HenrikLorentzen Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Har et merkelig problem. Kobler sammen mitt eldre surround-anlegg og får brumming i subwooferen. Reciever er en Denon AVR-1507, subwooferen er en Argon 5170W. 1. Fungerer ikke med en annen kabel. 2. Stilte inn reciever riktig slik som beskrevet i bruksanvisning. Front/center/surround-høyttalere satt til small, subwoofer on. Cutout frequency 80hz. Hjalp ikke. 2. Dro på Hifiklubben med subwoofer. Fungerte i en reciever de testet på, men ikke en annen(!) 3. Dro hjem, kjøpte en lik sub brukt på Finn. Fungerer ikke denne heller. 4. Nullstilte reciever til fabrikkinnstillinger, funket ikke. Noen som har noen tips? Endret 9. november 2017 av HenrikLorentzen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Bruker du jorda stikkontakter? Lenke til kommentar
HenrikLorentzen Skrevet 10. november 2017 Forfatter Del Skrevet 10. november 2017 Hei. Forsterker har ikke jordet stikkontakt (kan ikke byttes, fastmontert). Sub er koblet til stikkontakt bak på reciever. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 IKKE benytt stikken bak på forsterkeren til sub, den tåler ikke belastningen. 1 Lenke til kommentar
HenrikLorentzen Skrevet 10. november 2017 Forfatter Del Skrevet 10. november 2017 Hei. Takk for råd! Jeg har prøvd uten å bruke denne også. Samme feil da. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) Jeg synes også det virker som noe som enten kan skyldes strømforskyningen eller elektronisk støy et annet sted i subwooferen. edit: rettet skrivefeil. Endret 10. november 2017 av ilpostino Lenke til kommentar
HenrikLorentzen Skrevet 10. november 2017 Forfatter Del Skrevet 10. november 2017 Hvordan kan jeg prøve å fikse det? Feilen oppstår som sagt i to forskjellige subwoofere. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Du kan prøve og jorde tv'en. Enten til receiveren eller jord.Med mitt forrige oppsett var jeg nødt til og jorde tv'en til effektforsterkeren min for og fjerne skurring i høyttalerene når det ikke skulle være lyd. Lenke til kommentar
HenrikLorentzen Skrevet 10. november 2017 Forfatter Del Skrevet 10. november 2017 (endret) Jeg får problemet uten å være koblet til tv-en i det hele tatt. Selv i andre enden av huset. Endret 10. november 2017 av HenrikLorentzen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Har du jordsløyfe så får du et slikt problem. Problemet er at subben har to jordinger. Én via stikkontakten og en til via RCA-kablen(e). Da må du enten bryte jord i strømledningen (ikke anbefalt) eller sette på et galvanisk skille på lydinngangen. Lenke til kommentar
HenrikLorentzen Skrevet 10. november 2017 Forfatter Del Skrevet 10. november 2017 Noen ide om hvor jeg får kjøpt RCA galvanisk skille? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Steder som selger bilstereoutstyr kan ha. Lenke til kommentar
HenrikLorentzen Skrevet 10. november 2017 Forfatter Del Skrevet 10. november 2017 Takk. Jeg prøvde å koble til stereoforsterkeren i stua (også Denon). Der fungerer det helt fint. Begynte å tenke: Kan det være at noen nyere forsterkere har innebygd galvanisk skille? Siden subwooferen fungerer på min nyere Denon-forsterker, men ikke den gamle. Og på Denon-forsterker hos Hifi-klubben men ikke på forsterkeren som sto ved siden av i butikken? (husker ikke merket) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Problemet kan være i hvilken som helst av komponentene som er koblet sammen. Det kan være subben, og det kan være noen av forsterkerne. Eller i en av kildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå