IceCool Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hva koster det sånn ca å pigge opp 4 dekk som er litt "tannløse" med vanlige stålpigger Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Noen må da vite dette? Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Noen som vet om hvem som gjør dette i oslo området? Mener også jeg fikk vite at vinterdekk blir dårligere med årene, pga den myke gummien blir "Trett" og dermed blir hardere og dårligere! Noen her som vet om dette faktisk stemmer? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Dekk er og blir ferskvare. Det anbefales ikke å bruke dekk som er 6 år eller mer, da gummien blir hard og veigrepet betydelig redusert, for ikke å si eleminert. Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Bump for info. Har Sierra 2.9 liters rakker med 33/67 4x4 som trenger sine IceTrak dekk repigga... Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 har hørt at dei ikkje anbefaler å sette på pigger på brukte vinterdekk, iom at der er det hull frå før etter dei piggane som var der før. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Mener også jeg fikk vite at vinterdekk blir dårligere med årene Alle dekk blir dårligere med årene... Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Blåser i om de blir dårlige enn med orginal piggene, jeg har nye dekk fra i fjor, men pga stor mangel på snø og at jeg ikke gadd å legge om til sommerdekk eller svi penger på piggfritt så ble de så slitt at de ikke biter nå, skal bare bytte pigger på 10-11 mnd gamle dekk...og vil bare ha en ca pris. Endret 11. desember 2003 av IceCool Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Sist jeg sjekket (en Shell-stasjon her i Ålesund) skulle de ha 3 kr pr ny pigg (hvis du tok av dekkene og leverte inn), dette er vel 3 år siden. Så da er det bare å begynne og telle tomme hull på dekkene dine... De sa også at piggene må ha falt ut rimelig nylig, ellers er hullene for slitte til å kunne brukes opp igjen, og skal de bore nye hull kan dekket få lettere for å punktere senere. Og piggene står akkurat der de står fordi det gir dekkene de beste kjøreegenskapene! Ikke få satt pigger i piggfire dekk. De er bedre uten. Som sagt tidligere: alle dekk har begrenset levetid. Selv bruker jeg aldri noen som er mer enn 4-5 år maks, helst 3 år maks. Man kjenner godt forskjellen når man kjører, og på vinterstid er det veldig kjekt å ha minst like gode dekk som den man bremser bak EDIT: grammatikk. Endret 11. desember 2003 av bdd Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ring nærmeste dekkforhandler å spør. Det er faktisk ikke værre. Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ingen som gjør det lenger. Ihvertfall ikke i Oslo/Akershus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå