Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Luksusfellen fullmakt

Anbefalte innlegg

Har lyst å hjelpe et familiemedlem med å rydde opp i sin økonomi. Tenker det hadde vært mye lettere å ha en fullmakt slik at jeg kan ringe kreditorer og andre ting, men hvordan setter jeg opp en slik fullmakt. Og hvordan fungerer den i praksis? Si jeg ringer en kreditor og ønsker informasjon eller forhandle en nedbetalingsplan. Holder det med å fortelle at jeg har denne fullmakten? Må den sendes til kundebehandler på mail f.eks.?

Noen som har erfaring rundt dette? Gjerne en mal for oppsett av fullmakt eller hva den bør inneholde for å være gyldig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må selvfølgelig bevise at du har fullmakt og jeg vil anta at de ikke har voldsomt lyst til å motta sensitive dokumenter gjennom e-post, noe du heller ikke bør ha lyst til å sende. Etter hva jeg husker så bør (skal?) man sende rekommandert brev. Koster dog litt, men skal jo være det sikreste.

https://www.posten.no/sende/brev/med-sikkerhet/rekommandert-brev

"vedkommende du sender til må vise legitimasjon når den hentes"

Det enkleste er å ringe en kreditor og spørre. Regner med at det muligens er litt forskjell på hvordan de gjør det.

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Det blir så tungvindt ja. Merkelig hvor mye dokumentasjon man trenger, men når man ringer inn selv så holder det å så navnet sitt. Det er mest for å bare få en oversikt over gjeld så kan jo hende de ikke er like strenge på å gi ut informasjon. Det eneste jeg trenger å vite er hva personen har i gjeld hos den enkelte kreditoren.

Greia er at vi bor litt langt fra hverandre så det meste må gå via telefon, men det er jo også mulig å ringe med 2 på en linje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...