje ta ekstra betalt når du er i utlandet.

Så lenge ein ikkje kan bruke det utanfor Norge så bryt dei heller ikkje det kravet.

Endret av Gazer75
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk i EU er vel nå obligatorisk å tilby etter hva jeg har forstått så blir ikke dette da lovstridig?

Så lenge ein ikkje kan bruke det utanfor Norge så bryt dei heller ikkje det kravet.

Men om de ikke kan ta ekstra betalt må de jo nettopp inkludere bruk i EU ..

Lenke til kommentar

Kjekt å ha! Men fortsatt dyrt når man sammenligner med danskene, se på https://www.3.dk/abonnementer/mobil/

60 GB til 279 kr pr mnd. Ja takk!

Eeeh.... Det er billig ja, men prisen er ca kr 480 i mnd.

Det blir feil å ta tak i en lokkepris som kun gjelder første måned, slik mange har...

Ser også ut den danske leverandøren har et billig abb som kun virker i Danmark. Da er det blitt rom for abonnement som kun virker i eget land, ser det ut som.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Kjekt å ha! Men fortsatt dyrt når man sammenligner med danskene, se på https://www.3.dk/abonnementer/mobil/

Det blir feil å ta tak i en lokkepris som kun gjelder første måned, slik mange har...

Ser også ut den danske leverandøren har et billig abb som kun virker i Danmark. Da er det blitt rom for abonnement som kun virker i eget land, ser det ut som.

Hvor får du den prisen fra? Det står da ganske klart 270 kr per måned. (utenom første måned der det koster en hundrelapp mer pga. etableringsgebyr)

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Men om de ikke kan ta ekstra betalt må de jo nettopp inkludere bruk i EU ..

Nei, ikke om abonnementet ikke kan brukes utenfor Norges landegrenser. Da sitter du på en telefon du ikke kan bruke som telefon når du er i utlandet.

Dersom du kan bruke telefonen i utlandet, blir det derimot noe helt annet.

Lenke til kommentar

Hvor får du den prisen fra? Det står da ganske klart 270 kr per måned. (utenom første måned der det koster en hundrelapp mer pga. etableringsgebyr)

Da har jeg nok misforstått ja. At det er billig betviler jeg ikke. Ca 350 kr for 60gb.

At Norge er noe dyrere forstår jeg, da lille flate Danmark ikke krever så mange sendere.

Til slike priser kan mange droppe bredbånd også, hvis man har dårlig råd. Bredbånd i Danmark er nesten priser som i Norge.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Intensjonen fra EU om telepriser var nok god, men ga et prispåslag i ulike land på abonnement som en del ikke får glede av.

De som ikke er mye i utlandet er tapere av det nye direktivet.

Dessuten har operatørene ulike grep for at det er begrensninger i bruk av trafikk i utlandet.

Vi ser sikkert mer av abonnement kun for eget land. Særlig populært vil det være til barn og ekstratelefoner.

Lenke til kommentar

Sønnen min (9 år) har ICE 500MB for 99,- i mnd. Han bruker "aldri" mobilen i utlandet. Det beste med dette abo. er at ICE ikke tar betalt for overforbruk. Jeg har ingen mulighet (praktisk) til å følge med når han har brukt opp sine 500MB.

Er det det beste abo. for han?

Mulig han vil synes du er litt kjip på datamengden. 500 MB er lite.

Selv har jeg 3 GB til 249,- per måned til datteren min på 10, og hun bruker dette ganske raskt. Men jeg har sagt at det er grensen for hva jeg orker å betale. Og hun er ok med det.

Må riktignok sies at eneste grunnen til at jeg valgte det abbonnementet, er at jeg kjøpte mobil med binding. Betalte den helt, så ingen nedbetaling. Fikk Huawei P10 Lite til kun 999,- med det abonnementet.

Hadde før 1 GB til 99,- så det ble 149,- ekstra i måneden. Har ikke sbekket hva zden telefonen går for nå, men på det tidspunktet så dekket de 149,- ikke merkosten med å kjøpe den uten binding. For å si det litt lettere, telefonen ble billigere med binding og mer data enn å kjøpe den uten binding.

Lenke til kommentar

Terskelen er vel ganske høy å velge Telipol når man ser reviewsene de har fått..

Jeg har brukt Telipol i mange år, og har alltid vært fornøyd. Skjønner ikke hvordan de får dårlige vurderinger. Har du en link?

https://www.bytt.no/erfaringer/mobiltelefoni/telipol

https://www.google.no/search?client=opera&q=telipol&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#lrd=0x46416f033e781871:0xd220208fde2e5f39,1,

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...