Redaksjonen. Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Ny studie: Husdyrgjødsel er svovelversting Lenke til kommentar
G Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Jeg trodde ærlig talt at vulkanutbrudd var svovelverstingen i denne verden jeg Men man lærer stadig noe nytt av å lese på Tu.no Endret 9. november 2017 av G 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Hjelper jo litt på med dei 2000 rein som skal tas ut nu. Hva med mennesklige utslipp, bør eg slanke meg litt for å ha politisk rett profil...?Matinntak er jo linert med vekt og gardsproduksjon 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Det er vel bare en ting denne artikkelen vil ha oss til å gjøre. Ta selvmord? Dersom husdyrgjødsel er versting, så er menneskegjødsel nestversting da, eller? Jeg kan ikke forstå noe annet enn at selvmord er budskapet i denne saken her Nytter ikke hva du gjør, om du går over til planteføde, så blir du jo en "ku" selv, med dertil verstingsvovel på samvittigheten. Eter du kjøtt, så opprettholder du svovelhelvete. Så selvmord er nok svaret her? 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Det er vel bare en ting denne artikkelen vil ha oss til å gjøre. Ta selvmord? Dersom husdyrgjødsel er versting, så er menneskegjødsel nestversting da, eller? Jeg kan ikke forstå noe annet enn at selvmord er budskapet i denne saken her Nytter ikke hva du gjør, om du går over til planteføde, så blir du jo en "ku" selv, med dertil verstingsvovel på samvittigheten. Eter du kjøtt, så opprettholder du svovelhelvete. Så selvmord er nok svaret her? Uspislig politisk dette... Kan hende deise seminstasjoner i Danmark kunne ha preferanse for kortvokste mennesker, som en start. Høyde^3 er jo matinntak og påfølgendes vekt. Det er sansynlig at alle Chineserne veg det samme som US'erne til samenn, og således er 4 ganger så miljøvenlige. Det har betydning for "totaløkonomien", Mosantos Dere har forsket og satset på fel hest. Det er idealene som har vert fel, og de kortvokstes pressgruppe når ikke opp. Litt performans-art som protest mot den politiske redundans: https://youtu.be/T1lvMJ-l0_A Endret 10. november 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Dersom husdyrgjødsel er versting, så er menneskegjødsel nestversting da, eller? Jeg kan ikke forstå noe annet enn at selvmord er budskapet i denne saken her Menneske er nok ikke nummer to nei. Det er ikke slik at en for hver person i landet er det en ku. Og en ku slipper ikke ut samme mengde metan som mennesker. En kumage er heller ikke lik en menneskemage. Har du gått på ungdomsskole? Det var i fjor 848 000 storfe i Norge, og over en mill sauer. https://www.ssb.no/jord-skog-jakt-og-fiskeri/statistikker/jordhus/aar/2016-04-08 Storfe veier mellom 150 og 1350kg https://no.wikipedia.org/wiki/Storfe Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Dersom husdyrgjødsel er versting, så er menneskegjødsel nestversting da, eller? Jeg kan ikke forstå noe annet enn at selvmord er budskapet i denne saken her Menneske er nok ikke nummer to nei. Det er ikke slik at en for hver person i landet er det en ku. Og en ku slipper ikke ut samme mengde metan som mennesker. En kumage er heller ikke lik en menneskemage. Har du gått på ungdomsskole? Det var i fjor 848 000 storfe i Norge, og over en mill sauer. https://www.ssb.no/jord-skog-jakt-og-fiskeri/statistikker/jordhus/aar/2016-04-08 Storfe veier mellom 150 og 1350kg https://no.wikipedia.org/wiki/Storfe Mage og mage fru blomm, kua har vomm og 3 mager, eg har bare øl-vomm. Har De aldrig slaktet og studert innvoller.Selv har eg søkt Inovasjon Norge om markedsstøtte til å lage handvesker med to rom av vær baller, med klaff fra noe av bukskinnet og stropp ved å skjere en slisse i skinnet. Uten en tråd og en kvalitet som langt overgår LuizViton. Diskuterbart er det selvsagt om man skal gå over til å ete bare bønnespirer og potet, og late resten bli ufremkomlig urskog. Hva da med større hager i villastrøk, som kunne hatt nok for til en ku, en gris til og 2 høner, men som rotner bort vinterstid med dertil utslipp av det tidligere opptatt. Endret 9. november 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Dersom husdyrgjødsel er versting, så er menneskegjødsel nestversting da, eller? Jeg kan ikke forstå noe annet enn at selvmord er budskapet i denne saken her Menneske er nok ikke nummer to nei. Det er ikke slik at en for hver person i landet er det en ku. Og en ku slipper ikke ut samme mengde metan som mennesker. En kumage er heller ikke lik en menneskemage. Har du gått på ungdomsskole?Det er ikkje svovel i metan. 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Dersom husdyrgjødsel er versting, så er menneskegjødsel nestversting da, eller? Jeg kan ikke forstå noe annet enn at selvmord er budskapet i denne saken her Menneske er nok ikke nummer to nei. Det er ikke slik at en for hver person i landet er det en ku. Og en ku slipper ikke ut samme mengde metan som mennesker. En kumage er heller ikke lik en menneskemage. Har du gått på ungdomsskole?Det er ikkje svovel i metan. Det er heller ikke bibelord i fysikken og matematikken. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Det første vi bør gjøre er å ta slike rapporter på alvor og slutte å subsidiere disse svovelutslippene. Deretter bør vi følge prinsippet om at forurenser betaler. Ja, det får garantert konsekvenser for prisen og dermed endre konkurransebalansen mellom kukjøtt og andre matvarer. Kukjøtt gir ikke bare svovelutslipp, men er også verstingen på den potente klimagassen metan, så her slår vi to fluer i en smekk. Minst! Om kjøttforbruket reduseres noe og for eksempel forbruket av grønnsaker og fisk øker (slik at vi får nullsum på næringsstoffer) så er det også positivt for folkehelsa og Norges økonomi. 2 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Dette er jo ikke noe nytt, etter at stor fe hold eksploderte på 20 tallet i USA så har jo alt dette bare skutt i været, dette er ingen nyhet what so ever, vært kjent lenge. De forsker jo på å gi kuene anna mat som ikke fremkaller disse gassene. Endret 9. november 2017 av meg0709 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Det første vi bør gjøre er å ta slike rapporter på alvor og slutte å subsidiere disse svovelutslippene. Deretter bør vi følge prinsippet om at forurenser betaler. Ja, det får garantert konsekvenser for prisen og dermed endre konkurransebalansen mellom kukjøtt og andre matvarer. Kukjøtt gir ikke bare svovelutslipp, men er også verstingen på den potente klimagassen metan, så her slår vi to fluer i en smekk. Minst! Om kjøttforbruket reduseres noe og for eksempel forbruket av grønnsaker og fisk øker (slik at vi får nullsum på næringsstoffer) så er det også positivt for folkehelsa og Norges økonomi. Sjekk avgifter opp mot vegkostnad. Simen1, tall er viktig......Veg i Osloet koster litt over 70 000 for 1 ekstra bil i alle år (ca 7 mill i løpet av 100 år) Er du bare en klok matpakkekjører, i en liten landsbu. Endret 10. november 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
G Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) Svovelproduksjonen: https://www.sulphurinstitute.org/learnmore/sulphur101.cfm Without sulphur, there would be no paint for Da Vinci's Mona Lisa, no steel for the Eiffel Tower and our milk, meat, grains, eggs and most other foods would lack the proteins which plants, animals and humans need to thrive. Sulphur is present wherever you look, from the food we eat to the medicine we take. With its benefits to society, such as improving crop production and the quality of food, modern and environmentally-sensitive construction materials, and its use as a soil amendment it is easy to see why TSI has labeled our recent campaign Sulphur — an advantaged element®. Kilde: https://www.sulphurinstitute.org/advantaged/index.cfm Endret 10. november 2017 av G 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) Svovelproduksjonen: https://www.sulphurinstitute.org/learnmore/sulphur101.cfm Without sulphur, there would be no paint for Da Vinci's Mona Lisa, no steel for the Eiffel Tower and our milk, meat, grains, eggs and most other foods would lack the proteins which plants, animals and humans need to thrive. Sulphur is present wherever you look, from the food we eat to the medicine we take. With its benefits to society, such as improving crop production and the quality of food, modern and environmentally-sensitive construction materials, and its use as a soil amendment it is easy to see why TSI has labeled our recent campaign Sulphur — an advantaged element®.Kilde: https://www.sulphurinstitute.org/advantaged/index.cfm Vi i komentarfeldtet er den 5 statsmakt, mennesker.Oponenter til 4 og 3'de 72 jomfruer i himmelen, eller kyskhetsløfte fra en katolsk organisert biskop. Man skulle jo trudd at vertfall prestene trudde på Guds justis og evne til å se, eller er det det som gir det lille ekstra, blotterelementet. Just saying, we have to vote and pay the bill, selv om også alle politikere drar med bibelstrofer i annenhver setning. Endret 10. november 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå