AnonymDiskusjon Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Noen som har erfaring med å drikke mens man går på anitbiotika for klamydia? Anonymous poster hash: 54663...338 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Hva slags erfaringer tenker du på? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. november 2017 Forfatter Del Skrevet 9. november 2017 Hva slags erfaringer tenker du på? Om noen har prøvd det haha Anonymous poster hash: 54663...338 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Jeg er litt fascinert over at noen ville finne på å spesifisere sykdommen de får en antibiotikakur mot, i stedet for å spesifisere hvilken type antibiotika det er snakk om, som er en mye mer relevant bit med informasjon. Anyway, i følge https://www.antibiotika.no/antibiotic/antibiotika-og-alkohol/, så bør i hvert fall ikke metronidazol (som ofte gis ved underlivsinfeksjoner, men om det inkluderer klamydia skal jeg ikke uttale meg om) kombineres med alkohol. Antibiotika generelt bør heller ikke kombineres med blindfylla, men det er mest fordi økt nyreaktivitet kan føre til at virkestoffet skilles ut av kroppen før det får gjort nytten. Men om du tar en øl eller et glass vin til maten, så har det i de fleste tilfeller ingenting å si. Og, du vet, det her er sånne ting som fastlegen som skriver ut resepten gjerne vet mye mer om enn tilfeldige folk på et diskusjonsforum. Eller, du vet, du kan ta deg tid til å lese den utførlige dokumentasjonen som følger med medisinen. Endret 9. november 2017 av Sutekh 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. november 2017 Forfatter Del Skrevet 9. november 2017 Jeg er litt fascinert over at noen ville finne på å spesifisere sykdommen de får en antibiotikakur mot, i stedet for å spesifisere hvilken type antibiotika det er snakk om, som er en mye mer relevant bit med informasjon. Anyway, i følge https://www.antibiotika.no/antibiotic/antibiotika-og-alkohol/, så bør i hvert fall ikke metronidazol (som ofte gis ved underlivsinfeksjoner, men om det inkluderer klamydia skal jeg ikke uttale meg om) kombineres med alkohol. Antibiotika generelt bør heller ikke kombineres med blindfylla, men det er mest fordi økt nyreaktivitet kan føre til at virkestoffet skilles ut av kroppen før det får gjort nytten. Men om du tar en øl eller et glass vin til maten, så har det i de fleste tilfeller ingenting å si. Og, du vet, det her er sånne ting som fastlegen som skriver ut resepten gjerne vet mye mer om enn tilfeldige folk på et diskusjonsforum. Eller, du vet, du kan ta deg tid til å lese den utførlige dokumentasjonen som følger med medisinen. Doxylin går jeg på. Fikk hentet ut på helsestasjon. Helsesøsteren sa bare at hun ikke kunne helt anbefale å konsumere alkohol under kuren. Men tenkte om noen hadde prøvd det før og ikke merker noe til at kuren ikke funket som den skulle Anonymous poster hash: 54663...338 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Er poenget at du har så lyst til å drikke at hvis en eller annen tilfeldig person sier at det går bra så blir det fylla? Jeg drakk sprit under hele kuren og klamydiaen forsvant. Bedre? Kanske jeg lyver? Hvis du ikke klarer å droppe alkoholen så kanske du bør vurdere å snakke med helsesøster om behandling for rusproblemer. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. november 2017 Forfatter Del Skrevet 9. november 2017 Er poenget at du har så lyst til å drikke at hvis en eller annen tilfeldig person sier at det går bra så blir det fylla? Jeg drakk sprit under hele kuren og klamydiaen forsvant. Bedre? Kanske jeg lyver? Hvis du ikke klarer å droppe alkoholen så kanske du bør vurdere å snakke med helsesøster om behandling for rusproblemer. Jo fler det har gått bra med, jo bedre så klart? Har et event nå til helgen der jeg har lyst til å ta noen glass vin. Anonymous poster hash: 54663...338 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå