Janbanan123 Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Jeg hadde en profesjonell håndtverker fra en autorisert snekkerbedrift og jobben ble bra gjort foruten om en plass, se bilde. Hvilke krav kan jeg stille til utbedring og eventuelt hvilke organer må jeg bruke hvis bedriften setter seg på bakbenene? Endret 9. november 2017 av Janbanan123 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Og hva er problemet, 8 mm feilkapp på en gulvlist...? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Og hva er problemet, 8 mm feilkapp på en gulvlist...? Det er jo åpenbart det som er problemet, som du selv sier. Det er ett feilkapp. 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Det første jeg reagerte på var dårlig utført malerarbeid. Det mest naturlige ville være å skru av dekselet til stikkontakten før malejobben blir utført. Var det samme håndtverker eller er det egeninnsats? Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) feilkapp og noe slett malerarbeid, vet ikke hva som er værst å se på. Du løser det med en telefon til firma som gjorde jobben og det er så enkelt å fikse at hvis det skal bli noe bråk rundt det fra bedriftens side blir jeg overrasket. Endret 10. november 2017 av LabWeiler 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Hvis du ikke allerede har betalt kan du evt. vurdere å holde tilbake deler av summen frem til utbedringene er utført. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Det er jo en feil, Det er riktig nok en liten feil. Men uansett en feil. Nevnte jeg feil ? Uansett, Dette skal de ordne opp i. En jobb skal ikke gjøres 99,5 % ferdig. Hvis du kontakter dem og sier at det mangler noe så trur jeg du skal være ganske ærlig på at det er en veldig liten sak, men desto lettere er det for dem og fikse det. Trur ikke du skal lage mørk stemme og kjefte for dårlig utført arbeid. Men du har retten på din side, for sånn som vi ser på bilde skal det ikke være. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Hvis du ikke allerede har betalt kan du evt. vurdere å holde tilbake deler av summen frem til utbedringene er utført. Tilsvarende kostnaden ved retting av mangelen - en hundrelapp eller to kanskje? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Hvis du ikke allerede har betalt kan du evt. vurdere å holde tilbake deler av summen frem til utbedringene er utført. Tilsvarende kostnaden ved retting av mangelen - en hundrelapp eller to kanskje? Det koster ikke en 100 lapp å få noen til å fikse slike ting, en må ha folk på plassen. Dette koster fort en god del penger ift transport osv. Så skal feilen rettes opp, har vell aldri sett noen fakturere i minutt. Så vi snakker nok i tusenlapper og ikke hundrelapper. 2 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Hvis du ikke allerede har betalt kan du evt. vurdere å holde tilbake deler av summen frem til utbedringene er utført. Tilsvarende kostnaden ved retting av mangelen - en hundrelapp eller to kanskje? Det koster ikke en 100 lapp å få noen til å fikse slike ting, en må ha folk på plassen. Dette koster fort en god del penger ift transport osv. Så skal feilen rettes opp, har vell aldri sett noen fakturere i minutt. Så vi snakker nok i tusenlapper og ikke hundrelapper. Om en håndverker ikke har utført en jobb 100% så skal han rette på det. Det er uansett om feilen er minimal eller maksimal. I dette tilfelle så er det en veldig liten feil, Men en uansett en feil. Jeg hadde ikke godtatt dette, Det burde ingen andre gjøre heller. Så dyrt som håndtverkere og fagfolk er nå så får de faen meg gjøre en god jobb 100% også. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Så dyrt som håndtverkere og fagfolk er nå så får de faen meg gjøre en god jobb 100% også. Sjelden jeg er så enig i et utsagn som jeg er med det. En liten formue bør ikke være et eneste hakk under 100%. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Hvis du ikke allerede har betalt kan du evt. vurdere å holde tilbake deler av summen frem til utbedringene er utført. Tilsvarende kostnaden ved retting av mangelen - en hundrelapp eller to kanskje? Det koster ikke en 100 lapp å få noen til å fikse slike ting, en må ha folk på plassen. Dette koster fort en god del penger ift transport osv. Så skal feilen rettes opp, har vell aldri sett noen fakturere i minutt. Så vi snakker nok i tusenlapper og ikke hundrelapper. Om en håndverker ikke har utført en jobb 100% så skal han rette på det. Det er uansett om feilen er minimal eller maksimal. I dette tilfelle så er det en veldig liten feil, Men en uansett en feil. Jeg hadde ikke godtatt dette, Det burde ingen andre gjøre heller. Så dyrt som håndtverkere og fagfolk er nå så får de faen meg gjøre en god jobb 100% også. Bare for å presisere, jeg mente ikke at de ikke skal ordne opp. For det er helt åpenbart at de skal. Jeg ville bare påpeke at dette koster langt mer enn noen hundre lapper å rette opp om en skulle fått det fikset Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Bare for å presisere, jeg mente ikke at de ikke skal ordne opp. For det er helt åpenbart at de skal. Jeg ville bare påpeke at dette koster langt mer enn noen hundre lapper å rette opp om en skulle fått det fikset Det er jeg enig i. Det er sjeldent det blir skjøtet på i lister. De vil nok mest sannsynlig bytte hele listen, Da blir det fort litt penger da han som skal utføre arbeidet først må se åssen list du skal ha, kjøpe list, gjøre jobben. Ja, det blir fort en god del penger på en "fillejobb". Som jeg sa, fagfolk er dyrt uansett hva du skal ha gjort, de dukker sjeldent opp gratis. Og jeg trur ikke du får dette under "gratis befaring" Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 11. november 2017 Forfatter Del Skrevet 11. november 2017 Det første jeg reagerte på var dårlig utført malerarbeid. Det mest naturlige ville være å skru av dekselet til stikkontakten før malejobben blir utført. Var det samme håndtverker eller er det egeninnsats? Nei. Det ble gjort før jeg kjøpte leoligheten. Håndtverker la bare lister og gulv Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 11. november 2017 Forfatter Del Skrevet 11. november 2017 De kom og rettet opp feilen helt gratis 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 (endret) Det første jeg reagerte på var dårlig utført malerarbeid. Det mest naturlige ville være å skru av dekselet til stikkontakten før malejobben blir utført. Var det samme håndtverker eller er det egeninnsats? Nei. Det ble gjort før jeg kjøpte leoligheten. Håndtverker la bare lister og gulv Om dette ble gjort før du kjøpte leiligheten burde du nok ha lagt merke til det på visningen, eller senest ved overtakelse. Endret 11. november 2017 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 11. november 2017 Forfatter Del Skrevet 11. november 2017 Det første jeg reagerte på var dårlig utført malerarbeid. Det mest naturlige ville være å skru av dekselet til stikkontakten før malejobben blir utført. Var det samme håndtverker eller er det egeninnsats? Nei. Det ble gjort før jeg kjøpte leoligheten. Håndtverker la bare lister og gulv Om dette ble gjort før du kjøpte leiligheten burde du nok ha lagt merke til det på visningen, eller senest ved overtakelse. Keg kjøpte den usett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå