hekomo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Uansett hvordan dere vrir og vender på det så er mp5 et tungt våpen. Nei, det er faktisk ikke det - objektivt sett. Det er ikke et spørsmål om meninger, men om MP5 faktisk er et tungt våpen eller ikke. Det er det ikke. Ammunisjonen er den samme som i politiets pistol, og pistolen er ikke et tungt våpen. Og selv om det hadde vært det så ligger det for det første nedlåst i bil, og for det andre har mange andre politistyrker langt kraftigere våpen enn MP5. Så påstanden til politidirektøren blir fortsatt helt feil. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Når du gjør dine observasjoner så er nettopp å trekke konklusjoner rundt dette. Perioden med midlertidig bevæpning var for det første alt for kort til å si noe om langsiktige endringer, i tillegg er jeg veldig interessert i hvordan du har kunnet utelukke alle andre faktorer i din observasjon. Norge er ikke et statisk land med bare en endring som kan observeres. Perioden med midlertidig bevæpning bekrefter det forskningen viser. Dette kan man blant annet kombinere med det faktum at norsk politi bevæpner seg stadig oftere. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Nei, den er ikke det. Gi opp nå.Jo, den er det. Gi opp du. Morsomt med equivocation ... dere kan holde på i evighet, eller prøve å diskutere definisjonene dere bruker. https://en.wikipedia.org/wiki/Equivocation Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Uansett hvordan dere vrir og vender på det så er mp5 et tungt våpen.Nei, det er faktisk ikke det - objektivt sett. Det er ikke et spørsmål om meninger, men om MP5 faktisk er et tungt våpen eller ikke. Det er det ikke. Ammunisjonen er den samme som i politiets pistol, og pistolen er ikke et tungt våpen. Og selv om det hadde vært det så ligger det for det første nedlåst i bil, og for det andre har mange andre politistyrker langt kraftigere våpen enn MP5. Så påstanden til politidirektøren blir fortsatt helt feil. Vis meg offisielle objektive kriterier til hva som er lette og tunge våpen for politi i Norge da. Eller er det kanskje slik at dette falller ned på mere subjektive definisjoner? At ammunisjonen er den samme er irrelevant. Man kan ikke klasifisere en pistol og en maskinpistol likt bare fordi de deler ammunisjon. Eller mener dere at en ag3 og en mg3 er i samme kategori med hverandre? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Når du gjør dine observasjoner så er nettopp å trekke konklusjoner rundt dette. Perioden med midlertidig bevæpning var for det første alt for kort til å si noe om langsiktige endringer, i tillegg er jeg veldig interessert i hvordan du har kunnet utelukke alle andre faktorer i din observasjon. Norge er ikke et statisk land med bare en endring som kan observeres.Perioden med midlertidig bevæpning bekrefter det forskningen viser. Dette kan man blant annet kombinere med det faktum at norsk politi bevæpner seg stadig oftere. Det er mulig du har postet linker til denne forskningen du stadig refererer til, i så fall har jeg gått glipp av den. Kunne du postet den (igjen?) så jeg også kan lese den? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Når du gjør dine observasjoner så er nettopp å trekke konklusjoner rundt dette. Perioden med midlertidig bevæpning var for det første alt for kort til å si noe om langsiktige endringer, i tillegg er jeg veldig interessert i hvordan du har kunnet utelukke alle andre faktorer i din observasjon. Norge er ikke et statisk land med bare en endring som kan observeres.Perioden med midlertidig bevæpning bekrefter det forskningen viser. Dette kan man blant annet kombinere med det faktum at norsk politi bevæpner seg stadig oftere. Du forsto det jeg skrev som du siterte her? Har du noe svar på det? Eller skal du bare gjenta påstanden din? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg vil heller ha bevæpnet politi på Karl Johan enn de groteske kloakkrørene de har satt opp i julestrien og som ødelegger atmosfæren fullstendig. Jeg vil ikke ha noen av delene. Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Uansett hvordan dere vrir og vender på det så er mp5 et tungt våpen.Nei, det er faktisk ikke det - objektivt sett. Det er ikke et spørsmål om meninger, men om MP5 faktisk er et tungt våpen eller ikke. Det er det ikke. Ammunisjonen er den samme som i politiets pistol, og pistolen er ikke et tungt våpen. Og selv om det hadde vært det så ligger det for det første nedlåst i bil, og for det andre har mange andre politistyrker langt kraftigere våpen enn MP5. Så påstanden til politidirektøren blir fortsatt helt feil. Vis meg offisielle objektive kriterier til hva som er lette og tunge våpen for politi i Norge da. Eller er det kanskje slik at dette falller ned på mere subjektive definisjoner? At ammunisjonen er den samme er irrelevant. Man kan ikke klasifisere en pistol og en maskinpistol likt bare fordi de deler ammunisjon. Eller mener dere at en ag3 og en mg3 er i samme kategori med hverandre? Jeg skal gi deg at man kan kalle MP5 for NOE tyngre enn pistol. Men den er likevel ikke "tung". Siden du nevner MG3: Det er et "tungt" våpen. Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg vil heller ha bevæpnet politi på Karl Johan enn de groteske kloakkrørene de har satt opp i julestrien og som ødelegger atmosfæren fullstendig. Jeg vil ikke ha noen av delene. Det er ingen som VIL ha noen av delene. Men vi må forholde oss til hva man trenger, uavhengig av hva man vil. I en ideal verden hadde Politiet aldri trengt våpen- Og således aldri behøvd fremskutt lagring. Men som vi ser så må de svært ofte bevæpne seg, så samfunnet er altså ikke der at Politiet ikke trenger våpen og derfor burde de bære det på seg, fordi livstruende vold kan oppstå når som helst hvor som helst. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Det gjør jeg ikke. Hvorfor ønsker du det? Og hvorfor ønsker du at vi ikke skal satse på å stanse terrorangrep? Og så vil jeg gjerne at du prøver å forklare hva i all verden du prøvde å si i sitatet over. Jeg prøver å forklare at menneskets natur(hjernen) , som alt annet i naturen(biologi,logikk ol.) følger et visst mønster og at en potensiell konflikt burde kunne forebygges. Dvs at den ikke oppstår! Som f.eks. at du og jeg beskylder hverandre for å ønske et hardere samfunn. Det samme som stagnerer enhver diskusjon.(det senker nivået -"faren min er sterkere enn faren din" osv.. )I følge FN er det ikke tillat med angrepskrig , bl.a. for å hindre en potensiell konflikt i fremtiden. Dessverre er visse krefter som påvirker mennesket i negativ retning, som ikke bryr seg om denne problemstillingen. Det er helt umulig å skjønne hva du snakker om. Det er jo bare svada. Jeg spurte deg: Hvordan fører det til et mindre trygt samfunn, nøyaktig? Kan du svare på det jeg skriver, og ikke sette i gang med svada som går langt utenfor det vi faktisk diskuterer? Håper det ikke er du som skal fly rundt med et skarpladd drapsvåpen. Uten en ansvarlig tenkende hjerne. Du er vel ikke betalt for? Enda et irrelevant og uforståelig innlegg fra deg. Bruker du Google Translate for å oversette røret ditt fra et annet språk eller? Google translate?? Nei, jeg bruker ett instrument som er det mest fantastiske instrument mennesket kjenner , og som skiller oss fra de andre dyreartene. Hjernen, eller bio-computer om du vil. Dyslektikere forstår det samme som andre , men kan slite med å ordlegge seg. "cogito ergo sum" Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg skal gi deg at man kan kalle MP5 for NOE tyngre enn pistol. Men den er likevel ikke "tung". Siden du nevner MG3: Det er et "tungt" våpen. Jo det er klart, men det er et militært våpen. Ingen politistyrker har mg3. Man må se på bevæpning i kontekst av at det er politi og ikke sammenligne med militære. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2017 Det er ingen som VIL ha noen av delene. Men vi må forholde oss til hva man trenger, uavhengig av hva man vil. Nettopp. Jeg er villig til å leve med "risikoen" det påstås å medføre å verken ha bevæpnet politi, eller sperrer på Karl Johan. Vi trenger ingen av delene. 1 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Det er ingen som VIL ha noen av delene. Men vi må forholde oss til hva man trenger, uavhengig av hva man vil. Nettopp. Jeg er villig til å leve med "risikoen" det påstås å medføre å verken ha bevæpnet politi, eller sperrer på Karl Johan. Vi trenger ingen av delene. Jeg også. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Vis meg offisielle objektive kriterier til hva som er lette og tunge våpen for politi i Norge da. Du glemmer at politidirektøren sammenlignet med resten av verden. At ammunisjonen er den samme er irrelevant. Man kan ikke klasifisere en pistol og en maskinpistol likt bare fordi de deler ammunisjon. Eller mener dere at en ag3 og en mg3 er i samme kategori med hverandre? De klassifiseres ikke nødvendigvis likt, men en MP5 er ikke et tungt våpen bare fordi det ikke klassifiseres identisk som en pistol. Det finnes ulike typer lette våpen. Perioden med midlertidig bevæpning bekrefter det forskningen viser. Dette kan man blant annet kombinere med det faktum at norsk politi bevæpner seg stadig oftere. Det er mulig du har postet linker til denne forskningen du stadig refererer til, i så fall har jeg gått glipp av den. Kunne du postet den (igjen?) så jeg også kan lese den? Denne forskningen ble blant annet omtalt i forbindelse med at jukse-Knutsson deltok under noen fagdager ved Politihøgskolen som omhandlet bevæpning. Jeg klarte ikke å finne det akkurat nå, men skal legge det ut hvis jeg kommer over det igjen. Det vises blant annet til Finland (som jukse-Knutsson konsekvent overser), som har generell bevæpning, men også regler for våpenbruk som ligger tett opptil det vi har i Norge. Finland er et av landene i verden der det skytes minst, med Norge. Endret 3. desember 2017 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Enda et irrelevant og uforståelig innlegg fra deg. Bruker du Google Translate for å oversette røret ditt fra et annet språk eller?Google translate?? Nei, jeg bruker ett instrument som er det mest fantastiske instrument mennesket kjenner , og som skiller oss fra de andre dyreartene. Hjernen, eller bio-computer om du vil. Dyslektikere forstår det samme som andre , men kan slite med å ordlegge seg. "cogito ergo sum" Ok, jeg skjønner at jeg ikke kommer noen vei her. Det er bare tåkeprat å spore. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Vis meg offisielle objektive kriterier til hva som er lette og tunge våpen for politi i Norge da.Du glemmer at politidirektøren sammenlignet med resten av verden. Det er sant. Har du noen som gjelder for hele verden da? At ammunisjonen er den samme er irrelevant. Man kan ikke klasifisere en pistol og en maskinpistol likt bare fordi de deler ammunisjon. Eller mener dere at en ag3 og en mg3 er i samme kategori med hverandre?De klassifiseres ikke nødvendigvis likt, men en MP5 er ikke et tungt våpen bare fordi det ikke klassifiseres identisk som en pistol. Det finnes ulike typer lette våpen. Enig, men det motsatte er også riktig. De klasifiseres ikke nødvendigvis likt bare fordi de har samme ammunisjon. Når vi ser på de andre egenskapene ved disse våpene, så er de vesens forskjellig på en rekke områder. Noen av disse har blitt listet opp før. Perioden med midlertidig bevæpning bekrefter det forskningen viser. Dette kan man blant annet kombinere med det faktum at norsk politi bevæpner seg stadig oftere.Det er mulig du har postet linker til denne forskningen du stadig refererer til, i så fall har jeg gått glipp av den. Kunne du postet den (igjen?) så jeg også kan lese den? Denne forskningen ble blant annet omtalt i forbindelse med at jukse-Knutsson deltok under noen fagdager ved Politihøgskolen som omhandlet bevæpning. Jeg klarte ikke å finne det akkurat nå, men skal legge det ut hvis jeg kommer over det igjen. Det vises blant annet til Finland (som jukse-Knutsson konsekvent overser), som har generell bevæpning, men også regler for våpenbruk som ligger tett opptil det vi har i Norge. Finland er et av landene i verden der det skytes minst, med Norge. Fint om vi kan heve oss over navnekalling her. Du får poste en link hvis du kommer over det da, uten tilgang på samme materialet kan jeg ikke kommentere det på noen måte så det blir litt vanskelig å ta det med i noen fornuftig diskusjon. 1 Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg skal gi deg at man kan kalle MP5 for NOE tyngre enn pistol. Men den er likevel ikke "tung". Siden du nevner MG3: Det er et "tungt" våpen.Jo det er klart, men det er et militært våpen. Ingen politistyrker har mg3. Man må se på bevæpning i kontekst av at det er politi og ikke sammenligne med militære. Det er ingen forskjell på militær bevæpning, Politibevæpning eller kriminell bevæpning. Et lett våpen er et lett våpen, et tungt våpen er et tungt våpen. Og når Humlegår sammenligner med resten av verden i tillegg... Da klarer ikke jeg å ta han seriøst, da det i umiddelbar nærhet til Norge ligger 3 land som har minst like "tung" bevæpning. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg skal gi deg at man kan kalle MP5 for NOE tyngre enn pistol. Men den er likevel ikke "tung". Siden du nevner MG3: Det er et "tungt" våpen.Jo det er klart, men det er et militært våpen. Ingen politistyrker har mg3. Man må se på bevæpning i kontekst av at det er politi og ikke sammenligne med militære.Det er ingen forskjell på militær bevæpning, Politibevæpning eller kriminell bevæpning. Et lett våpen er et lett våpen, et tungt våpen er et tungt våpen. Nei, det blir bare tull. Alle militære styrker er mye tyngre bevæpnet enn politi. Selv saniteten i militæret har pistol og de er ikke-stridende. Politiet kan fint være tungt bevæpnet uten at en militæravdeling med samme bevæpning er det. For å sitere hekomo: Militæret er irrelevant. Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Jeg skal gi deg at man kan kalle MP5 for NOE tyngre enn pistol. Men den er likevel ikke "tung". Siden du nevner MG3: Det er et "tungt" våpen.Jo det er klart, men det er et militært våpen. Ingen politistyrker har mg3. Man må se på bevæpning i kontekst av at det er politi og ikke sammenligne med militære.Det er ingen forskjell på militær bevæpning, Politibevæpning eller kriminell bevæpning. Et lett våpen er et lett våpen, et tungt våpen er et tungt våpen. Nei, det blir bare tull. Alle militære styrker er mye tyngre bevæpnet enn politi. Selv saniteten i militæret har pistol og de er ikke-stridende. Politiet kan fint være tungt bevæpnet uten at en militæravdeling med samme bevæpning er det. For å sitere hekomo: Militæret er irrelevant. Hvem farer med tull? Et våpen blir da ikke tyngre eller lettere ut ifra hvem som bærer det... Dersom en Politimann og en soldat står ved siden av hverandre, begge med tungvest, hjelm, MP5 og pistol- mener du da at Politimannen er tyngre bevæpnet enn soldaten? Han vil være "tyngre bevæpnet" enn til vanlig, men likevel ikke "tungt bevæpnet". MP5 er ikke- og kommer aldri til å være "tung bevæpning". Endret 3. desember 2017 av Sithric Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 34 sider og tråden ruller fortsatt. Kommer dere frem til noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå